koiko Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Witam, chciałbym prosić o pomoc gdyż nie znam się na rowerach a nie chcę strzelić jakiejś gafy... Mianowicie planuję zakup roweru a jestem co najmniej ponadstandardowy tzn: waga 150kg wzrost 192cm Chciałbym coś porządnego co wytrzyma a jednocześnie będzie odpowiednio duże. Chodzi mi o MTB (górski) ...słyszałem już różnie: że z ramą na amortyzatorze, że lepiej jednak nie, że taki że inny a w zasadzie nikt konkretnie do końca nie jest w stanie doradzić. A do tego chciałbym zasięgnąć opinii z różnych źródeł by mieć porównanie. Z góry dzięki za pomoc...
RAFI1784 Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 na pewno rozmiar XL, wiekszość rowerów ma w swojej ofercie taki rozmiar, co do wagi to fakt dużo ,ale moim zdaniem dmuchniesz więcej i nie będzie problemu, oczywiście zużywanie będzie szybsze... no ale cóż coś za coś... zalezy ile kasy masz do wydania i w jakich miejscach chcesz im smigać...
Wawrus Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 że z ramą na amortyzatorze To kozacki rower jakiś zamierzasz zakupić. A tak na poważnie to 1) zapoznaj się z zasadami pisania tematów 2) do takiej wagi polecałbym ramę stalową. Dziś trudniej dostępne ale warto poszukać. Z wielkością ramy nie powinno być tak źle. myślę że przy twoim wzroście rama 21" będzie odpowiednia, a takie nie są trudnodostępne.
kubek20 Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Ile masz kasy ? Najlepiej byłoby raczej poskładać ten rower na mocnych kołach i porządnej ramie. Ja bym wybrał takie części : obręcze: http://allegro.pl/item1016723434_nowa_obrecz_dartmoor_blizzard_26_32_otw.html szprychy: jakieś DT Alpine albo inne jakieś mocniejsze rama: no tu najlepiej jakaś porządna stalowa, od biedy accent el nino amor: myślę, że najlepszy będzie powietrzny suntour epicon http://allegro.pl/item1015176764_sr_suntour_epicon_r_l_d_100mm_2010_czarny_bialy.html
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Gotowe rowery do XC nie wytrzymają takiej wagi, bo są projektowane do 90-100kg. To musi być coś mocnego, najlepiej złóż go sam według tych założeń: 1. rama stalowa do enduro, tu masz gotowy temat -> http://www.forumrowerowe.org/topic/56743-ramyrowery-ht-do-enduro/ 2. amor powietrzny pod sztywną ośkę, np Pike, Fox Float 3. mocne obręcze typu Sunrims Equalizer 31 pod 36 otworów
koiko Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Napisano 26 Kwietnia 2010 ...prawda jest taka, że nie mam pojęcia jak i u kogo złożyć rower. ...najwygodniej by było kupić mi go w całości, miałbym serwis, gwarancję w jednym miejscu itd. Co o tym sądzicie? Możecie podesłać przykładowe linki do rowerów dla mnie? ...może w Poznaniu jest jakiś przyzwoity sklep czy coś jak SKI TEAM gdzie dobrze doradzą albo mogę tam coś zobaczyć. ...z tego co piszecie czy dobrze rozumiem: rama na amortyzatorze gorzej zniesie moją wagę niż sztywna? ...chciałbym rower jak najtaniej i najlepiej a zarazem żeby mi się podobał, wiadomo ale zdaję sobie sprawę, że będę musiał wydać trochę więc nie chcę się określać tylko oczekuję poważnej porady. ...rowerem będę chciał pośmigać w każdym terenie i jak już trochę wydam to pewnie chciałbym poszaleć(waga może nie przemawia ale jestem raczej energiczny facet )
drezyna Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 według mnie nie musisz kombinować ze sprzętem dla słonia, jak kupowałem ważyłem 140(188 wzrostu) i pocisnąłem katalogowy. dobierz odpowiednią rozmiarowo i jakościowo ramę(zostanie pod ewentualną rozbudowę), w miarę możliwości finansowych osprzęt i kręć kilosy, oczywiste że zużycie będzie większe ale z czasem waga spadnie(no chyba ze te 150 to samo mięcho),przez 1,5 roku jeździłem nim jako listonosz(bagażnik z torbami to + 20 kg) i nic nie padło.
Mod Team sznib Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 Drezyna, jazda, nawet z torbami po 20kg, po płaskim to nie to samo co jazda w terenie Koiko, tradycyjne rowery do XC możesz sobie odpuścić, musisz kupić coś wytrzymałego, czyli musisz iść w kierunku enduro. Rower bardziej ciężki, ale odpowiednio wytrzymały. Np. coś takiego: http://www.allegro.pl/item1010510171_fenomenalny_giant_reign_2_z_2009_jak_nowy.html
leo1 Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Jeżeli chcesz pojeździć w terenie, to przy twoich wymiarach zwróć uwagę na mtb 29 cali. Są one z założenia projektowane pod ciutkę większych ludzi. Na allegro jest rama stalowa 29: rama stalowa Mógłbyś w sklepie gianta w pobliżu Ciebie zapytać o Giant XTC 2 29er: Giant Powinni Ci odpowiedzieć czy przy twojej masie możesz jeździć tym rowerem. Kiedyś pytałem się w sklepie rowerowym o crossa Scotta, sprzedawca spojrzał się na mnie uważnie i zapytał ile ważę a ja na to że 115. I kupiłem inną markę bo Scott dopuszcza 100kg.
koiko Napisano 16 Maja 2010 Autor Napisano 16 Maja 2010 ...znalazłem dwa rowery i się nad nimi zastanawiam. Proszę doradźcie,który jest mocniejszy i co konkretnie ma lepsze oraz co do podzespołów jednego i drugiego. ...no i oczywiście czy da sobie radę 1) scott scale 40, model 2010 2) cube LTD CC, model 2010
DAMIAN24 Napisano 16 Maja 2010 Napisano 16 Maja 2010 jeżeli piszesz, że chcesz poszaleć to nie są to rowery pod twoją wagę >> zwłaszcza Scott z odchudzoną ramą, która co jak co ale moze się połamać. Może coś takiego http://www.allegro.pl/item1041182650_rower_giant_trance_x_3_okazja_jak_nowy.html ramy w Giantach są dłuższe więc myślę, że ten by ci bardzo dobrze podpasował.I jeszcze jest coś takiego(nie jest to już jakość Gianta) http://www.allegro.pl/item1037848572_kona_coilair_20_2008_dh_40_wysylka_gratis.html ale myślę, że też by się spisał a dzięki większemu skokowi rower by nie obrywał mocno w terenie.
koziol Napisano 16 Maja 2010 Napisano 16 Maja 2010 Znam jednego kolosa Piotra ;p Cuby nie modne są ;p z reszta ski-team sobie raczej odpuść, kupowalem tam gf'a i stwierdziłem ze więcej zakupów raczej tam nie zrobie,a ceny tez średnio przystepne
koiko Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 znasz powiadasz, hm... a jakiego? ...proszę napisz też dlaczego odradzasz SKITEAM ? ...co do tych rowerów Gianta to na amortyzatorze w ramie może się nie znam ale jak próbowałem to sie ugina i nawet na cały czas napompowanym będę jeździł na dolnej granicy więc chyba wydaje mi się, że nie ma sensu i chyba wolę sztywną ramę bo i koszty przeglądów się zmniejszą... ...co do tych dwóch rowerów scotta i cube to który jest mocniejszy(rama, piasty, koła, i wszystki co tam jest ważne) oraz osprzęt? Totalnie się nie znam ...ewentualnie polećcie proszę jakiś najlepszy sklep w Poznaniu gdzie mi dobiorą wszystko, jest w miarę tanio i bez ściemy.
Jacekddd Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Witam A może by tak podejść nieco inaczej do sprawy. Podstawowym problemem jest tutaj fakt, że producenci ram nastawiają się na pewne przedziały wagowe bo muszą. Jak zrobią przedziały to podniesie im to koszty tworząc oprócz rozmiarówki jeszcze i ten problem. Poza tym w przypadku pęknięć trudno udowodnić klientowi, że to jeździł ktoś cięższy a tak jest przedział masy i cześć. Czego tutaj potrzeba to może nie koniecznie stalowa rama, która jest opcją bo jest zapewne przeprojektowana tylko rama dla tego konkretnego klienta. Wiem, że są ludzie, kórzy robią profesjonalnie ramy carbon, alu, nie chcę reklamować jakichś firm ale wydaje mi się, że kluczem będzie poszukanie ramy pod klienta na zamówienie. Myślę, że taka rama alu o wzmocnionych profilach spokojnie zmieści się w 2,5tys co do carbon'u niestety będzie więcej. W tej opcji rama przestała by być słabym elementem roweru. Co do osprzętu to jest już potem znacznie łatwiej wybrać odpowiednio wytrzymałe komponenty. Jacek
koiko Napisano 17 Maja 2010 Autor Napisano 17 Maja 2010 a te ramy przy scott i cube są za mało wytrzymałe? ...i faktycznie pytanie powstaje czy ktoś będzie w stanie udowodnić że to od masy pękła czy też wada techniczna. Przecież nie podpisuję dokumentów z wagą przy zakupie roweru
DAMIAN24 Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 piszesz, że amor się ugina >> ale on powinien się uginać w 30% jak na nim usiądziesz >> co do Scotta to na pewno jest delikatny a nie wiem jak z CUBEM
Rulez Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 Weź sobie tego Garego i będzie OK : http://www.ssc.pl/gf2010/X-Caliber.html W Poznaniu Garego powinieneś dostać tu : SKLEP ROWEROWY "COLEX" ul. Dąbrowskiego 24 (wejście od ul. Kochanowskiego) 60-841 Poznań tel/fax +48 /61/ 848 31 58
Jacekddd Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 a te ramy przy scott i cube są za mało wytrzymałe? ...i faktycznie pytanie powstaje czy ktoś będzie w stanie udowodnić że to od masy pękła czy też wada techniczna. Przecież nie podpisuję dokumentów z wagą przy zakupie roweru Napisałem wcześniej jakby o dwóch sprawach, pierwsza dlaczego jest problem z odpowiednim rowerem - dlatego, że producenci masowo podchodzą do klienta. W drugiej głównie skoncentrowałem się na Twoim problemie bo tak bym to nazwał. Nikt naprawdę nie wie czy któryś z rowerów wytrzyma ten eksperyment, b.ciężki i do tego "siłowy" mężczyzna, przewidywane użytkowanie teren... to najgorsza kombinacja. Słusznie Rulez sięga po argumenty ostateczne jak Gary, 15 lat temu owszem ale czy dziś też tak jest, trudno mi uwierzyć żeby przez tyle lat ich podejście się nie zmieniło a już specjalnie kiedy produkują duże ilości rowerów i jak każdy walczą z masą. Z innej beczki mniej właśnie bym się zastanawiał kto będzie winny jeśli rama nie wytrzyma a bardziej bym myślał nad pewnym sposobem zaopatrzenia się w taką, która wytrzyma Cię bez problemów. Tu właśnie obecna polityka lekkości nie jest na rękę bo potrzeba super mocnej, masywnej ramy a takiej nie ma na rynku dla ludzi +120kg a 150 to już nie wspomnę. Ale nie ma tego złego .... duży wzrost, koła 29', duża baza kół, wzmacniana rama na zamówienie o grubszych ściankach i jeśli faktycznie masz kondycję to kombinacja może dać świetny wynik. Jacek
Jack Danniels Napisano 17 Maja 2010 Napisano 17 Maja 2010 A może jakiś niedrogi fulik do FR? W Decathlonie niedawno za 2499 można było kupić coś, co po zamontowaniu długiej sztycy, mostka powinno się nadać. Jeśli ważysz 150kg, to trzy kilo więcej ci nie zrobi takiej znowu różnicy, a masz za to kawał naprawdę solidnego sprzętu, który wytrzymuje dropy i amatorskie katowanie bez piśnięcia. Damper i amorek są długie i wytrzymałe, więc jeśli maksymalnie utwardzisz sprężyny to na pewno nie więcej niż połowa skoku pójdzie pod tobą w SAG. Zoztaje ci co najmniej 8cm skoku i drugie tyle na bardzo komfortowe połykanie dziur. Jak w fulu do xc Koła na pewno zniosą obciążenie, takie rowery mają zazwyczaj sztywną oś 20mm z przodu i 10mm z tyłu, hamulce które zatrzymają rozpędzone 150 kilo, szeroką, pancerną kierownicę i wzmocnioną główkę ramy oraz zacisk sztycy. Korba też nie rozleci się za pierwszym naciśnięciem. Ja ważę niecałą stówę i do niedawna śmigałem na dziesięciokilowym, cieniowanym i częściowo karbonowym hardtailu do XC. Nic się nie działo, a ostro jeżdżę. Od prawie dwóch miesięcy mam też freeridókę z 18cm skoku, która początkowo miała służyć do niedzielnego uprawiania zjazdów, ale wkręciłem pedały zatrzaskowe, wymieniłem siodło, założyłem długą sztycę i po oswojeniu się z dużym skokiem i brakiem blokady nadążam za dziewczyną, która na rowerku do maratonów jeździ. (dobrze kręci mimo tego że baba) Robię prawie takie same podjazdy co ona i nie mam problemów z utrzymaniem tempa na ścieżce rowerowej. A z górki.. Za 5-6 tysi kupisz rower który wytrzyma wszystko, będzie ważył jakieś 16kg, na działającym zawieszeniu (czterozawias, jednozawias z punktami pośredniczącymi, pływający punkt obrotu itp.są już dostępne w tym przedziale w roweruch ze sklepu, a w używanych jeszcze taniej). Polecam np. to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=312&id_prod=1298 albo to: http://rowery.onet.pl/4,35,155244,14656,b_twin_rockrider_fr_9,sprzet.html tudzież to: http://sklep.rower.com/view.php?idp=1599 A te decathlony o których pisałem na początku są tu: http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-fr6-34976875/ i kosztują niecałe 3 tysiące.
koiko Napisano 18 Maja 2010 Autor Napisano 18 Maja 2010 A może jakiś niedrogi fulik do FR? W Decathlonie niedawno za 2499 można było kupić coś, co po zamontowaniu długiej sztycy, mostka powinno się nadać. Jeśli ważysz 150kg, to trzy kilo więcej ci nie zrobi takiej znowu różnicy, a masz za to kawał naprawdę solidnego sprzętu, który wytrzymuje dropy i amatorskie katowanie bez piśnięcia. Damper i amorek są długie i wytrzymałe, więc jeśli maksymalnie utwardzisz sprężyny to na pewno nie więcej niż połowa skoku pójdzie pod tobą w SAG. Zoztaje ci co najmniej 8cm skoku i drugie tyle na bardzo komfortowe połykanie dziur. Jak w fulu do xc Koła na pewno zniosą obciążenie, takie rowery mają zazwyczaj sztywną oś 20mm z przodu i 10mm z tyłu, hamulce które zatrzymają rozpędzone 150 kilo, szeroką, pancerną kierownicę i wzmocnioną główkę ramy oraz zacisk sztycy. Korba też nie rozleci się za pierwszym naciśnięciem. Ja ważę niecałą stówę i do niedawna śmigałem na dziesięciokilowym, cieniowanym i częściowo karbonowym hardtailu do XC. Nic się nie działo, a ostro jeżdżę. Od prawie dwóch miesięcy mam też freeridókę z 18cm skoku, która początkowo miała służyć do niedzielnego uprawiania zjazdów, ale wkręciłem pedały zatrzaskowe, wymieniłem siodło, założyłem długą sztycę i po oswojeniu się z dużym skokiem i brakiem blokady nadążam za dziewczyną, która na rowerku do maratonów jeździ. (dobrze kręci mimo tego że baba) Robię prawie takie same podjazdy co ona i nie mam problemów z utrzymaniem tempa na ścieżce rowerowej. A z górki.. Za 5-6 tysi kupisz rower który wytrzyma wszystko, będzie ważył jakieś 16kg, na działającym zawieszeniu (czterozawias, jednozawias z punktami pośredniczącymi, pływający punkt obrotu itp.są już dostępne w tym przedziale w roweruch ze sklepu, a w używanych jeszcze taniej). Polecam np. to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=312&id_prod=1298 albo to: http://rowery.onet.pl/4,35,155244,14656,b_twin_rockrider_fr_9,sprzet.html tudzież to: http://sklep.rower.com/view.php?idp=1599 A te decathlony o których pisałem na początku są tu: http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-fr6-34976875/ i kosztują niecałe 3 tysiące. nad tą koną Coilair się zastanawiałem... znalazłem ja w niezłej cenie, zapytam się o rozmiary i przymierzę bo ona chyba jest krótsza a ja nie jestem maleńki(na moje analizy jakieś 3 cm niż te rowery co mierzyłem a i tak czułem jakby były za krótkie) ...może coś jeszcze byś zaproponował...(PS: link do onet nie chodzi)
Rulez Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 A przymierzałeś się w ogóle do jakiegoś roweru 29", czy tylko obrazki oglądasz i opisy czytasz.
Jack Danniels Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?action=dodaj&id_produktu=1957 ten powinien zadziałać, tyle że rower chyba już nie do dostania w Polsce (ja kupiłem ostatni z bodajże sześciu dostępnych u nas, w nieco innej konfiguracji i już ich mieli nie robić) 3cm to mały problem, mostki w freeridówkach są króciutkie; kilka centymetrów, a możesz spokojnie zamontować taki co ma nawet 15cm (tylko unikaj karbonowych i superlekkich), rowerek będzie się bardziej nerwowo prowadził, co przy sporo okrojonym dzięki twojej wadze skoku widelca powinno dać geometrię zbliżoną do klasycznego górala. Niestety ramy w roweruch do grawitacji też są nieco krótsze niż w przypadku 'przecinaków', ale nie sugeruj się tym znowu tak bardzo. Ja jestem od ciebie raptem 8cm niższy i jeżdże na ramkach M i 19,5'. Byle kolana się mieściły za kielnią Nawet rozważałem zmianę sztywnej na 18 cali. Wielu zawodników jeździ na teoretycznie za małych ramach, ponieważ takim rowerkiem da się o wiele dynamiczniej manewrować; łatwiej wcisnąć go w zakręt, zmienić pozycję, podciągnąć się do kierownicy, podnieść koło itp.. Duże ramy to takie na których wysiaduje się jajka i w takiej pozycji jedziesz większość czasu. I wymuszają bardziej aerodynamiczną pozycję. Jeśli chcesz trochę poszaleć to siodełko do góry, kierownica do przodu i ramka w rozmiarze L/21' będzie w sam raz Do dyspozycji masz kombinowaniez długością mostka, sztycy, głębokością gięcia kierownicy i jej kątem w mostku, ustawieniem siodełka w jarzemku i długością samego siodełka (można kupić naprawdę długie kanapy) W sumie bez specjalnego ryzykowania możesz zyskać nawet kilkanaście centymetrów. Jest jeszcze amerykańska firma która wszystko robi za duże jak na nasze standardy Nazywa się CHUMBA, tylko drogawi są. Link tu: http://www.chumbaracing.com/evo.shtml do niedawana opisywali ten rowerek jako full do maratonów Jest jeszcze nasza rodzima konstrukcja, choć jednozawiasowe zawieszenie predysponuje ją głównie na stok: http://www.ceneo.pl/606974 --> kosztuje zdaje się koło 3k PLN Z Kony masz modele Stinky, Stab, Scott robi całą serię Voltage FR (od 10 do 30), Można kupić nowego Specialized'a Big Hit za 600zł, jak masz możliwość to przymierz się do tego co znajdziesz i zastanów się który ci pasuje. Są jeszcze oczywiści 29-ery które tak promuje rulez (każdemu je wciska ). Fajne rowerki, dla dużego chłopa duże koła byłyby w sam raz, ale mają jedną zasadniczą wadę - są sporo droższe od porównywalnych modeli 26' i ciężko dokupić do nich tani amorek w razie awarii. Ale wcale nie mówię że złe I jeszcze jedno. Porządna amortyzacja oszczędzi tylne koło i widełki biorąc na siebie każde przy######enie w krawężnik, korzeń czy dziurę, a przy twojej wadze mogłoby to oznaczać grubą usterkę.
mgxc24 Napisano 18 Maja 2010 Napisano 18 Maja 2010 Hmm, wszyscy tak się przejęli wagą naszego przyjaciela że zapomnieliśmy o wzroście ponad 190cm. Przecież jak kupi rower do DH/FR to będzie miał kolana za uszami, a widzę że nasz kolega chciałby bardziej coś wielozadaniowego, coś ala XC, więc przydała by się rama 20/21cali. Jeżeli chcesz zamknąć się w 4k zł to proponuję jakiegoś sztywniaka: http://www.allegro.pl/item1043289542_kona_five_o_deluxe_2009_rozm_20_wys_gratis.html http://www.norco.com/bikes/mountain/shore-hardtail/sasquatch/ Jeśli masz większy budżet to jak najbardziej fulla takiego jak ten Coilair czy Voltage.
koiko Napisano 23 Maja 2010 Autor Napisano 23 Maja 2010 ...dzięki wszystkim za pomoc, jeszcze poprzymierzam choć szczerze mówiąc to jestem już nieźle pogubiony w tym wszystkim ...jeżeli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na to pytanie odnośnie tego CUBE co pisałem byłbym wdzięczny bo zastanawiam się czy wytrzyma.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.