Skocz do zawartości

[kaseta] luźne koronki nr 7, 8, 9


luk85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Posiadam Kellysa Magnus model 2008, aktualny przebieg to 3050 km. Rower ma kasetę Shimano HG50, czyli deorkę (z wywierconymi otworkami) na pieście Shimano RM 60. Dziś przy czyszczeniu napędu zauważyłem dość spory luz 3 najmniejszych koronek, czyli 7, 8, 9. Są one luźne wzdłuż osi obrotu, tzn latają przód tył, może z 1mm, może 1,5. Nie ma latania na boki. W sumie nie odczułem tego w ogóle w czasie jazdy, tylko jak mówię przy czyszczeniu. Ostatni raz czyściłem to całe ustrojstwo przy przebiegu może 2600 - 2700 i było ok, więc usterka wystąpiła niedawno. Czy mam się martwić, czy wystarczy tylko dokręcić kasetę? Dodam, że osprzęt ma gwarancję do sierpnia, nie jest to mój pierwszy rower i wiem, że nie jest to naturalne zużycie przy tym przebiegu, więc powinienem się domagać wymiany, czy tylko dokręcenia?

 

Aha, nie wiem czy ma to jakiś związek, ale czasami (rzadko) w czasie pedałowania usłyszę trzask i chwilowy "ciąg jałowy", tzn bez napędu, tak może 1/5 obrotu korby. Słyszałem że są to strzały w kasecie lub pieście i mam się nie przejmować. mam to już od daaawna, miałem i w starym rowerze (Univega Alpina 500), tam nic sie jednak nie luzowało. I następna sprawa - od niedawna mój napęd przenosi nieco większe siły bo zamontowałem SPD. Może to ma jakiś związek... Jeżdżę dość szybko i ostro, a sam ważę ponad 92 kg.

  • Mod Team
Napisano

Po prostu Ci sie kaseta odkręciła lekko. Wielu osobom sie odkręca, spróbuj jakąś podkładkę zastosować, ja wyciąłem z kapsla po piwie i sie nie odkręca a zakręcam lekko.

  • Mod Team
Napisano

a nie lepiej dokręcic poprostu ?

Skoro mu sie odkręciła raz, może to zrobić ponownie :) Odpowiednia podkładka powinna temu zapobiec ale głowy nie dam u mnie działa.

 

P.S. podkładkę miałem na myśli podkładkę pod LockRing :)

Napisano

No skoro to tylko odkręcenie to przynajmniej jestem spokojniejszy. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Swoją drogą strasznie tandetne te nowe rowery :):P:P Univega z 1999 roku po zakupie chodziła jak ta lala, dopóki przy odpowiednich (sporych) przebiegach nie zaczęły psuć się pewne rzeczy, a tu pamiętam, że 2 dni po zakupie poluzowało się lewe ramię korby, potem przy jakichś 1500 km poluzowały się szprychy w przednim kole, a teraz rozkręciła się kaseta...

 

W każdym razie dzięki ;)

  • Mod Team
Napisano

Tandetne to za duże uogólnienie choć jest w tym ziarno prawdy. Takie rzeczy jak odkręcona kaseta czy poluzowane ramie korby czy odpadająca jakakolwiek inna część to w 90% nie wina części a jełopa który to składał. Takie są niestety realia i trafić na człowieka który składa w sklepie wszystko na tip top jest raczej ciężko.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam

 

Niestety muszę ponowić temat. dziś przygotowywałem rowerek do jutrzejszych zawodów i co widzę? Koronki nr 7, 8, 9,znowu luźne... Były dokręcane w serwisie (rowerek na gwarancji) i po ledwie 200 km (wiadomo, w maju jeździć zbytnio się nie dało) problem znów powrócił. Czy może t ooznaczać, że z tą kasetą jest coś nie tak i trzebaby na gwarancji upominać się o definitywne usnięcie usterki? Przecież nie będę co 200 km kasety dokręcał :/

 

Mam się martwić podczas jutrzejszego wyścigu, że cos mi się od tego luzu rozleci? Nigdy nie miałem takiego czegoś z napędem, więc nie wiem czego sie spodziewać...

Napisano

Kaseta nie powinna się luzować, są 4 możliwości : zbyt słabo dokręcona nakrętka, uszkodzony gwint w nakrętce, uszkodzony gwint w bębenku, pęknięty bębenek (bardzo rzadko).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...