Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Revelation 426 Dual Air, problem?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo,

mam takie nie konwencjonalne pytanko dot. tego amortyzatora, otóż skoczyłem sobie z metrowego murka, ale zapomniałem wyłączyć blokady amorka (była przekręcona na max w prawo). Po skoku zauważyłem, że amortyzator stał się miększy? Może mi to ktoś wyjaśnić, czy coś się stało czy to norma... bo jestem laikiem w tej kwestii. Po prostu się martwię o moje maleństwo. ;)

Napisano

sprawdź czy działa tłumienie, przede wszystkim blokada. wygląda na wysadzenie uszczelek, w gorszym przypadku zniszczenie tłumika.

Napisano

Tłumienie działa, blokada także, tylko, że jest miększy i jak wyrywam na koło to słyszę taki "brzdęk" jak w sprężynówkach...

Jeśli chodzi o to to amortyzator pracuje normalnie (jest w ciągłej eksploatacji), tylko jak wspomniałem wcześniej jest miększy, tak jakby spadło ciśnienie.

Napisano

Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej. Opcji jest dużo. Generalnie trzeba by zacząć od sprawdzenia ciśnień w obu komorach, czy jest takie jak wcześniej, gdzie wzrosło.

Napisano

Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej.

Też tak myślałem, ale jak mówię jestem w tych sprawach jeszcze laikiem, więc sram w gacie. :icon_confused: Dzięki wielkie za odp., bedę mógł spać spokojnie... A ciśnienie sprawdzę jak tylko mi przyjdzie pompka.

Napisano

@edit : Tłumienie jednak nie działa, przekręciłem na max w prawo (zółwik) i powraca tak samo... A reszta wszystko działa, co poszło, co i gdzie muszę dokupić?

Napisano

Primo: Jaki masz tam tłumik musisz wiedzieć.

Pewnie motion control, bo chyba innych w Revelation nie montują.

Ja bym sam rozebrał amor i na nowo zalał i złożył a dopiero później myślał dalej.

Żeby nie było tak, że tłumik kupisz nowy, a problem dalej będzie.

Napisano