Skocz do zawartości

[Amortyzator] Problem z ustawieniem SAGu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kolegów i koleżanki!!

Pomóżcie mi proszę. Jak ostawić Sag w amortyzatorze wiem. Problem jest trochę inny. Posiadam amortyzator Fox 32 F100 RLC 2010. Zaraz pod pokrętłem do blokady skoku znajduje się 8 stopniowe pokrętło z napisem "Low speed compression" którego obrót powoduje stopniowanie twardości amortyzatora. Powiedzcie mi proszę w jakim ustawieniu tego pokrętła powinienem ostawiać Sag??? Inny sag wychodzi gdy pokrętło jest ustawione w położeniu powodującym że amortyzator jest miękki a inny gdy pokrętło jest ustawione tak ze amortyzator jest twardy (przy tym samym ciśnieniu). ?W jakim położeniu ustawiać Sag??

Napisano

Low speed compression nie ma nic wspolnego z ustawianiem SAGu, to ustawienie, jak nazwa wskazuje reguluje szybkosc uginania sie amora.

 

W 2010 modelach regulacja ustawienia blokady zostala zamieniona z ustawieniem powrotu, nie pomyl tego.

Napisano

1415Chris to czemu inaczej wychodzi SAG przy położeniu gdy szybkość uginanie się amortyzatora jest nastawiona na max a inna gdy gdy ustawiona jest na min. Rożnica SAGu miedzy max a min nastawieniem pokretła to 10%.

Mój e-mail lukasz-82@o2.pl

Napisano

dlaczego chcesz pisac komus na maila? a jak bedzie inna osoba szukac tego watku to nic nie znajdzie. Idea forum jest taka zeby pisac na forum a nie na maila

Napisano

Nie zrozumiałeś mojej odpowiedzi. Róznica SAGu między max a min nastawieniem pokrętła wynosi 10%. W polozeniu gdy amortyzator odbija powoli SAG wynosi 15% (15mm) w polożeniu pokrętła gdy amortyzator odbija szybko SAG wynosi 25% (25mm). Jezeli teraz zrozumiałeś napisz mi prosze w którym połozeniu ustawiac SAG.

Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Sag sie raczej ustawia środkiem sprężynującym a nie tłumiącym. Chodzi o to że tłumik ustawiasz tak jak ci jest wygodnie jeździć w zależności o terenu a sag w przypadku amorów powietrznych ustawia sie ciśnieniem a w sprężynowych nie ma zbyt wielkiego pola do popisu w tej materii.

Napisano

Puklus rozumiem ze proponujesz mi abym ustawiał SAG przy kazdej zmianie ustawienia szybkości tłumienia bo inaczej wychodzi SAG na kazdym ustawieniu szybkości tlumienia przy jednakowym cisnieniu.

  • Mod Team
Napisano

Jak sie tak sztywno będziesz trzymał pojęć będziesz musiał zamontować do amora elektronikę która dynamicznie będzie sterować wartościami żeby sag był ciągle taki sam...

 

BTW coś ty sie tego sagu czepił? Ważniejsze jest dobranie tłumienia do nawierzchni.

 

Z tego co wiedze to gaziak wiec ustaw takie ciśnienie jak ci pasuje i nie ruszaj. a tłumikami ustawiasz zachowanie amora podczas jazdy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...