luk84l1 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Witam wszystkich!!! jakoś nie mogę nigdzie znaleźć jak to jest z tym płynem a mianowicie producent zaleca Dot 4 lub DOT 5.1 I tak się zastanawiam czy płyn hamulcowy samochodowy DOT 4 się nadaje ( jest z 4 razy tańszy i ogólnie dostępny ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk84l1 Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Wielkie dzięki bo po co przepłacać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 23 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Przepłacać warto, jak dużo jeździsz w górach, wtedy właściwości DOT'a 5.1 mogą się przydać. 5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia niż 4, tak więc trudniej zagotować płyn i tym samym stracić działanie hamulców. W rzeczywistości wątpię by hamulce w rowerze osiągnęły tak wysokie temperatury,a jeśli tak to musiałby by to być bardzo długie ciągłe hamowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Bo przy długim hamowaniu tarcza ma czas zeby touche ciepła odprowadzić a przy hardcorowym hamowaniu tarcza nie nadąża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Dot 4 ma temperaturę wrzenia 230 stopni a 5.1 ma 270 stopni celsjusza. DOT to amerykański Departament Of Transportation a kolejne standardy 3, 4, 5.1 to kolejne MINIMALNE wymagania co do temperatury wrzenia, jakie płyn musi spełniać. Tak więc parametry płynu mogą się różnić u różnych producentów. Mogą się na przykład różnić stopniem ściskalności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Nie wiem czy różnica w cenie jest aż 4 krotna : http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=DOT5O&lang=pl Więc chyba lepiej wziąć 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GozDD Napisano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 A nie chodziło przypadkiem o to, że DOT 4 "samochodowy" jest 4 razy tańszy od "rowerowego"? Ja jeżdżę na DOT 4 i jeszcze zagotować mi się go nie udało, ale klamka potrafi dość spuchnąć po ostrym hamowaniu. Aktualnego płynu już wiele nie mam więc następnym razem inwestuje w 5.1 i zobaczę czy było warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Nie wiem od czego jest tańszy, wiem natomiast, że nikt DOT-a specjalnie do rowerów nie produkuje, jest to ten sam płyn, w dodatku różnica w cenie między 4 a 5.1 jest niewielka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk84l1 Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2010 No właśnie bo DOT 4 w rowerowym 250 kosztuje 28zł a w motoryzacyjnym 500 kosztuje 13.5zł więc trochę naciągają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.