Skocz do zawartości

[koła] Crossridy i tarcze na 6 srub


jakuba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pewien problem z kolami Mavic Crossride. Kupiłem model 2010 z zachwalanym przez sprzedawcę rozwiązaniem umożliwiającym zamocowanie tarcz na 6 śrub (Avid) do piasty z mocowaniem CL. Po przejechaniu około 200 km okazało się, że tarcza posiada lekki luz na mocowaniu co skutkuje około 5-10 stopniowym obrotem (ruchem) tarczy przy zaciśniętym hamulcu pod obciążeniem. Mocniejsze dokręcanie nakrętki mocującej tarczę nie pomaga. Czy ktoś doświadczył podobnego problemu i ewentualnie ma pomysł na rozwiązanie. Z góry dziękuję.

Napisano

Przyglądałem się dokładnie i sytuacja wygląda tak, że przy zaciśniętym hamulcu tarcza stoi w zaciskach jak zamurowana natomiast koło wykonuje około 5-8 stopniowy obrót/ruch. Więc definitywnie jest to ruch miedzy tarczą a mocowaniem tarczy w piaście. Dodam że na przednim kole nie doświadczam tego objawu ale tam obciążenia są mniejsze. Chyba spróbuje powalczyć z dystrybutorem i spróbuję zareklamować kółka. Choć trochę mi szkoda bo całkiem nieźle się kręcą.

Napisano

A może to klocki ruszają się w zacisku?

 

Klocki są O'K. Brak jakiegokolwiek ruchu miedzy tarczą a klockami.

Napisano

Ja próbowałem z dwoma adapterami. Pierwszy to był taki najtańszy, kupiony w bikershopie za jakieś grosze. Miał jednak ten minus, że był dodatkowo, nazwijmy to wzdłuż zaciskany śrubką (do tego jeszcze standardowa kasetowa nakrętka). Oczywiście, ocieranie tarczy. No to się wykosztowałem i zakupiłem adaptery od shimano. W sumie lepsze ale i tak nie rewelacyjne - dalej problemy z wyregulowaniem zacisku (Elixir w dodatku cechuje sie i tak bardzo małą szczeliną). :)

Tak jak poprzednicy - jedyne słuszne rozwiązanie to po prostu tarcza na CL. Po zmianie, jak ręką odjął. :(

Napisano

Jest jeszcze taki adapter: http://vincere.pl/sklep/index.php?p103,unex-center-lock-adapter - nad Shimano ma tę zaletę, że jest wyraźnie lżejszy :icon_cool:

 

"Dodam że na przednim kole nie doświadczam tego objawu ale tam obciążenia są mniejsze" - co masz na myśli pisząc o mniejszych obciążeniach z przodu?

 

Chodziło mi o to, że najbardziej widoczny obrót następuję kiedy rower jest hamowany do zera nawet z niewielkiej prędkości i kiedy całym swoim ciężarem obciążam tylne kolo. Bez obciążenia ten efekt nie występuje. Daje się to dobrze we znaki przy podjeżdżaniu do skrzyżowania.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Zakupilem Crossride z adapterem, luz owszem jest miedzy bolcami adaptera a dziurami w tarczy: adapter

 

Luz jest odczuwalny podczas 'bujania sie przod-tyl' z zacisnietym hamulcem. Podczas jazdy tarcza opiera sie o bolce i nie ma problemu.

Napisano

A jakie macie hamulce? przy np. formulach klocki maja luz. Sam mam nie dość, że Formule z luzem na klockach to jeszcze crossride z adapterami. Na początku tarcze piszcząły, cały rower wpadał w drgania, cała rama dzwoniła. Wyczyściłem wszystko baardzo dokładnie, przestały hałasować ale luz został.

Nie wiem tylko, czy na tych adapterach tez są luzy, bo jak wyjąłem koło to tarcza ani drgnęła. Bynajmniej na to ruszanie koła o kilka stopni jest metoda - wystarczy przestac sie bawic i zacząć jeździc, a na zablokowanym kole nie ciągnąć roweru do tyłu.

Napisano

Moje hample to Hayes Stroker Trail, na pewno klocki nie maja luzu. Wczesniejsza piasta byla na 6 srub i luzow nie bylo. Osobiscie nie przeszkadza mi luz na adapterze ale zobaczymy co sie bedzie dzialo po wiekszym przebiegu :icon_cool:

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...