Skocz do zawartości

[hamulce] Avid Elixir 5-udało się komuś ustawić?


gutek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jak w temacie. Udało się komuś z użytkowników tego modelu poprawnie (i skutecznie) wyregulować zacisk? Nie są to moje pierwsze hydrauliki ale powiem szczerze, że powoli tracę koncepcję. Tylny zacisk ustawiłem i jest spokój (tarcza 160) natomiast przód (tarcza 185) robiłem już kilkadziesiąt razy i wiecznie gdzieś ociera. Po regulacji jest cisza ale wystarczy przejechać kilka kilometrów i już zaczyna się ocieranie. Hamulec odpowietrzony, dotarty, świetnie hamuje ale ocieranie wnerwia. Żeby było ciekawiej każde zdjęcie koła i założenie (wymiana dętki)powoduje konieczność ponownego ustawiana zacisku. W czym tkwi problem? Poprzednio posiadałem XT, Formula, XTR i żadne nie wymagały wiecznego ustawiania czy to po ściągnięciu koła, czy też po dłuższej jeździe. Może macie jakiś skuteczny patent na Elixiry? Czy zostaje mi tylko pozbycie się ich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam elixiry i nie narzekam po wyjęciu koła raz muszę zacisk poprawić raz nie zależy jak trafię :P Jak mam problem popuszczam śrubki zaciskam klamkę dokręcam i git.Tylko że ja mam tarcze 160/160 może wielkość tarczy stwarza problem ? w poprzednich hamulcach avid bb5 też miałem problem z tarczą 185 zawsze coś ocierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam R i 180 z przodu. Najlepszy sposób to poluzowanie śrub, zaciśnięcie klamki kilka razy, zaciśnięcie jej mocno i przykręcenie. Potem ewentualnie mała korekta ręcznie. Elixiry mają to do siebie że szczelina jest wąska i jak zaciśniesz szybkozamykacz koła z inną siłą niż poprzednio zaczyna ocierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam R i 180 z przodu. Najlepszy sposób to poluzowanie śrub, zaciśnięcie klamki kilka razy, zaciśnięcie jej mocno i przykręcenie. Potem ewentualnie mała korekta ręcznie. Elixiry mają to do siebie że szczelina jest wąska i jak zaciśniesz szybkozamykacz koła z inną siłą niż poprzednio zaczyna ocierać.

 

 

Witam! Mam ten sam problem - delikatne ocieranie w nowych elixirach R - pytanie - jakie "cytowane" śruby kolega luzuje - od mocowania hamulca do ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam ten sam problem - delikatne ocieranie w nowych elixirach R - pytanie - jakie "cytowane" śruby kolega luzuje - od mocowania hamulca do ramy?

Tak, chodzi o to żeby zacisk sam dopasował swoją pozycję względem tarczy dzięki zaciśniętym klockom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moimi Elixirami 5 tez mam ten problem. Cokolwiek bym z nimi nie zrobil po chwili zaczynaja gdzies ocierac. Czasem pomaga jesli miedzy ocierajacy klocek a tarcze wcisne plastikowa karte (formatu karty kredytowej) i wtedy dokrece hamulec przy zacisnietej klamce.

 

Ale ogolnie to masakra jakas. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem z elixirami 5. Choć nie występował od początku. Pierwsze 2000km przejechałem bez problemu. Potem zaczęło się piszczenie, problemy z regulacją. Zawiozłem dziś rower do serwisu, coś niby poprawili, ale z marnym efektem. Tarcze niby nie piszczą, ale siła hamowania spadła, tzn. muszę naprawdę mocno zacisnąć klamkę, żeby zablokować koło. Chyba zmienię serwis. Szkoda tylko, że w innym będę musiał płacić..

Sam wielokrotni próbowałem metod tutaj opisywanych, ale ciągle bez skutku. Tzn. efekt czasem był, ale zwykle na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych problemów  z moimi elixirami. Raz ustawione nie wymagają korekty. Jeżeli tarcze i klocki są czyste to powinno byc cicho i spokojnie. Ocieranie tarcz o klocki o objaw krzywej tarczy. W czasie dużego deszczeu fabryczneg klocki potrafią zawyć, ale to dotyczy każdych hamulców de facto. Mam u siebie tarcze shimano 160mm i jest ok. Jeżeli hamulec zrobił się zdecydowanie słabszy to warto go profilaktycznie odpowietrzyć - może dostało się powietrze do systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam problem z tylnym hamulcem. Otóż gdy tarcza jest zimna jest OK, ale gdy pohamuje troszkę to zaczyna coś stukać w obrębie tarczy. Jest to taki dźwięk jakby coś o szprychy uderzało ;|. Rowerem zrobiłem jakieś 20-30km, jest to Unibike Flite 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam elixir 5 w rowerze (seryjnie założone). W czasie hamowania tyłem występuje dziwne zjawisko - jeśli zacisnę klamkę tak, żeby nie blokować koła (wspomaganie dla hamowanie dla wspomagania przodu) rozlega się głuchy dźwięk a na widełkach odczuwalne są silne wibracje (drgania). Czy można jakoś to zjawisko wyeliminować? Próbuję ustawiać hample w sposób tutaj opisany (zaciśnięcie klamki i odkręcenie a następnie dokręcenie zacisku) ale wiele to nie pomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko dobrze znane i omawiane na forum. Wymień tarcze i /lub klocki, regulacja tutaj nic nie da. Problem występuje w Avid elixir i juicy na tarczach G2.

U mnie zdarzały się czasem tak silne wibracje, że ręce drętwiały a słychać to było dwie przecznice dalej. Wymiana tarczy na XT pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie dużym problemem avidów jest specyficzny, "przelotowy" adapter do tarczy 185.

składam dużo rowerów gary fisher/trek i te które mają taką tarczę niezbyt ulegle poddają się działaniom regulacyjnym. tył, z tarczą 160 mm praktycznie zawsze da się ustawić metodą na zaciśniętą dźwignię, przedni z adapterkiem przetykowym nigdy. dziwne jest to że zazwyczaj gdy zostaje jakieś 5mm śruby to adapter i sam zacisk są już praktycznie sztywno ustawione i nie dają sie ruszać. trzeba uzyc sporo siły by ruszyć zacisk choćby w minimalnym stopniu, mam jednak wrażenie że wraca on do pozycji sprzed korekty, coś jakby efekt "pamięci". do tego firmowo/fabrycznie krzywe tarcze typowe dla avidów, problem częstszy niż w shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem klocki i oczyściłem je alkoholem - pomogło na 5 km :laugh: Dziś wymienię jeszcze klocki przód na tył. Jeśli wibracje nie ustaną to są chyba dwie możliwości:

1)tarcza jest do bani???

2)jest coś nie tak z adapterem???

Zastanawiam się czy wymienić klocki czy tarczę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...