Segretto Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam kolegów i koleżanki!! Pomóżcie mi proszę. Jak ostawić Sag w amortyzatorze wiem. Problem jest trochę inny. Posiadam amortyzator Fox 32 F100 RLC 2010. Zaraz pod pokrętłem do blokady skoku znajduje się 8 stopniowe pokrętło z napisem "Low speed compression" którego obrót powoduje stopniowanie twardości amortyzatora. Powiedzcie mi proszę w jakim ustawieniu tego pokrętła powinienem ostawiać Sag??? Inny sag wychodzi gdy pokrętło jest ustawione w położeniu powodującym że amortyzator jest miękki a inny gdy pokrętło jest ustawione tak ze amortyzator jest twardy (przy tym samym ciśnieniu). ?W jakim położeniu ustawiać Sag??
1415chris Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Low speed compression nie ma nic wspolnego z ustawianiem SAGu, to ustawienie, jak nazwa wskazuje reguluje szybkosc uginania sie amora. W 2010 modelach regulacja ustawienia blokady zostala zamieniona z ustawieniem powrotu, nie pomyl tego.
Segretto Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Napisano 21 Kwietnia 2010 1415Chris to czemu inaczej wychodzi SAG przy położeniu gdy szybkość uginanie się amortyzatora jest nastawiona na max a inna gdy gdy ustawiona jest na min. Rożnica SAGu miedzy max a min nastawieniem pokretła to 10%. Mój e-mail lukasz-82@o2.pl
blair7 Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 dlaczego chcesz pisac komus na maila? a jak bedzie inna osoba szukac tego watku to nic nie znajdzie. Idea forum jest taka zeby pisac na forum a nie na maila
1415chris Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 10% przy jakim SAGu?, 20mm to daje 2mm to mozna sobie podarowac takie dywagacje i tak ustawisz tak jak tobie bedzie pasowac a nie taka jak mowia tabele.
Segretto Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Napisano 22 Kwietnia 2010 Nie zrozumiałeś mojej odpowiedzi. Róznica SAGu między max a min nastawieniem pokrętła wynosi 10%. W polozeniu gdy amortyzator odbija powoli SAG wynosi 15% (15mm) w polożeniu pokrętła gdy amortyzator odbija szybko SAG wynosi 25% (25mm). Jezeli teraz zrozumiałeś napisz mi prosze w którym połozeniu ustawiac SAG. Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2010 Sag sie raczej ustawia środkiem sprężynującym a nie tłumiącym. Chodzi o to że tłumik ustawiasz tak jak ci jest wygodnie jeździć w zależności o terenu a sag w przypadku amorów powietrznych ustawia sie ciśnieniem a w sprężynowych nie ma zbyt wielkiego pola do popisu w tej materii.
Segretto Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Napisano 22 Kwietnia 2010 Puklus rozumiem ze proponujesz mi abym ustawiał SAG przy kazdej zmianie ustawienia szybkości tłumienia bo inaczej wychodzi SAG na kazdym ustawieniu szybkości tlumienia przy jednakowym cisnieniu.
Mod Team Puklus Napisano 22 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 22 Kwietnia 2010 Jak sie tak sztywno będziesz trzymał pojęć będziesz musiał zamontować do amora elektronikę która dynamicznie będzie sterować wartościami żeby sag był ciągle taki sam... BTW coś ty sie tego sagu czepił? Ważniejsze jest dobranie tłumienia do nawierzchni. Z tego co wiedze to gaziak wiec ustaw takie ciśnienie jak ci pasuje i nie ruszaj. a tłumikami ustawiasz zachowanie amora podczas jazdy.
Segretto Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Napisano 23 Kwietnia 2010 Oki dzieki za wszystkie odpowiedzi. Temat uwazam za zamknięty.
Mephistofeles Napisano 23 Kwietnia 2010 Napisano 23 Kwietnia 2010 SAG może się zmienić po regulacji tłumienia, bo siła nacisku może być za mała żeby pokonać opór tłumika.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.