DakoRC Napisano 25 Kwietnia 2010 Napisano 25 Kwietnia 2010 Witam użytkowników forum. To jest mój pierwszy post więc na początku się przedstawię. Na imię mam Darek. Mam 38 lat wzrost 180, waga 103 kg, nogi krótkie 83 cm. Dotychczas codziennie od roku jeżdżę na rowerze stacjonarnym (+/- 20 km dziennie) Zanim zacząłem ważyłem 135 kg taka jeżdżenie jest zdrowe ale też trochę nudne . Postanowiłem więc dodatkowo dokonać zakupu czegoś bardziej mobilnego. W mojej okolicy jest dużo lasów, ścieżek leśnych i dlatego raczej nie planuję jazdy po asfalcie no może trochę pozbruku koło domów. Budget na rower początkowy nieduży bo tylko ok 1200-1300,00 PLN. Od jakiegoś czasu przeglądam to forum i doszedłem do kilku wniosków. Na takiego ciężkiego faceta jak ja raczej trudno dobrać coś gotowego za tak nieduże pieniądze. Z drugiej strony na pewno nie będę będę na tym rowerze skakał, brał udziału w maratonach itp. Koncepcja jest taka aby na początek kupić coś w miarę tanio z podstawowym w miarę budgetowym osprzętem tzn. myślę o następujących rowerach na ramie 19 calowej: 1. Unibike Fusion http://www.unibike.pl/fusion.html (imho optymalny cenowo i chyba też jakościowo) lub 2. Kross Level A2 http://www.kross.pl/rower/33-Level_A2_V-brake.html (trochę za drogi) a może kupić 3. Kross Hexagona V4 http://www.kross.pl/rower/42-Hexagon_V4_.html (klasa osprzętu chyba niżej od Fusiona ale rama taka jak w A2) i potraktować to jako materiał wyjściowy (najważniejsza jest rama a te z tego co piszą forumowicze wydają się solidne. Na początek pobawić się i pozwiedzać okolicę raczej nie męcząc maszyny. A za jakiś czas jak mnie wciągnie pobawić się w ramach konieczności w "wyścig zbrojeń" np. zmienić najpierw amortyzator na powietrzny i myśleć do dalej. Wątki dotyczące ludzi "szczupłych inaczej" przeczytałem już na forum i na pewno nie mam zamiaru składać roweru pod siebie - bo w ten sposób mój wymarzony rower mógłby powstać na zimę albo i na wiosnę 2011 Dziękuję za cierpliwość w czytaniu tych wypocin. Jeśli ktoś będzie mi doradzić będę wdzięczny. Pozdrawiam Darek ps. Rozmawiając telefonicznie ze sklepami w Poznaniu dowiedziałem się, że w przypadku tańszych zakupów z internetu rowerów Kross-a albo Unibake to podobno naprawy gwarancyjne mają decyzją producenta być możliwe tylko w sklepach w których dokonało się zakupu. Ceny w sieci są korzystniejsze niż w sklepach stacjonarnych np. Unibike Fusion kosztuje 999,00 zamiast 1250,00. Rozumiem, że producent próbuje "trzymać ceny" ale to chyba jego problem, że nie potrafi egzekwować tego w dystrybucji a nie przerzucać swoją nieudolność na klientów. Tym bardziej. że mówimy o polskich produktach a nie z "lewego" importu. Zakup w odległości powyżej 200 km od miejsca zamieszkania może być problematyczny w przypadku napraw gwarancyjnych lub przeglądu gwarancyjnego. Warto dopłacać dla tzw. "świętego spokoju"? Czy miał ktoś doświadczenia w tym temacie?
BorisDime Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Kross Level A2 wygląda zachęcająco, podoba mi się bardzo sportowa geometria tego roweru, do treningów będzie super, do rekreacji trochę mniej. Byłem w podobnej sytuacji 1,5roku temu, tez szukałem coś dla 100kg 190cm do treningów 30km i zrzucenia paru kg Rower co prawda złożyłem sam na bazie jakichś części ze starych rowerów i kilku nowych, ale pokusiłem się na bardziej turystyczną ramę i teraz żałuję. Jednak po zrobieniu rundki na ramie o ostrzejszej geometrii stwierdzam że to jest to, jak ma się silną wole do codziennych treningów po lesie to brałbym Levela, jak do wycieczek i rekreacji to unibike'a, hexagona bym zostawił w spokoju choćby z uwagi na wolnobieg Co do serwisu, to ja osobiście bym nie dopłacał 300zł za możliwość serwisowania u siebie w mieście. Za tą kasę można kupić bardzo przyzwoitą przerzutkę, hamulec hydrauliczny czy parę innych ciekawych części. Uważam że każdy średnio ogarnięty facet poradzi sobie z każdym rowerem, a jedyne z czym ganiam do serwisu to jak potrzebuje zapleść koło. Poza tym na tyle tani rower to super sprawa żeby nauczyć się jego prawidłowego serwisu jak wcześniej nie miało się z tym doczynienia, nawet amortyzator spokojnie można samemu serwisować bez strachu że się zepsuje, bo przy tej cenie to i tak nie jest wielka szkoda(ale żeby go popsuć to też trzeba mieć talent, bo konstrukcja prosta jak drut).
DakoRC Napisano 27 Kwietnia 2010 Autor Napisano 27 Kwietnia 2010 Dziękuję za odpowiedź. Rower będzie raczej do rekreacji więc zostanę przy wyborze Fusiona choć korci mnie jeszcze Evolution. Przebudowywałem Landrovera Discovery to i z rowerem sobie poradzę Kupię ze sklepu internetowego.
radnet Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 a moze to.. http://www.kross.pl/rower/37-Hexagon_V6.html mam pobobny problem i takie same parametry ..
Klocuu Napisano 23 Lutego 2011 Napisano 23 Lutego 2011 O mechanicznych tarczowkach nawet nie mysl, jak cos to albo v brakee'i albo tarczowki ale hrydrauliki.
Mod Team mrmorty Napisano 24 Lutego 2011 Mod Team Napisano 24 Lutego 2011 Klocuu - spójrz na daty - ten temat już umarł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.