Skocz do zawartości
  • 0

Prawidłowe wyposażenie

Gość Adam

Pytanie

Napisano

Witam, jestem nowy w tej dziedzinie sportu dlatego szukam odpowiedzi u ludzi zafascynowanych i znających się na tym. Kupiłem rower i chciałem się dowiedzieć czego potrzebuję, aby bezproblemowo poruszać się po ulicach miasta.

Wyczytałem w internecie następującą fakt:

Obowiązkowe wyposażenie roweru powinno zawierać takie elementy jak:

- lampa ze światłem białym lub żółtym selektywnym, umieszczona z przodu,

- lampa ze światłem czerwonym, umieszczona z tyłu,

- światełko odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu, (jest w zestawie)

- działające hamulce, (są w zestawie)

- opony w dobrym stanie, (są w zestawie)

- sygnał dźwiękowy (jest w zestawie)

Tutaj zaczyna się moje pytanie. Jeśli nowo kupiony rower nie posiada lampy przedniej i lampy tylnej (rozumiem, że chodzi tutaj o coś co daje własne światło), a zamiast tego mam tylko światła odblaskowe barwy białej z przodu i czerwonej z tyłu, to znaczy, że z takim wyposażeniem nie mogę jeździć po mieście ? Mógłbym zostać zatrzymany przez policję z powodu braku odpowiedniego wyposażenia ? Czy też lampy odblaskowe w mieście mogą spokojnie zastąpić te "samoświecące" ?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A czy to nie jest tak, ze w Polsce do sprzedaży dopuszczone są tylko rowery które spelniaja normy poruszania sie pod drogach?

I dla tego kupujac rower dzwonek i odblaski sa w komplecie?

Czyli te swiatla (odblaskowe) biale i czerwone wystarcza aby nie lamac prawa?

Napisano

Do BMX'ów też nie dają - może sprzedawcy wychodzą z założenia, że ta grupa bikow nie będzie jeździć po drogach publicznych?

ale z innej baczki... światła odblaskowe boczne (czyli np te na szprychach) są obowiązkowe i nie rozumiem ludzi którzy ściągają je łamiąc prawo i narażając własne zdrowie.

Napisano