Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Revelation 426 Dual Air, problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo,

mam takie nie konwencjonalne pytanko dot. tego amortyzatora, otóż skoczyłem sobie z metrowego murka, ale zapomniałem wyłączyć blokady amorka (była przekręcona na max w prawo). Po skoku zauważyłem, że amortyzator stał się miększy? Może mi to ktoś wyjaśnić, czy coś się stało czy to norma... bo jestem laikiem w tej kwestii. Po prostu się martwię o moje maleństwo. ;)

Napisano

sprawdź czy działa tłumienie, przede wszystkim blokada. wygląda na wysadzenie uszczelek, w gorszym przypadku zniszczenie tłumika.

Napisano

Tłumienie działa, blokada także, tylko, że jest miększy i jak wyrywam na koło to słyszę taki "brzdęk" jak w sprężynówkach...

 

Jeśli chodzi o to to amortyzator pracuje normalnie (jest w ciągłej eksploatacji), tylko jak wspomniałem wcześniej jest miększy, tak jakby spadło ciśnienie.

Napisano

Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej. Opcji jest dużo. Generalnie trzeba by zacząć od sprawdzenia ciśnień w obu komorach, czy jest takie jak wcześniej, gdzie wzrosło.

Napisano

Możliwe, że część ciśnienia uciekło wentylem, możliwe że z komory pozytywnej trafiło do negatywnej.

 

Też tak myślałem, ale jak mówię jestem w tych sprawach jeszcze laikiem, więc sram w gacie. :icon_confused: Dzięki wielkie za odp., bedę mógł spać spokojnie... A ciśnienie sprawdzę jak tylko mi przyjdzie pompka.

Napisano

@edit : Tłumienie jednak nie działa, przekręciłem na max w prawo (zółwik) i powraca tak samo... A reszta wszystko działa, co poszło, co i gdzie muszę dokupić?

Napisano

Primo: Jaki masz tam tłumik musisz wiedzieć.

 

Pewnie motion control, bo chyba innych w Revelation nie montują.

 

Ja bym sam rozebrał amor i na nowo zalał i złożył a dopiero później myślał dalej.

 

Żeby nie było tak, że tłumik kupisz nowy, a problem dalej będzie.

Napisano

Dzięki za link, na pewno się przyda... a gdzie mogę ew. dostać jakieś części (w internecie)?

 

wojtekkrakow, no wiadomo, na razie zobaczę co i jak.

Napisano

Wyciągnąłem tłumik, o-ringi są na swoim miejscu, zlałem olej i na pierwszy rzut oka wydaje się mało, przelałem do miarki i 100ml, a producent podaje, że ma być 115ml... Czy taka ilość oleju może wpłynąć na tłumienie? I czy to wszystko co mam sprawdzić, czy jeszcze głębiej zajrzeć?

 

@edit : Heh, działa! Zalałem olejem i już działa, ah ten amerykański sprzęt... Rozkręciłem, skręciłem i działa.

Napisano

Właśnie zauważyłem, że chyba minimalnie jest go za mało, ponieważ przekręciłem tłumienie na max i dopiero po mocniejszym dociśnięciu zaciągnęło olej... Kupię 5W, bo nie mam i doleję. Dzięki wszystkim za pomoc.

Napisano

Znowu nie mam tłumienia, zmieniłem olej i dalej... Czy jest możliwość, że poszła uszczelka w tłumiku powrotu (tym na dole)? I ile wyniósłby mnie serwis, bo samemu chyba tego nie zrobię?

 

Ja już nie wiem WTF... Jadę z górki (kamienistej) i nagle słyszę dźwięk - coś jakby sprężyna - i tłumienie działa (miałem przekręcone na max.) ... Zablokowałem amora i znowu brak tłumienia. Ktoś wie o co chodzi?

Napisano

Zaobserwowałem także, że czasami podczas pompowania (coraz częściej) następuje takie jakby wyskoczenie dolnego tłumika (dźwięk niczym sprężyny, podciśnienie?) i tłumienie działa, po czym agresywnie naciskam na widelec i już nie...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...