RedBaron Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 Cześć Jestem nowy na forum i bardziej znam się na motorkach niż na rowerach więc moje pytania mogą być bardzo laickie, ale liczę na waszą wyrozumiałość i wsparcie bo chcę nauczyć sie sam serwisować swój bike Przy pompowaniu przedniego koła w wentylu sportowym ułamała mi się ta igiełka w wentylu, więc dętka do wymiany . Kupiłem nową dętkę i ją wymieniłem, ale teraz nie wszystko działa mi jak przedtem tzn: 1) mam hamulce V-brake przed zdjęciem przedniego koła oba ramionka hamulca odginały się jednakowo i synchronicznie, teraz po montażu przedniego koła, jedno ramionko się odgina a drugie w ogóle stoi w miejscu. Czemu przecież nie manipulowałem przy śrubkach regulacyjnych ?, sprężynki też są całe wiec czemu się rozregulowały ? 2) Po zamontowaniu przedniego koła z jednej strony rafka koła w jednym punkcie ociera lekko o klocek hamulcowy, przed zdjęciem koła tego nie było, co może być przyczyną ? 3) Czy zakładając koło zapinane na zacisk piasty zawsze mam pewność że ono jest założone pod dobrym kątem, jeśli nie to jak je założyć żeby było idealnie prosto ? 4) Przy zdejmowaniu przedniego koła i zwolnieniu zacisku piasty odkręciłem o kilka obrotów tą fajeczkę do zaciskania, a słyszałem że powinno raczej odkręcać się tą nakrętkę po przedziwniej stronie, czy to w niczym mi nie przeszkadza ? bo przy zakładaniu kola widziałem że widelec nachodzi na taką spłaszczona sprężynkę od strony nakrętki kontrującej, tak ma być ? 5) W sklepie nie mieli dętki o identycznych rozmiarach jak ta moja oryginalna i dali mi dętkę Viktoria na długość jest taka sama jak oryginalna ale jest o centymetr szarsza, czy to w czymś przeszkadza ? i czy ta firma jest ok, tzn na trasie w upalne dni nie zejdzie mi ciśnienie ? Dzięki za pomoc i wyjaśnienia na szosie
foly Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 Chyba jestes przewrazliwiony i za duzo w to wkladasz filozofii Vki maja to do siebie ze troche sie na boki ruszaja wiec pewnie wczesniej nawet nie zauwazyles ze tak miales z tym ocieraniem. Jezeli faktycznie bardzo ociera no to scentrowane jest kolo lub jeszcze raz ustaw dobrze klocki. Czy odkrecales fajka czy druga strona to specjalnie nie ma znaczenia. Efekt ma byc taki ze ma byc dokrecone. Najlepiej fajke zlozyc tak zeby byla wzdłuż amora bo nie zaczepisz nia nigdzie w terenie.
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 Powodem ocierania i problemów z hamulcami może być także krzywo zamocowane koło. Dlatego też radzę zacząć od wyjęcia koła i założeniu go jeszcze raz.
RedBaron Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Napisano 22 Kwietnia 2010 Powodem ocierania i problemów z hamulcami może być także krzywo zamocowane koło. Dlatego też radzę zacząć od wyjęcia koła i założeniu go jeszcze raz. To koło mocowane jest na zacisk, może znasz jakiś patent jak je zamocować żeby było prosto
Fenthin Napisano 22 Kwietnia 2010 Napisano 22 Kwietnia 2010 Patentem bym tego nie nazwał, ale po prostu wkładam koło do roweru odwróconego do góry nogami, zapinam hamulce, obracam kołem i patrzę czy coś gdzieś nie ociera. Jeżeli ociera, lekko podnoszę koło (hamulce i tak nie pozwolą na jego całkowite wyjęcie, chyba że masz bardzo wąskie opony) i wkładam jeszcze raz. Jeżeli wszystko jest ok, zakładam szybkozamykacz i zamykam. Moim zdaniem takie działanie (podniesienie koła) daje lepsze efekty niż ruszanie kołem w prawo i lewo, choć bywa ze i tak postepuję, ale to głównie w przypadku dużych odchyłów. A najlepiej po prostu poćwiczyć zakładanie koła i znaleźć swój własny sposób na założenie go prosto.
Mod Team Puklus Napisano 23 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 23 Kwietnia 2010 1. To całkiem prawdopodobne. W obu ramionach jest mała śruba od regulacji napięcia sprężyn. Jest ona przy śrubie mocującej hamulec. Ten co stoi dokręć w drugim lekko odkręć i będzie jak było. 2. To pachnie lekką centrą i pewnie nawet o tym nie wiedziałeś. Jeżeli jest lekka możesz ją sobie zniwelować kluczem do nypli. Po prostu w ta stronę w którą sie obręcz odgina to szprychy po tej stronie lekko popuszczasz a po drugiej lekko naciągasz (mowie o stronach piasty). 3. Tego niegdy nie będziemy pewni i najlepiej to przy kamulcach tarczowych wychodzi. Mi sie zdarzało że koło wsadziłem róno ale zacisk je lekko przesuną. Możesz robić tak ze zakładasz koło lekko zaciskasz ale lekko mowie i dobijasz koło ręką czy opierając sie na kierownicy mocno i dociągasz zacisk. 4. Jak dla mnie to nie ma znaczenia. Na osi zacisku powinne być 2 sprężynki ale ja używam jedną. I tak ma być. sprężynka węższym końcem ma być skierowana do widelca - oprze sie na osi. 5. To nie przeszkadza byle dętka nie była dużo za duża bo sie pomarszczy w oponie i może sie poprzecierać nie mówiąc ze sie powybula. A takie pytanie a koło wsadziłeś w ta samą stonę ? Może nie jest idealnie symetryczne?
Vened Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 ad1/ możesz mieć brudne pancerze/uszczelki - poruszaj kilka razy klamką, sprawdź czy linka się nie zerwała i drucik nie blokuje. No i czy sprężynki są symetryczne (tzn czy nie spadła ci jedna końcówka z bolca ograniczającego - ale wątpię) ad2/złe osadzenie koła (otwórz zacisk i poruszaj troche kołem, potem zaciśnij),centra , złe napięcie sprężyn ramion hamulca. Stawiam na ramiona hamulca i centre - jeśli fela trze cały czas - ramie hamulca, jeśli co jakiś czas - centra. Jeśli masz tani rower (czytaj z jednokomorową obręczą) to centry będą non - stop. ad3/Koło dobrze osadzone w ramie/amorze zawsze jest pod kątem właściwym dla ramy/amora/widelca. Jak masz krzywy widelec - to i koło będzie krzywo. ad4/ Bez znaczenia co odkręcasz, sprężynki na szpilce służą tylko równomiernemu odchyleniu zacisków i nie mają wpływu na mocowanie koła. ad5/ viktoria? nie znam. Może Vittoria? Dobre gumy. A właściwie to o jakie koła chodzi? Dętki, o ile się nie myle, nie mają wymiarów co centymetr - liczy sie opona.
RedBaron Napisano 26 Kwietnia 2010 Autor Napisano 26 Kwietnia 2010 Z tą centrą to raczej odpada bo sprawdzałem zarówno hamulec przedni jak i przednie koło przed jego zdjęciem z widełek i wszystko było cacy (od kupna tzn nowości nie ani razu zdejmowałem koła), pozatym rower jest praktycznie nowy najechałem nim ledwie 700 km to author zenith za 1600 zł więc taki tani też nie jest. OK postrawdzam to jeszcze raz wg Waszych wskazówek i dam znać jak by co
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.