Skocz do zawartości

[koło] Wyważenie koła?Scentrowane raczej nie jest, a "rzuca się"


vcppp

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

mam nowy rowerek, jeszcze zanim ruszyłem w pierwszą trasę, zaraz po odpakowaniu z folii, po rozkręceniu koła (w powietrzu) na sporą prędkość czuć było że "lata" tzn ma tendencje do "wyrywania się" z ręki ... Niezbyt mocno, ale ewidentnie, nawet to słychać ... patrząc z góry, na boki raczej nie lata ...

Dzisiaj musiałem ściągnąć koło, po ponownym zaciśnięciu (zakręceniu) niestety dalej jest tak samo ...

 

zignorować czy co zrobić?

 

dzięki z góry

 

dodam że chodzi o rower mtb - kross level a4 - jesli to ma jakieś znaczenie ...

  • Mod Team
Napisano

Chodzi ci o bicie gora dół czy tylko "telepanie" kołem. Jeżeli tylko telepanie nic z tym nie zrobisz bo koło by trzeba było wyważyć dawać ciężarek naprzeciw wentylka i raczej nie osiągniesz pożądanego efektu a to nie powinno przeszkadzać w jeździe.

Napisano

Chodzi ci o bicie gora dół czy tylko "telepanie" kołem. Jeżeli tylko telepanie nic z tym nie zrobisz bo koło by trzeba było wyważyć dawać ciężarek naprzeciw wentylka i raczej nie osiągniesz pożądanego efektu a to nie powinno przeszkadzać w jeździe.

zależy czym się różni telepanie od bicia :P

ale jeśli chodzi o przemieszczanie koła względem roweru to raczej się to nie dzieje, dosyć dobrym odniesieniem jest hamulec tarczowy (niestety, wizualnie ciężko ocenić gdy cały rower "chodzi" ) ...

 

przeszkadzać nie przeszkadza, w ogóle tego nie czuć, ale na "sucho" to zauważyłem i pytam (bo się nie znam :) )

 

dzięki! :)

  • Mod Team
Napisano

zależy czym się różni telepanie od bicia :P

ale jeśli chodzi o przemieszczanie koła względem roweru to raczej się to nie dzieje, dosyć dobrym odniesieniem jest hamulec tarczowy (niestety, wizualnie ciężko ocenić gdy cały rower "chodzi" ) ...

 

przeszkadzać nie przeszkadza, w ogóle tego nie czuć, ale na "sucho" to zauważyłem i pytam (bo się nie znam :rolleyes: )

 

dzięki! :)

Bicie to odchyłki obręczy od płaszczyzny prostopadłej do osi oraz zmiany odległości obręczy od piasty (bicie promieniowe. Jeżeli koło jest idealnie proste to nie będzie miało bicia a będzie sie "telepać bo nie jest wyważone.

 

Na hamulcu tarczowym nie zauważysz nic nawet jak być miał koło zgiete w ósemkę bo tarcza jest przykręcona do piasty.

 

najlepiej to widać przy Vkach. Jak nie masz vek to przyłóż coś do obręczy nie ruchomo i zakręć kołem jak będzie krzywe od razu będzie widać.

Napisano

Z własnego doświadczenia mogę dodać, że może być to wina albo opony - długo leżała albo była zgięta i się odkształciła, ew źle wyprodukowana albo felgi bo ma centre.. Postaw rower do góry kołami przyłóż np śrubokręt do ramy żeby utrzymać go nieruchomo a końcówką jak najbliżej do obręczy zakręć kołem i wtedy zobaczysz jak dużą masz centrę/nie masz jej. (centra do dwóch milimetrów to jest lajt jeszcze :wallbash: a im więcej tym gorzej)

Napisano

Z własnego doświadczenia mogę dodać, że może być to wina albo opony - długo leżała albo była zgięta i się odkształciła, ew źle wyprodukowana albo felgi bo ma centre.. Postaw rower do góry kołami przyłóż np śrubokręt do ramy żeby utrzymać go nieruchomo a końcówką jak najbliżej do obręczy zakręć kołem i wtedy zobaczysz jak dużą masz centrę/nie masz jej. (centra do dwóch milimetrów to jest lajt jeszcze ;) a im więcej tym gorzej)

Najlepiej jest zrobić taki teścik jak kolega wyżej napisał, ze zdjętą oponą i dętką, czyli kręcisz samą obręczą, wtedy będziesz wiedział na 100% czy to jest wina opony, czy może koła.

Ja miałem taki sam problem jak Ty, kiedy kręciłem tylnym kołem w powietrzu czułem jak cały rower "faluje", do przodu i do tyłu razem z kręcącym się kołem, pomogła zmiana opony.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...