BIGAlus Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 Elo, mam takie nie konwencjonalne pytanko dot. tego amortyzatora, otóż skoczyłem sobie z metrowego murka, ale zapomniałem wyłączyć blokady amorka (była przekręcona na max w prawo). Po skoku zauważyłem, że amortyzator stał się miększy? Może mi to ktoś wyjaśnić, czy coś się stało czy to norma... bo jestem laikiem w tej kwestii. Po prostu się martwię o moje maleństwo.
tobo Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 sprawdź czy działa tłumienie, przede wszystkim blokada. wygląda na wysadzenie uszczelek, w gorszym przypadku zniszczenie tłumika.
BIGAlus Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Tłumienie działa, blokada także, tylko, że jest miększy i jak wyrywam na koło to słyszę taki "brzdęk" jak w sprężynówkach... Jeśli chodzi o to to amortyzator pracuje normalnie (jest w ciągłej eksploatacji), tylko jak wspomniałem wcześniej jest miększy, tak jakby spadło ciśnienie.
Schwefel Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej. Opcji jest dużo. Generalnie trzeba by zacząć od sprawdzenia ciśnień w obu komorach, czy jest takie jak wcześniej, gdzie wzrosło.
BIGAlus Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej. Też tak myślałem, ale jak mówię jestem w tych sprawach jeszcze laikiem, więc sram w gacie. Dzięki wielkie za odp., bedę mógł spać spokojnie... A ciśnienie sprawdzę jak tylko mi przyjdzie pompka.
BIGAlus Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Napisano 24 Kwietnia 2010 @edit : Tłumienie jednak nie działa, przekręciłem na max w prawo (zółwik) i powraca tak samo... A reszta wszystko działa, co poszło, co i gdzie muszę dokupić?
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2010 Napisano 24 Kwietnia 2010 Coś padło w tłumiku : http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html
wojtekkrakow Napisano 24 Kwietnia 2010 Napisano 24 Kwietnia 2010 Primo: Jaki masz tam tłumik musisz wiedzieć. Pewnie motion control, bo chyba innych w Revelation nie montują. Ja bym sam rozebrał amor i na nowo zalał i złożył a dopiero później myślał dalej. Żeby nie było tak, że tłumik kupisz nowy, a problem dalej będzie.
BIGAlus Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Napisano 24 Kwietnia 2010 Dzięki za link, na pewno się przyda... a gdzie mogę ew. dostać jakieś części (w internecie)? wojtekkrakow, no wiadomo, na razie zobaczę co i jak.
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2010 Napisano 24 Kwietnia 2010 Nie wiadomo czy musi kupować cały tłumik. Części inne niz uszczelki, to raczej tylko w Harfie.
Schwefel Napisano 24 Kwietnia 2010 Napisano 24 Kwietnia 2010 W najlepszym przypadku będziesz musiał wymienić tylko oringi a w najgorszym tłumik. Oringi to kilka zł a tłumik z 200zł za używkę.
BIGAlus Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Napisano 24 Kwietnia 2010 Wyciągnąłem tłumik, o-ringi są na swoim miejscu, zlałem olej i na pierwszy rzut oka wydaje się mało, przelałem do miarki i 100ml, a producent podaje, że ma być 115ml... Czy taka ilość oleju może wpłynąć na tłumienie? I czy to wszystko co mam sprawdzić, czy jeszcze głębiej zajrzeć? @edit : Heh, działa! Zalałem olejem i już działa, ah ten amerykański sprzęt... Rozkręciłem, skręciłem i działa.
BIGAlus Napisano 24 Kwietnia 2010 Autor Napisano 24 Kwietnia 2010 Właśnie zauważyłem, że chyba minimalnie jest go za mało, ponieważ przekręciłem tłumienie na max i dopiero po mocniejszym dociśnięciu zaciągnęło olej... Kupię 5W, bo nie mam i doleję. Dzięki wszystkim za pomoc.
BIGAlus Napisano 25 Kwietnia 2010 Autor Napisano 25 Kwietnia 2010 Olej, nada się : http://allegro.pl/item1011215802_liqui_moly_olej_do_teleskopow_lag_5w_warszawa.html czy może zastosować gęstszy? Jaki tam jest wlany fabrycznie (wiem, że 5W, ale syntetyk czy mineral) dodam, że śmierdzi gnojem ?
Schwefel Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Tam musi być 5W. O tak rzadki mineral to by było ciężko. Z resztą to bez znaczenia bo to nie silnik.
BIGAlus Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Napisano 29 Kwietnia 2010 Znowu nie mam tłumienia, zmieniłem olej i dalej... Czy jest możliwość, że poszła uszczelka w tłumiku powrotu (tym na dole)? I ile wyniósłby mnie serwis, bo samemu chyba tego nie zrobię? Ja już nie wiem WTF... Jadę z górki (kamienistej) i nagle słyszę dźwięk - coś jakby sprężyna - i tłumienie działa (miałem przekręcone na max.) ... Zablokowałem amora i znowu brak tłumienia. Ktoś wie o co chodzi?
BIGAlus Napisano 30 Kwietnia 2010 Autor Napisano 30 Kwietnia 2010 Zaobserwowałem także, że czasami podczas pompowania (coraz częściej) następuje takie jakby wyskoczenie dolnego tłumika (dźwięk niczym sprężyny, podciśnienie?) i tłumienie działa, po czym agresywnie naciskam na widelec i już nie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.