szatan21292 Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Cześć wszystkim Mam pewien kłopoto dość poważny, otóż posiadam amortyzator FOX RL f100 z 2009 roku, i jego kłopot polega na tym że 400km temu miałem oddać go do serwisu aby zostały w nim wymienione uszczelki i olej, lecz zauwarzyłem że na lewej goleni tej co się ją pompuje, małą ryse pionową i minimalne wytarcie anody W serwisie wołają za wszystko 850zł Macie może jakieś dobre rady dla mnie jak to naprawić czy też spowolnić ścieranie się goleni? amortyzator ma jakies 7000km zrobione więc jestem dość zdziwiony że tak szybko sie zużył Błagam, pomóżcie, doradźcie coś bo ja już sam nie wiem co robić pozdrawiam serdecznie.
Schwefel Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Nic z tym nie zrobisz, bo położenie nowej powłoki jest trudne i kosztowne. Jedynie wymiana goleni górnych załatwi sprawę.
szatan21292 Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Napisano 20 Kwietnia 2010 No tak to racja, ale przecież ona się nie wytarła od tego że się uszczelki pociły, problem chyba jest w srodku tylko niewiem co :/ ahaa i ta anoda nie jest jakoś strasznie zdrapana, trzeba się przyjżeć żeby zobaczyć ale to są już znaki że coś się dzieje.
Sel Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Policz sobie ile to może być ugięć amortyzatora po takim przebiegu kilkadziesiąt tysięcy około jak nie więcej Poza tym może pod uszczelki dostawał się syf co spotęgowało ścieranie się goleni.
Schwefel Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Na zdzieranie powłoki wpływa albo brak serwisu albo gówniana powłoka. Ten drugi przypadek raczej można odrzucić w przypadku Foxa.
Specjal Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 A jak tak dorzucając się do tematu: co ile km trzeba robić przegląd amorków Foxa, żeby nie było takich nieprzyjemności jak kolega opisał powyżej? I czy w jakiś lepszych serwisach zrobią to bez problemu, czy trzeba oddać amortyzator do autoryzowanego serwisu w Warszawie?
razorjack Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 ale jest to wytarcie anody (spowodowane zwykłą pracą amorka) czy rysa (jak napisałeś) - uszkodzenie mechaniczne przez coś ?
rzymo Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Policz sobie ile to może być ugięć amortyzatora po takim przebiegu kilkadziesiąt tysięcy około jak nie więcej Poza tym może pod uszczelki dostawał się syf co spotęgowało ścieranie się goleni. Bez przesady żeby takie rzeczy działy się w rocznym amorze - chyba że Fox nie potrafi nałożyć dobrej powłoki Nawet przy rzadkim czyszczeniu moje dawne Bombery czy R7 nie miały żadnych zarysowań czy starć powłoki, a zimą "trochę" syfu na goleniach zawsze jest.
1415chris Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 No niestety jak sie nie dba i nie serwisuje to takie sa efekty. Najprostsza rzecza jaka mozna zrobic samemu to zadbac o odpowiednie nawilzenie uszczelek kurzowych lub ich wymiane, operacja bardzo prosta i zajmuje 15-20min. Jak czesto, to zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi ale min 2 razy w roku. Instrukcja video na stronie foxa. szatan21292 jak to jest mikro sprawa to zrob to o czym napisalem powyzej i ciesz sie z jazdy, bo 850zl to chyba mija sie z celem...
szatan21292 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Napisano 21 Kwietnia 2010 Właśnie w tym rzecz że amortyzator był czyszczony po każdej jeździe Brunoxem więc bardzo wątpie żeby pod uszczelki coś się dostało. A ta rysa to nie mam pojęcia skąd się wzieła, jedyne co moge powiedzieć to to że wygląda tak jak by powstała w wyniku pracy amortyzatora.
1415chris Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Ja nie mowie o 'psikaniu' tylko o rozkreceniu amora i wyczyszczeniu uszczelek kurzowych i ich nasaczeniu odpowiednim 'mazidlem' od srodka. Takie 'cos' nie powstaje od pracy amora. IMO cos sie musialo dostac do srodka.
Schwefel Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Brunox to mit. Kiedyś smarowałem, teraz nie smaruję i nie widzę żadnej różnicy. Po 2-3km jazdy w terenie amor i tak będzie uwalony kurzem czy błotem. Grunt to terminowy serwis, ja robię co roku i nie mam najmniejszej ryski a amor ma już 5 lat. Jak robiłem większe przebiegi to serwis był co pół roku.
szatan21292 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Napisano 21 Kwietnia 2010 A macie może jakieś sprawdzone stronki www gdzie bym znalazł instrukcję jak rozebrać i złożyć Fox RL ?
Schwefel Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Oczywiście na stronie producenta szukałeś? http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/service_videos.htm http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/manuals.htm
MM85 Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Sprawdzałeś na YouTube? np to tylko nie wiem czy to o twoim modelu.
gregz22 Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam. Czego używacie zamiast "float fluid" który znajduje się na kurzówkach?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.