Skocz do zawartości

[rower] dla kolosa :) prośba o pomoc


koiko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałbym prosić o pomoc gdyż nie znam się na rowerach a nie chcę strzelić jakiejś gafy...

Mianowicie planuję zakup roweru a jestem co najmniej ponadstandardowy tzn:

waga 150kg

wzrost 192cm

Chciałbym coś porządnego co wytrzyma a jednocześnie będzie odpowiednio duże. Chodzi mi o MTB (górski)

...słyszałem już różnie: że z ramą na amortyzatorze, że lepiej jednak nie, że taki że inny a w zasadzie nikt konkretnie do końca nie jest w stanie doradzić. A do tego chciałbym zasięgnąć opinii z różnych źródeł by mieć porównanie.

 

Z góry dzięki za pomoc...

Napisano

na pewno rozmiar XL, wiekszość rowerów ma w swojej ofercie taki rozmiar, co do wagi to fakt dużo ,ale moim zdaniem dmuchniesz więcej i nie będzie problemu, oczywiście zużywanie będzie szybsze... no ale cóż coś za coś...

zalezy ile kasy masz do wydania i w jakich miejscach chcesz im smigać...

Napisano

że z ramą na amortyzatorze

 

To kozacki rower jakiś zamierzasz zakupić. A tak na poważnie to

1) zapoznaj się z zasadami pisania tematów

2) do takiej wagi polecałbym ramę stalową. Dziś trudniej dostępne ale warto poszukać. Z wielkością ramy nie powinno być tak źle. myślę że przy twoim wzroście rama 21" będzie odpowiednia, a takie nie są trudnodostępne.

Napisano

Ile masz kasy ? Najlepiej byłoby raczej poskładać ten rower na mocnych kołach i porządnej ramie. Ja bym wybrał takie części :

 

obręcze: http://allegro.pl/item1016723434_nowa_obrecz_dartmoor_blizzard_26_32_otw.html

 

szprychy: jakieś DT Alpine albo inne jakieś mocniejsze

 

rama: no tu najlepiej jakaś porządna stalowa, od biedy accent el nino

 

amor: myślę, że najlepszy będzie powietrzny suntour epicon http://allegro.pl/item1015176764_sr_suntour_epicon_r_l_d_100mm_2010_czarny_bialy.html

Napisano

Gotowe rowery do XC nie wytrzymają takiej wagi, bo są projektowane do 90-100kg. To musi być coś mocnego, najlepiej złóż go sam według tych założeń:

1. rama stalowa do enduro, tu masz gotowy temat -> http://www.forumrowerowe.org/topic/56743-ramyrowery-ht-do-enduro/

2. amor powietrzny pod sztywną ośkę, np Pike, Fox Float

3. mocne obręcze typu Sunrims Equalizer 31 pod 36 otworów

Napisano

...prawda jest taka, że nie mam pojęcia jak i u kogo złożyć rower.

...najwygodniej by było kupić mi go w całości, miałbym serwis, gwarancję w jednym miejscu itd. Co o tym sądzicie? Możecie podesłać przykładowe linki do rowerów dla mnie?

...może w Poznaniu jest jakiś przyzwoity sklep czy coś jak SKI TEAM gdzie dobrze doradzą albo mogę tam coś zobaczyć.

...z tego co piszecie czy dobrze rozumiem: rama na amortyzatorze gorzej zniesie moją wagę niż sztywna?

...chciałbym rower jak najtaniej i najlepiej a zarazem żeby mi się podobał, wiadomo ale zdaję sobie sprawę, że będę musiał wydać trochę więc nie chcę się określać tylko oczekuję poważnej porady.

...rowerem będę chciał pośmigać w każdym terenie i jak już trochę wydam to pewnie chciałbym poszaleć(waga może nie przemawia ale jestem raczej energiczny facet :wallbash: )

Napisano

według mnie nie musisz kombinować ze sprzętem dla słonia, jak kupowałem ważyłem 140(188 wzrostu) i pocisnąłem katalogowy. dobierz odpowiednią rozmiarowo i jakościowo ramę(zostanie pod ewentualną rozbudowę), w miarę możliwości finansowych osprzęt i kręć kilosy, oczywiste że zużycie będzie większe ale z czasem waga spadnie(no chyba ze te 150 to samo mięcho),przez 1,5 roku jeździłem nim jako listonosz(bagażnik z torbami to + 20 kg) i nic nie padło.

  • Mod Team
Napisano

Drezyna, jazda, nawet z torbami po 20kg, po płaskim to nie to samo co jazda w terenie ;)

Koiko, tradycyjne rowery do XC możesz sobie odpuścić, musisz kupić coś wytrzymałego, czyli musisz iść w kierunku enduro. Rower bardziej ciężki, ale odpowiednio wytrzymały. Np. coś takiego:

http://www.allegro.pl/item1010510171_fenomenalny_giant_reign_2_z_2009_jak_nowy.html

Napisano

Jeżeli chcesz pojeździć w terenie, to przy twoich wymiarach zwróć uwagę na mtb 29 cali. Są one z założenia projektowane pod ciutkę większych ludzi.

Na allegro jest rama stalowa 29:

rama stalowa

Mógłbyś w sklepie gianta w pobliżu Ciebie zapytać o Giant XTC 2 29er:

Giant

Powinni Ci odpowiedzieć czy przy twojej masie możesz jeździć tym rowerem.

Kiedyś pytałem się w sklepie rowerowym o crossa Scotta, sprzedawca spojrzał się na mnie uważnie i zapytał ile ważę a ja na to że 115. I kupiłem inną markę bo Scott dopuszcza 100kg.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

...znalazłem dwa rowery i się nad nimi zastanawiam.

Proszę doradźcie,który jest mocniejszy i co konkretnie ma lepsze oraz co do podzespołów jednego i drugiego.

...no i oczywiście czy da sobie radę :D

 

1) scott scale 40, model 2010

2) cube LTD CC, model 2010

Napisano

jeżeli piszesz, że chcesz poszaleć to nie są to rowery pod twoją wagę >> zwłaszcza Scott z odchudzoną ramą, która co jak co ale moze się połamać. Może coś takiego http://www.allegro.pl/item1041182650_rower_giant_trance_x_3_okazja_jak_nowy.html ramy w Giantach są dłuższe więc myślę, że ten by ci bardzo dobrze podpasował.I jeszcze jest coś takiego(nie jest to już jakość Gianta) http://www.allegro.pl/item1037848572_kona_coilair_20_2008_dh_40_wysylka_gratis.html ale myślę, że też by się spisał a dzięki większemu skokowi rower by nie obrywał mocno w terenie.

Napisano

Znam jednego kolosa Piotra ;p Cuby nie modne są ;p z reszta ski-team sobie raczej odpuść, kupowalem tam gf'a i stwierdziłem ze więcej zakupów raczej tam nie zrobie,a ceny tez średnio przystepne

Napisano

znasz powiadasz, hm... a jakiego? :D

...proszę napisz też dlaczego odradzasz SKITEAM ?

 

...co do tych rowerów Gianta to na amortyzatorze w ramie może się nie znam ale jak próbowałem to sie ugina i nawet na cały czas napompowanym będę jeździł na dolnej granicy więc chyba wydaje mi się, że nie ma sensu i chyba wolę sztywną ramę bo i koszty przeglądów się zmniejszą...

 

...co do tych dwóch rowerów scotta i cube to który jest mocniejszy(rama, piasty, koła, i wszystki co tam jest ważne) oraz osprzęt? Totalnie się nie znam :)

 

...ewentualnie polećcie proszę jakiś najlepszy sklep w Poznaniu gdzie mi dobiorą wszystko, jest w miarę tanio i bez ściemy.

Napisano

Witam

 

A może by tak podejść nieco inaczej do sprawy.

Podstawowym problemem jest tutaj fakt, że producenci ram

nastawiają się na pewne przedziały wagowe bo muszą.

Jak zrobią przedziały to podniesie im to koszty tworząc

oprócz rozmiarówki jeszcze i ten problem. Poza tym w przypadku

pęknięć trudno udowodnić klientowi, że to jeździł ktoś cięższy

a tak jest przedział masy i cześć.

 

Czego tutaj potrzeba to może nie koniecznie stalowa rama,

która jest opcją bo jest zapewne przeprojektowana tylko rama

dla tego konkretnego klienta. Wiem, że są ludzie, kórzy robią

profesjonalnie ramy carbon, alu, nie chcę reklamować jakichś

firm ale wydaje mi się, że kluczem będzie poszukanie ramy

pod klienta na zamówienie.

Myślę, że taka rama alu o wzmocnionych profilach spokojnie

zmieści się w 2,5tys co do carbon'u niestety będzie więcej.

W tej opcji rama przestała by być słabym elementem roweru.

Co do osprzętu to jest już potem znacznie łatwiej wybrać

odpowiednio wytrzymałe komponenty.

 

 

Jacek

Napisano

a te ramy przy scott i cube są za mało wytrzymałe?

...i faktycznie pytanie powstaje czy ktoś będzie w stanie udowodnić że to od masy pękła czy też wada techniczna. Przecież nie podpisuję dokumentów z wagą przy zakupie roweru :wallbash:

Napisano

piszesz, że amor się ugina ;)>> ale on powinien się uginać w 30% jak na nim usiądziesz :D>> co do Scotta to na pewno jest delikatny a nie wiem jak z CUBEM

Napisano

a te ramy przy scott i cube są za mało wytrzymałe?

...i faktycznie pytanie powstaje czy ktoś będzie w stanie udowodnić że to od masy pękła czy też wada techniczna. Przecież nie podpisuję dokumentów z wagą przy zakupie roweru :)

 

 

Napisałem wcześniej jakby o dwóch sprawach, pierwsza dlaczego jest problem

z odpowiednim rowerem - dlatego, że producenci masowo podchodzą do klienta.

W drugiej głównie skoncentrowałem się na Twoim problemie bo tak bym to nazwał.

Nikt naprawdę nie wie czy któryś z rowerów wytrzyma ten eksperyment, b.ciężki i do tego

"siłowy" mężczyzna, przewidywane użytkowanie teren... to najgorsza kombinacja.

Słusznie Rulez sięga po argumenty ostateczne jak Gary, 15 lat temu owszem

ale czy dziś też tak jest, trudno mi uwierzyć żeby przez tyle lat ich podejście

się nie zmieniło a już specjalnie kiedy produkują duże ilości rowerów i jak każdy

walczą z masą.

Z innej beczki mniej właśnie bym się zastanawiał kto będzie winny jeśli rama nie wytrzyma

a bardziej bym myślał nad pewnym sposobem zaopatrzenia się w taką, która wytrzyma Cię

bez problemów. Tu właśnie obecna polityka lekkości nie jest na rękę bo potrzeba

super mocnej, masywnej ramy a takiej nie ma na rynku dla ludzi +120kg a 150 to już

nie wspomnę. Ale nie ma tego złego .... duży wzrost, koła 29', duża baza kół,

wzmacniana rama na zamówienie o grubszych ściankach i jeśli faktycznie masz kondycję

to kombinacja może dać świetny wynik.

 

 

Jacek

Napisano

A może jakiś niedrogi fulik do FR?

 

W Decathlonie niedawno za 2499 można było kupić coś, co po zamontowaniu długiej sztycy, mostka powinno się nadać.

Jeśli ważysz 150kg, to trzy kilo więcej ci nie zrobi takiej znowu różnicy, a masz za to kawał naprawdę solidnego sprzętu, który wytrzymuje dropy i amatorskie katowanie bez piśnięcia. Damper i amorek są długie i wytrzymałe, więc jeśli maksymalnie utwardzisz sprężyny to na pewno nie więcej niż połowa skoku pójdzie pod tobą w SAG. Zoztaje ci co najmniej 8cm skoku i drugie tyle na bardzo komfortowe połykanie dziur. Jak w fulu do xc :P

Koła na pewno zniosą obciążenie, takie rowery mają zazwyczaj sztywną oś 20mm z przodu i 10mm z tyłu, hamulce które zatrzymają rozpędzone 150 kilo, szeroką, pancerną kierownicę i wzmocnioną główkę ramy oraz zacisk sztycy. Korba też nie rozleci się za pierwszym naciśnięciem.

 

Ja ważę niecałą stówę i do niedawna śmigałem na dziesięciokilowym, cieniowanym i częściowo karbonowym hardtailu do XC. Nic się nie działo, a ostro jeżdżę.

Od prawie dwóch miesięcy mam też freeridókę z 18cm skoku, która początkowo miała służyć do niedzielnego uprawiania zjazdów, ale wkręciłem pedały zatrzaskowe, wymieniłem siodło, założyłem długą sztycę i po oswojeniu się z dużym skokiem i brakiem blokady nadążam za dziewczyną, która na rowerku do maratonów jeździ. (dobrze kręci mimo tego że baba) Robię prawie takie same podjazdy co ona i nie mam problemów z utrzymaniem tempa na ścieżce rowerowej. A z górki.. :)

 

Za 5-6 tysi kupisz rower który wytrzyma wszystko, będzie ważył jakieś 16kg, na działającym zawieszeniu (czterozawias, jednozawias z punktami pośredniczącymi, pływający punkt obrotu itp.są już dostępne w tym przedziale w roweruch ze sklepu, a w używanych jeszcze taniej). Polecam np. to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=312&id_prod=1298

albo to: http://rowery.onet.pl/4,35,155244,14656,b_twin_rockrider_fr_9,sprzet.html

tudzież to: http://sklep.rower.com/view.php?idp=1599

 

A te decathlony o których pisałem na początku są tu: http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-fr6-34976875/ i kosztują niecałe 3 tysiące.

Napisano

A może jakiś niedrogi fulik do FR?

 

W Decathlonie niedawno za 2499 można było kupić coś, co po zamontowaniu długiej sztycy, mostka powinno się nadać.

Jeśli ważysz 150kg, to trzy kilo więcej ci nie zrobi takiej znowu różnicy, a masz za to kawał naprawdę solidnego sprzętu, który wytrzymuje dropy i amatorskie katowanie bez piśnięcia. Damper i amorek są długie i wytrzymałe, więc jeśli maksymalnie utwardzisz sprężyny to na pewno nie więcej niż połowa skoku pójdzie pod tobą w SAG. Zoztaje ci co najmniej 8cm skoku i drugie tyle na bardzo komfortowe połykanie dziur. Jak w fulu do xc :)

Koła na pewno zniosą obciążenie, takie rowery mają zazwyczaj sztywną oś 20mm z przodu i 10mm z tyłu, hamulce które zatrzymają rozpędzone 150 kilo, szeroką, pancerną kierownicę i wzmocnioną główkę ramy oraz zacisk sztycy. Korba też nie rozleci się za pierwszym naciśnięciem.

 

Ja ważę niecałą stówę i do niedawna śmigałem na dziesięciokilowym, cieniowanym i częściowo karbonowym hardtailu do XC. Nic się nie działo, a ostro jeżdżę.

Od prawie dwóch miesięcy mam też freeridókę z 18cm skoku, która początkowo miała służyć do niedzielnego uprawiania zjazdów, ale wkręciłem pedały zatrzaskowe, wymieniłem siodło, założyłem długą sztycę i po oswojeniu się z dużym skokiem i brakiem blokady nadążam za dziewczyną, która na rowerku do maratonów jeździ. (dobrze kręci mimo tego że baba) Robię prawie takie same podjazdy co ona i nie mam problemów z utrzymaniem tempa na ścieżce rowerowej. A z górki.. :)

 

Za 5-6 tysi kupisz rower który wytrzyma wszystko, będzie ważył jakieś 16kg, na działającym zawieszeniu (czterozawias, jednozawias z punktami pośredniczącymi, pływający punkt obrotu itp.są już dostępne w tym przedziale w roweruch ze sklepu, a w używanych jeszcze taniej). Polecam np. to: http://www.scott.pl/product.php?id_cat=312&id_prod=1298

albo to: http://rowery.onet.pl/4,35,155244,14656,b_twin_rockrider_fr_9,sprzet.html

tudzież to: http://sklep.rower.com/view.php?idp=1599

 

A te decathlony o których pisałem na początku są tu: http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-fr6-34976875/ i kosztują niecałe 3 tysiące.

 

nad tą koną Coilair się zastanawiałem... znalazłem ja w niezłej cenie, zapytam się o rozmiary i przymierzę bo ona chyba jest krótsza a ja nie jestem maleńki(na moje analizy jakieś 3 cm niż te rowery co mierzyłem a i tak czułem jakby były za krótkie) :)

...może coś jeszcze byś zaproponował...(PS: link do onet nie chodzi)

Napisano

http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?action=dodaj&id_produktu=1957

 

 

ten powinien zadziałać, tyle że rower chyba już nie do dostania w Polsce (ja kupiłem ostatni z bodajże sześciu dostępnych u nas, w nieco innej konfiguracji :) i już ich mieli nie robić)

 

3cm to mały problem, mostki w freeridówkach są króciutkie; kilka centymetrów, a możesz spokojnie zamontować taki co ma nawet 15cm (tylko unikaj karbonowych i superlekkich), rowerek będzie się bardziej nerwowo prowadził, co przy sporo okrojonym dzięki twojej wadze skoku widelca powinno dać geometrię zbliżoną do klasycznego górala. Niestety ramy w roweruch do grawitacji też są nieco krótsze niż w przypadku 'przecinaków', ale nie sugeruj się tym znowu tak bardzo. Ja jestem od ciebie raptem 8cm niższy i jeżdże na ramkach M i 19,5'. Byle kolana się mieściły za kielnią ;)

Nawet rozważałem zmianę sztywnej na 18 cali. Wielu zawodników jeździ na teoretycznie za małych ramach, ponieważ takim rowerkiem da się o wiele dynamiczniej manewrować; łatwiej wcisnąć go w zakręt, zmienić pozycję, podciągnąć się do kierownicy, podnieść koło itp..

Duże ramy to takie na których wysiaduje się jajka i w takiej pozycji jedziesz większość czasu. I wymuszają bardziej aerodynamiczną pozycję. Jeśli chcesz trochę poszaleć to siodełko do góry, kierownica do przodu i ramka w rozmiarze L/21' będzie w sam raz :)

Do dyspozycji masz kombinowaniez długością mostka, sztycy, głębokością gięcia kierownicy i jej kątem w mostku, ustawieniem siodełka w jarzemku i długością samego siodełka (można kupić naprawdę długie kanapy) W sumie bez specjalnego ryzykowania możesz zyskać nawet kilkanaście centymetrów.

 

Jest jeszcze amerykańska firma która wszystko robi za duże jak na nasze standardy :) Nazywa się CHUMBA, tylko drogawi są.

Link tu: http://www.chumbaracing.com/evo.shtml

do niedawana opisywali ten rowerek jako full do maratonów :)

 

Jest jeszcze nasza rodzima konstrukcja, choć jednozawiasowe zawieszenie predysponuje ją głównie na stok: http://www.ceneo.pl/606974 --> kosztuje zdaje się koło 3k PLN

 

Z Kony masz modele Stinky, Stab, Scott robi całą serię Voltage FR (od 10 do 30), Można kupić nowego Specialized'a Big Hit za 600zł, jak masz możliwość to przymierz się do tego co znajdziesz i zastanów się który ci pasuje.

 

Są jeszcze oczywiści 29-ery które tak promuje rulez (każdemu je wciska :P ). Fajne rowerki, dla dużego chłopa duże koła byłyby w sam raz, ale mają jedną zasadniczą wadę - są sporo droższe od porównywalnych modeli 26' i ciężko dokupić do nich tani amorek w razie awarii. Ale wcale nie mówię że złe :)

 

I jeszcze jedno. Porządna amortyzacja oszczędzi tylne koło i widełki biorąc na siebie każde przy######enie w krawężnik, korzeń czy dziurę, a przy twojej wadze mogłoby to oznaczać grubą usterkę.

Napisano

Hmm, wszyscy tak się przejęli wagą naszego przyjaciela że zapomnieliśmy o wzroście ponad 190cm. Przecież jak kupi rower do DH/FR to będzie miał kolana za uszami, a widzę że nasz kolega chciałby bardziej coś wielozadaniowego, coś ala XC, więc przydała by się rama 20/21cali. Jeżeli chcesz zamknąć się w 4k zł to proponuję jakiegoś sztywniaka:

http://www.allegro.pl/item1043289542_kona_five_o_deluxe_2009_rozm_20_wys_gratis.html

http://www.norco.com/bikes/mountain/shore-hardtail/sasquatch/

Jeśli masz większy budżet to jak najbardziej fulla takiego jak ten Coilair czy Voltage.

Napisano

...dzięki wszystkim za pomoc, jeszcze poprzymierzam choć szczerze mówiąc to jestem już nieźle pogubiony w tym wszystkim :)

...jeżeli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na to pytanie odnośnie tego CUBE co pisałem byłbym wdzięczny bo zastanawiam się czy wytrzyma.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...