Witam, jestem nowy w tej dziedzinie sportu dlatego szukam odpowiedzi u ludzi zafascynowanych i znających się na tym. Kupiłem rower i chciałem się dowiedzieć czego potrzebuję, aby bezproblemowo poruszać się po ulicach miasta.
Wyczytałem w internecie następującą fakt:
Obowiązkowe wyposażenie roweru powinno zawierać takie elementy jak:
- lampa ze światłem białym lub żółtym selektywnym, umieszczona z przodu,
- lampa ze światłem czerwonym, umieszczona z tyłu,
- światełko odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu, (jest w zestawie)
- działające hamulce, (są w zestawie)
- opony w dobrym stanie, (są w zestawie)
- sygnał dźwiękowy (jest w zestawie)
Tutaj zaczyna się moje pytanie. Jeśli nowo kupiony rower nie posiada lampy przedniej i lampy tylnej (rozumiem, że chodzi tutaj o coś co daje własne światło), a zamiast tego mam tylko światła odblaskowe barwy białej z przodu i czerwonej z tyłu, to znaczy, że z takim wyposażeniem nie mogę jeździć po mieście ? Mógłbym zostać zatrzymany przez policję z powodu braku odpowiedniego wyposażenia ? Czy też lampy odblaskowe w mieście mogą spokojnie zastąpić te "samoświecące" ?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
Pytanie
Gość Adam
Witam, jestem nowy w tej dziedzinie sportu dlatego szukam odpowiedzi u ludzi zafascynowanych i znających się na tym. Kupiłem rower i chciałem się dowiedzieć czego potrzebuję, aby bezproblemowo poruszać się po ulicach miasta.
Wyczytałem w internecie następującą fakt:
Obowiązkowe wyposażenie roweru powinno zawierać takie elementy jak:
- lampa ze światłem białym lub żółtym selektywnym, umieszczona z przodu,
- lampa ze światłem czerwonym, umieszczona z tyłu,
- światełko odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu, (jest w zestawie)
- działające hamulce, (są w zestawie)
- opony w dobrym stanie, (są w zestawie)
- sygnał dźwiękowy (jest w zestawie)