McWolf Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Planuje niedlugo wymiane przedniej i tylnej przerzutki oraz manetek z Deore na XT lub XTR, bylem zdecydowany na manetki XT i przerzutki XTR, jednak zmartwilo mnie to co uslyszalem niedawno na temat XTR... Podobno XTR'y sa bardzo precyzyjne, jednak kosztem tej przecyzji juz po jednym sezonie przerzutki lapia takie luzy ze nie da sie ich poprawnie wyregulowac. Czy to prawda? XTR'y to sprzet do wymiany niemal co roku? Jesli tak to jak z wytrzymaloscia XT i Saintow? Raz czytam ze XT dziala rownie precyzyjnie co XTR, jednak wazy odrobine wiecej, a drugi raz ze roznica w dzialaniu jest ogromna, co ponoc da sie wyczuc szczegolnie na przedniej przerzutce... Nie zalezy mi na niskiej masie, ale na bezawaryjnym, precyzyjnym i sprawnym dzialaniu przez powiedzmy 3-4 lata... Jeszcze jedna sprawa dotyczaca juz tylko przedniej rzerzutki. Mam w tej chwili przednia przerzutke typu top swing, wolalbym jednak zakupic low swinga, nie wiem, wejdzie tutaj low swing? Sruby od mocowania bidonu nie beda przeszkadzaly? Koszyk do bidonu moge oczywiscie zlikwidowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Odpowiem apropo ostatniego pytania: wg tego co widze na foto, nie dasz rady zalozyc innej przezutki niz masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 jakoś mialem tylnią zmieniarkę xtr przez 15 000 i jakoś regulowalem ja bez problemu... teraz w rowerze mam srama i tylko on Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 bierz srama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Jakie modele srama odpowiadaja XT i XTR? Beda dzialaly dobrze z kaseta, korba i lancuchem Shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Nie low swing tylko down swing. Jak się uprzesz przy nim to możesz dać podkładki pod koszyk i da radę. A tak w ogóle to dalej nie zapoznałeś się z regulaminem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Będą działały... Jedyna różnica to taka że nie działają manetki Srama z przerzutkami Shimano i na odwrót ale jako że planujesz też wymienić manetki więc luz... Ogólnie jeżeli chodzi o różnicę między samym Shimano to kupując wyższe grupy to należy pamiętać że droższe nie zawsze znaczy bardziej trwałe... Jeżeli chodzi o porównanie Sram/Shimano to Sram'owsie zmieniarki są bardziej brutalne że się tak wyrażę... Zmianie biegów towarzyszy głośny "trzask" i wyraźnie czuć że bieg został zmieniony; Shimano jest bardziej miękki(mnie akurat to odpowiada ale niektórzy lubią tą wyraźną brutalność)... Działają szybko i precyzyjnie nawet pod obciążeniem więc jest to sprzęt godny polecenia. W wypadku tego producenta musisz rozglądać się za grupami X-9 i X-0... Jeżeli chodzi o trwałość w porównaniu do Sh to podejrzewam że wytrzymały by odrobinę dłużej ale to moje przypuszczenia gdyż nie robiłem nigdy długo-terminowych testów tych przerzutek... Na twoim miejscu wybrałbym komplet Srama, X-0 jeżeli starczyło by kasy, (oczywiście jeżeli nie przeszkadza Ci głośna zmiana biegów)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miok Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Jeszcze jedna sprawa dotyczaca juz tylko przedniej rzerzutki. Mam w tej chwili przednia przerzutke typu top swing, wolalbym jednak zakupic low swinga, nie wiem, wejdzie tutaj low swing? Sruby od mocowania bidonu nie beda przeszkadzaly? Koszyk do bidonu moge oczywiscie zlikwidowac... Pomierz ile masz wolnego miejsca. U mnie było tyle co na zdjęciach: i nowa akurat idealnie się zmieściła: foto, tzn górna część obejmy była na 10cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 McWolf --> jak ktos ci mowi ze przerzutki dzialaja tylko sezon, ale jezdzi w tym sezonie 10000km w tym 30 wyscigow to moze miec racje. A niedzielnemu rowerzyscie jezdzacemu spokojnie ta sama przerzutka bedzie idealnie dzialac 10lat. Moja XT Shadow zalicza juz trzeci sezon, przejechala okolo 15-17 maratonow, miala pogiety przez galaz i nastepnie prostowany wozek, byla dwa razy urwana... I zmienia caly czas bardzo dobrze. Tak samo przednia, choc ma luzy, zmienia caly czas bez zarzutu. Osprzetu najwyzszych grup nie oplaca sie kupowac, chyba ze naprawde walczysz o pudlo na zawodach albo masz sponsora. Zupelnie nieadekwatny wzrost ceny w stosunku do wzrostu jakosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Przed chwilka zmierzylem rower, niestety, musze kupic taka przerzutke jaka mam w tej chwili, sruba od mocowania koszyka znajduje sie dokladnie w miejscu obejmy. Jesli juz mialbym brac Srama to raczej X9, cenowo wychodzi drozej od Shimano XT, ale czy komponenty X9 beda bardziej wytrzymale od XT? O X0 nawet nie mysle bo cena jest okrutna, XTRy sa zdecydowanie tansze, tak ze pozostaje z wyborem miedzy 1. manetki i obie przerzutki X9 albo 2. manetki XT i przerzutki XTR... Tak swoja droga, dlaczego wybraliscie SRAMA? Latwiej wyregulowac, dzialaja sprawniej, sa trwalsze od shimano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 gdyby xtr był na jeden sezon to na ile byłyby niższe grupy? - stawiam kasety shimano nad sramolcami - kultura pracy bardzo wysoka, odpowiedniki sram - shimano lżejsze w przypadku shimano. - zębatki korb shimanowskich mają bardzo wysoką kulturę pracy, bardzo dobrze radzą sobie ze zmianą pod obciążeniem. koszt nowych zębatek - wzrasta aż do granicy absurdu wraz z ceną korby. - shimanowskie przerzutki w porównaniu do odpowiedników sramowskich, działały mniej ochoczo, czyli wspomniane powyżej mniej zdefiniowane trzaskanie. do tego miałem wrażenie że pod obciążeniem przerzutkom shimano (miałem wszystkie praktycznie modele shimano oraz srama x7 i x0) ciut bardziej jest cięzko wykonać ich robotę - jakość wykonania i kultura pracy hamulców shimano spada wg mnie z roku na rok. tarczówki shim wg mnie nigdy nie błyszczały ale starsze modele były zdecydowanie bezawaryjne, czego nie można powiedzieć o obecnych wypustach. tak więc podsumowując: - kaseta - wybieram shimano - łańcuch - shimano - przerzutka przednia - shimano - przerzutka tylna - sram - korby - shimano - hamulcow sram jako sram nie robi, są avidy - ale w porównaniu do shimano wolałbym avida Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 imho (nie)trwalosc komponentow xtr to taki mit. oczywiscie takie kasety czy nawet zebatki korb sypia sie jak choinka po 3 krolach, ale to jest zuycie eksploatacyjno-mechanicznie bardzo lekkich komponentow ktore moim zdaniem mozna zastapic nizszymi grupami 'z zyskiem' jedynie na wadze. co do reszty - moj ojcicec uzywa starusienkiego czarnego xtka z tylu ktory ma juz pewno z 15 lat i nabite dziesiatki kkm. chodzi perfekcyjnie. u znajomych moich sluza piasty xtka ktore maja takze taka ilosc km ze powinny juz dawno byc na zlomie. pierwsze grafitowe klamkomamteki xtra to niezniszczalny klasyk. grafitowy tylny xtr sluzy mojemu znajomemu do maratonow juz takze lata. nie wypowiem sie na temat np karbonowego wozka w nowym xtr, ale poki co to dla mnie tez tylko mit - slyszalem o urwanych wozkach ale sam zanego nie widzialem co do luzow - przednie przerzutki w ktoryms z systemow (jakies tam pull-down czy cus, nie pamuetam) strasznie lapaly luzy niezaleznie od grupy, ale teraz mam wrazenie jest lepiej. takze stare v-ki xtra lapaly luzy (nowe o dziwo mimo takiej samej konstrukcji mam wrazenie ze nie). ale to chyba tyle w temacie luzow tych grup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Opinia o nietrwalosci topowych komponentow wynika z tego ze uzywa sie ich wyscigowo. Nikt nie kupi XTRa do pojezdzenia po parku czy po bulki. A na wyscigach wiadomo, obciazenia sa wielokrotnie wieksze niz w czasie zwyklej jazdy. Zawodowcy co sezon albo nawet czesciej wymieniaja naped, amatorzy musza walczyc z ulomnoscia materii . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BorisDime Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 @McWolf Co do manetek to polecam zrobić tak jak ja, czyli pójść do sklepu i poklikać sobie na sucho, ewentualnie jak mają na rowerze to jeszcze lepiej. Tak najlepiej zdecydować, bo co jak co, ale wybieranie ich w oparciu o opinie na forum jest o kant d-py potłuc, zwyczajne wróżenie z fusów. Jednemu pasuje to, innemu tamto... Wytrzymałością bym się znacznie nie martwił, zwłaszcza że gwarancję przecież dostaniesz, a ta jest na minimum 2 lata. Znowuż na opinie o trwałości patrzyłbym przez palce, bo każdy jeździ inaczej, w innych warunkach i inne dystanse na sezon. A co do przedniej manetki XTR, to moja przerzutka Hone topswing ożyła, o ile wcześniej działała jak jej się podobało, raz ustawiała się tak, raz inaczej, to teraz chodzi jakby z mniejszym oporem, ustawia się idealnie, wreszcie nie muszę dociągać manetką, pyk i wskakuje, redukcja jest dużo szybsza co sygnalizuje głośny huk, więc nie mam manetce nic do zarzucenia, jestem wręcz w niebo wzięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Wlasnie wrocilem ze sklepu rowerowego, mialem okazja chwilke przejechac sie na rowerach z X9, X7, XT i XTR... Sram odpada calkowicie, przerzutka przeskakuje tak ze mam wrazenie jakby cos sie urwalo/peklo w rowwerze, zdecydowanie bardziej pasuje mi kultura pracy shimano. XT, XTR oba w wersji shadow medium, jak dla mnie dzialaja identycznie plynnie, biore manetki XT i przerzutki XT, a zaoszczedzone pieniadze odloze bo niedlugo planuje wymiane tarczowek Tektro auriga comp na Avid elixir R... Dzieki wielkie za pomoc i i wyjasnienia niektorych watpliwosci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 20 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 ...juz po jednym sezonie przerzutki lapia takie luzy ze nie da sie ich poprawnie wyregulowac. Czy to prawda? XTR'y to sprzet do wymiany niemal co roku? ... Od 3 lat jeżdżę na xtr i ani przerzutka nie wykazuje specjalnych luzów ani nie ma problemów z całym napędem jako takim. Wieczorem wrzucę foty aby oddać stan w jakim się znajduje sprzęt w obecnej chwili i mimo to pracuje fantastycznie. Dosłownie kilka razy przez ten czas regulowałem tylną przerzutkę, przednia widzialą tylko raz śrubokręt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Tak naprawdę w prawie każdym zastosowaniu wystarczają komponenty klasy XT. Pchanie się w XTR to chęć obniżenia masy. Zwykli śmiertelnicy jak większość z nas nie wykorzysta różnicy między drugą a pierwszą półką produktów. Tutaj nie ma aż tak drastycznych różnic jak np między nartami TOP sklepowymi a komórkowymi (inna zawodnicza konstrukcja, jednak też inna od tych używanych przez panów z eurosportu). Może nie jestem tak doświadczony, ale nie wyczuwam wyraźnej różnicy miedzy XT a XTR. Co do tępa zużywania się... Jak dbasz tak masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAFI1784 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Dobra Panowie potrzebuje pomocy dotyczącej XTR-a nie mogę go wyregulować jak zrzucam na najmniejsze tarcze jest okej, ale gdy wózek podnosi na największe tarcze(najlżejsze) to nie chce zaskakiwać, które śrubsko dokręcić?dokręcić i o ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Tego nie regulujesz śrubkami. śrubki regulują tylko zakres. Musisz operować baryłką- czyli zmieniasz długość linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAFI1784 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Gdyby to było takie proste.. przecież pisze właśnie że nie wiem o co chodzi ale nie moge jej wyregulować... Wstyd się przyznać ale nigdy nie byłem w tym dobry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Ee tam, zaraz wstyd. Wstyd to kraść (oczywiście jak Cię złapią ) Może warto przejrzeć pancerze i linki. Bardzo często są zasyfione i to w nich leży cała wina. A nie wskakuje na największą koronkę, czy też na wszystkie jak na większe włazi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 pomocny link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.