snake2 Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 Posiadam piastę FH-RM30 po przejechaniu 400km pojawił się luz na bębenku i równocześnie stuki. Chciałem się dowiedzieć czy one tak szybko się zużywają czy to może być wada fabryczna?
koziat Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 a próbowałeś ją rozbierać??? może wystarczy dokręcić ten bębenek. Spróbuj rozkręcić tą piastę i powinna być śruba która dociąga bębenek do reszty. jeżeli masz klucz wsadowy( chyba 10mm) to wystarczy ją dokręcić przesmarować łożyska i powinno wszystko grać
snake2 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Tak całą rozebrałem bębenek był mocno dokręcony.
koziat Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 ma może to nie wina bębenka.Jaką masz kasetę? Ja tez miałem coś takiego i okazało się że to śrubka dokręcająca koronki w mojej x9 poluzowała się. Wtedy szukałem winy w bębenku jak się później okazało nie potrzebnie.
snake2 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Miałem zdjętą kasetę ruszałem bębenkiem i był luz. Kaseta to Sram PG-830. Kaseta jak również bębenek są mocno dokręcone.
Herman88 Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 Duży ten luz? U mnie mały luz też jest i się nim nie przejmuję, to raczej normalne. Niestety bębenki w tych piastach są dość dziadowskie, zależy na jaki się trafi, mój rozleciał się po 2000km. Wymieniłem na nowy i ten żyje do dzisiaj, a przejechał już jakieś 6000km.
snake2 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Dzisiaj założyłem nowy bębenek teraz jest dobrze:) Zobaczę jak ten się zachowa po kolejnych 400km.
Mod Team Puklus Napisano 24 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 24 Kwietnia 2010 Niewiem skąd wziąłeś nowy bębenek ale jak kupileś to ta piasta tego nie wartuje ... w shimano luz na pierwszej zebatce wynosi ok 1-2mm i tak ma 98% piast/bębenków shimano.
Servantez Napisano 26 Kwietnia 2010 Napisano 26 Kwietnia 2010 Znam tą piastę,to grupa biegowa Altus,to tania ,ale dobra piasta,służyła mi dość długo.Luzy to oznaka zużycia elementów,ale o zużyciu po przejechaniu 400 km nie może być mowy.Zakładam,że kupiłeś nową piastę i zaplotłeś sam koło,lub zleciłeś to fachowcowi.Nie chcę posądzać nikogo o złą wolę,zdarzyło mi się jednak widzieć na sklepowych półkach piasty z demontażu uchodzące za nowe.Jeżeli jednak jesteś pewien,że kupiłeś produkt nie używany,proponuję rozkręcić piastę i obejrzeć dokładnie elementy łożysk,zwłaszcza stożki,kulki i bieżnie.Może okazać się,że któryś z wymienionych elementów trzeba będzie zamienić i po złożeniu piasty cieszyć się jazdą,pozdrawiam.
snake2 Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Napisano 26 Kwietnia 2010 Korpus piasty został w kole tego nie ruszałem. Przełożyłem z nowej piasty bębenek, ośkę i resztę środka. W tamtym bębenku zdarzyło się nawet że kilka razy przeskoczył tak jakby nie zadziałały zapadki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.