gutek Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Witam! Jak w temacie. Udało się komuś z użytkowników tego modelu poprawnie (i skutecznie) wyregulować zacisk? Nie są to moje pierwsze hydrauliki ale powiem szczerze, że powoli tracę koncepcję. Tylny zacisk ustawiłem i jest spokój (tarcza 160) natomiast przód (tarcza 185) robiłem już kilkadziesiąt razy i wiecznie gdzieś ociera. Po regulacji jest cisza ale wystarczy przejechać kilka kilometrów i już zaczyna się ocieranie. Hamulec odpowietrzony, dotarty, świetnie hamuje ale ocieranie wnerwia. Żeby było ciekawiej każde zdjęcie koła i założenie (wymiana dętki)powoduje konieczność ponownego ustawiana zacisku. W czym tkwi problem? Poprzednio posiadałem XT, Formula, XTR i żadne nie wymagały wiecznego ustawiania czy to po ściągnięciu koła, czy też po dłuższej jeździe. Może macie jakiś skuteczny patent na Elixiry? Czy zostaje mi tylko pozbycie się ich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andi333 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Ja mam elixiry i nie narzekam po wyjęciu koła raz muszę zacisk poprawić raz nie zależy jak trafię Jak mam problem popuszczam śrubki zaciskam klamkę dokręcam i git.Tylko że ja mam tarcze 160/160 może wielkość tarczy stwarza problem ? w poprzednich hamulcach avid bb5 też miałem problem z tarczą 185 zawsze coś ocierało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Mam R i 180 z przodu. Najlepszy sposób to poluzowanie śrub, zaciśnięcie klamki kilka razy, zaciśnięcie jej mocno i przykręcenie. Potem ewentualnie mała korekta ręcznie. Elixiry mają to do siebie że szczelina jest wąska i jak zaciśniesz szybkozamykacz koła z inną siłą niż poprzednio zaczyna ocierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smeagul Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Mam CR + tarcze XTR 180/160. Działa bez zarzutu - robię jak koledzy powyżej. Co do montażu/demontażu koła to trzeba po prostu użyć podobnej siły zacisku koła. zwłaszcza na sztućcu, który z założenia jest bardziej giętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutek Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 OK-dzięki za porady. Czyli muszę się przyzwyczaić do ustawiania:) Po tym sezonie zmienię tarczę na XTR i zobaczymy:) Jeszcze raz dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebagood Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Mam R i 180 z przodu. Najlepszy sposób to poluzowanie śrub, zaciśnięcie klamki kilka razy, zaciśnięcie jej mocno i przykręcenie. Potem ewentualnie mała korekta ręcznie. Elixiry mają to do siebie że szczelina jest wąska i jak zaciśniesz szybkozamykacz koła z inną siłą niż poprzednio zaczyna ocierać. Witam! Mam ten sam problem - delikatne ocieranie w nowych elixirach R - pytanie - jakie "cytowane" śruby kolega luzuje - od mocowania hamulca do ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Witam! Mam ten sam problem - delikatne ocieranie w nowych elixirach R - pytanie - jakie "cytowane" śruby kolega luzuje - od mocowania hamulca do ramy? Tak, chodzi o to żeby zacisk sam dopasował swoją pozycję względem tarczy dzięki zaciśniętym klockom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebagood Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Tak, chodzi o to żeby zacisk sam dopasował swoją pozycję względem tarczy dzięki zaciśniętym klockom. Dzięki. Lecę walczyć z ustawianiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Zaciskasz klamkę na odkręconym zacisku , i potem dokręcasz go ciągle trzymając klamkę . Po tym hebel się ustawi , skoro jest nowy czeka Cię jeszcze dotarcie klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 mam elixiry cr i nie mam problemu tyle ze mam zaciski bot on Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RGU Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Z moimi Elixirami 5 tez mam ten problem. Cokolwiek bym z nimi nie zrobil po chwili zaczynaja gdzies ocierac. Czasem pomaga jesli miedzy ocierajacy klocek a tarcze wcisne plastikowa karte (formatu karty kredytowej) i wtedy dokrece hamulec przy zacisnietej klamce. Ale ogolnie to masakra jakas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elhm Napisano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 U mnie ten sam problem z elixirami 5. Choć nie występował od początku. Pierwsze 2000km przejechałem bez problemu. Potem zaczęło się piszczenie, problemy z regulacją. Zawiozłem dziś rower do serwisu, coś niby poprawili, ale z marnym efektem. Tarcze niby nie piszczą, ale siła hamowania spadła, tzn. muszę naprawdę mocno zacisnąć klamkę, żeby zablokować koło. Chyba zmienię serwis. Szkoda tylko, że w innym będę musiał płacić.. Sam wielokrotni próbowałem metod tutaj opisywanych, ale ciągle bez skutku. Tzn. efekt czasem był, ale zwykle na krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Nie mam żadnych problemów z moimi elixirami. Raz ustawione nie wymagają korekty. Jeżeli tarcze i klocki są czyste to powinno byc cicho i spokojnie. Ocieranie tarcz o klocki o objaw krzywej tarczy. W czasie dużego deszczeu fabryczneg klocki potrafią zawyć, ale to dotyczy każdych hamulców de facto. Mam u siebie tarcze shimano 160mm i jest ok. Jeżeli hamulec zrobił się zdecydowanie słabszy to warto go profilaktycznie odpowietrzyć - może dostało się powietrze do systemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matt19 Napisano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Witam. Mam problem z tylnym hamulcem. Otóż gdy tarcza jest zimna jest OK, ale gdy pohamuje troszkę to zaczyna coś stukać w obrębie tarczy. Jest to taki dźwięk jakby coś o szprychy uderzało ;|. Rowerem zrobiłem jakieś 20-30km, jest to Unibike Flite 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Mam elixir 5 w rowerze (seryjnie założone). W czasie hamowania tyłem występuje dziwne zjawisko - jeśli zacisnę klamkę tak, żeby nie blokować koła (wspomaganie dla hamowanie dla wspomagania przodu) rozlega się głuchy dźwięk a na widełkach odczuwalne są silne wibracje (drgania). Czy można jakoś to zjawisko wyeliminować? Próbuję ustawiać hample w sposób tutaj opisany (zaciśnięcie klamki i odkręcenie a następnie dokręcenie zacisku) ale wiele to nie pomaga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logith Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Zjawisko dobrze znane i omawiane na forum. Wymień tarcze i /lub klocki, regulacja tutaj nic nie da. Problem występuje w Avid elixir i juicy na tarczach G2. U mnie zdarzały się czasem tak silne wibracje, że ręce drętwiały a słychać to było dwie przecznice dalej. Wymiana tarczy na XT pomogła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Ale kolega ramir na pewno ma tarcze G3. Tarcze avida są po prostu problematyczne. Polecam shimano i hayesy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Tarcze avida są po prostu problematyczne. Polecam shimano i hayesy. Avid robi bardzo ładne tarcze, subiektywnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 wg mnie dużym problemem avidów jest specyficzny, "przelotowy" adapter do tarczy 185. składam dużo rowerów gary fisher/trek i te które mają taką tarczę niezbyt ulegle poddają się działaniom regulacyjnym. tył, z tarczą 160 mm praktycznie zawsze da się ustawić metodą na zaciśniętą dźwignię, przedni z adapterkiem przetykowym nigdy. dziwne jest to że zazwyczaj gdy zostaje jakieś 5mm śruby to adapter i sam zacisk są już praktycznie sztywno ustawione i nie dają sie ruszać. trzeba uzyc sporo siły by ruszyć zacisk choćby w minimalnym stopniu, mam jednak wrażenie że wraca on do pozycji sprzed korekty, coś jakby efekt "pamięci". do tego firmowo/fabrycznie krzywe tarcze typowe dla avidów, problem częstszy niż w shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil515 Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 Mam pytanie do użytkowników Elixirów. Ile milimetrów ma obejma na kierownice? Chciałbym porównać z Hayesem Ryde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Hmmm... ciekawe, że mnie działa ładnie przód a z tyłem robią się te wibracje . Jeszcze jedno pytanie - czy to zjawisko (wibracja) może mieć jakiś negatywny wpływ na ramę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 miałem spore wibracje na tyle. Po kilku miesiącach pękła rama przy mocowaniu hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Współczuję - masz może jakieś zdjęcia tego wypadku - jaka to była rama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 tak, mam fotki. Wieczorem wrzucę na forum. To był felt Q900. Całe szczęście bez gadania wymienili mi ramę na Q800. Po wymianie ramy wibracje więcej się nie pojawiły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramir Napisano 1 Września 2010 Udostępnij Napisano 1 Września 2010 Wyjąłem klocki i oczyściłem je alkoholem - pomogło na 5 km Dziś wymienię jeszcze klocki przód na tył. Jeśli wibracje nie ustaną to są chyba dwie możliwości: 1)tarcza jest do bani??? 2)jest coś nie tak z adapterem??? Zastanawiam się czy wymienić klocki czy tarczę??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.