gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Witam! Zabieram się za serwis swojego amortyzatora Manitou Minute 1:00 z roku 2005. Dokładnie taki. I problem pojawia się przy poziomie oleju w amortyzatorze: instrukcja Manitou każe aby wynosił on 75mm link, natomiast instrukcja ze strony enduroforksseals link wyraźnie zaznacza na 19 stronie w kroku 37, że to był błąd w instrukcjach serwisowych manitou i powinien on wynosić 84mm. Sytuacji nie poprawia fakt, że mój amrtyzator ma skok 90-120 a nie 100-130. Drugie pytanie to jaki olej lać do tłumika? Znalazłem Castrola w opakowaniu 0,5l o lepkości 5W (castrol). Czy to to samo co 5WT, które zaleca manitou? A może lepiej dołożyć i kupić Motorexa? Czym zastąpić smar Manitou PrepM? I co nałożyć na sprężynę, bo ma to być "heavy-bodied synthetic grease". Pytanie poza konkursem to gdzie znaleźć instrukcję serwisową do dampera Suntour XCR pro LO klik rocznik 2007. I czy da się to jakoś w ogóle rozebrać? Mam nadzieję, że nie pokręciłem za bardzo. Z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Tego Castrola śmiało możesz brać, sam go stosuję. Co do poziomu oleju, ma go być tyle żeby po włożeniu tłumika zaworek przepuszczający olej był przynajmniej 1 cm. poniżej jego lustra. Smar bez Litowy : http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=SSTP085&lang=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Litowy na wszystko? sprężynę i gwinty oraz o-ringi? W linku jest wapniowy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Bez Litowy, i taki właśnie podałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Ślepnę już I on się nada do różnych zastosowań? W serwisie gadali, że właśnie na sprężyny gęsty, a na resztę jakiś rzadszy. Widać, że chyba chcieli głębiej zajrzeć do portfela. A ten nie litowy:icon_wink: nie ukrywam, że cenę ma wyjątkowo atrakcyjną. Do czego jeszcze oprócz amorka można go pchać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Tak jak jest napisane, tam gdzie występuje tarcie cierne, nie można do łożysk. Tu znalazłem trochę lepszy (szerszy zakres temperatur): http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&prod_id=2043 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 No to smarowidła załatwione. Okazuje się, że wystarczają dwa rodzaje plus to co lejemy z dołu do goleni, co mnie osobiście bardzo cieszy. Teraz kwestia poziomów oleju.... oraz samego dampera, bo za to nawet nie wiem z której strony się zabrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Nikt nie jest w stanie pomóc w kwestii rozbiórki suntoura i poziomu oleju w minute? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.