Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wersje suntour xcr (lo,rl,da itd.)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów ! ;)

Mam pytanie odnośnie przedniego amortyzatora Sr sountur xcr na allegro znalazłem kilka wersji Np. LO , RL ,DA i jakieś inne które pominąłem.

Proszę również o wyjaśnienie funkcji "piwotów" w amortyzatorze ponieważ nierozumiem do czego one służą, czy lepiej jest aby amor je posiadał czy odwrotnie.

 

Pozdrower!! :)

Napisano

Piwoty są potrzebne do zamontowania hamulców typu V-brake, jeśli zamierzasz mieć tarczówki, to piwotów nie potrzebujesz, bo ich ewentualnie istnienie tylko psuje wygląd roweru... no i te dodatkowe gramy ;-))))

Napisano

Aha no tak mam zamontowane tarczówki czyli piwoty są mi zbędne a jeżeli chodzi o wersje tego XCRa bo mam zamiar go zakupić czym się różnią od siebie i którą najlepiej wybrać i czy są jeszcze jakieś oprócz podanych przezemnie ;)

:)

Pozdrawiam

Napisano

Piwoty to "wypustki" z goleni amortyzatora, które służą do montażu hamulców szczękowych (V-brake, cantilever oraz hamulców szosowych).

 

Co do oznaczeń, to najlepiej jeżeli udasz się na stronę SR Suntour

 

Generalnie oznaczają one różne technologie tłumienia, a także blokadę skoku (LO). Szukając na allegro warto, abyś porównał oferty z danymi technicznymi ze strony producenta. Zamieszczony przeze mnie link prowadzi do XCR z 2010 roku, ale strona zawiera też katalog starszych produktów.

 

Podaj kilka linków z allegro, to może ci pomożemy wybrać.

Napisano

Chiałbym kupić XCRa do 200zł oto linki :

http://www.allegro.pl/item995070269_suntour_xcr_lo_z_hydraulika_super_cena_nowy.html#gallery (niewiem czy ten jest z 2010r pasował by nowy rocznik)

http://www.allegro.pl/item989152307_rewelacyjny_amortyzator_suntour_xcr_100_skok.html

http://www.allegro.pl/item995070285_perla_suntour_xcr_lo_blokada_z_hydraulika_tanio.html ( ten ma chormowane golenie o ile sie nie myle i tu pytanie czy nowe roczniki posiadają jedynie pomalowane na czarno ? )

http://www.allegro.pl/item1004073011_nowy_amortyzator_sr_suntour_xcr_czarny_xt.html#gallery (ten chyba najlepiej wygląda)

 

I jeszcze jedno pytanie mam rower MTB amor przód tył Rower jest dosyć stary ma z 4-5lat ale był przywieziony z Niemiec przód tył tarcze. Fabryczny amor jest kiepski niema blokady skoku ani regulacji i ma niewielki skok na oko 40-60cm i pytanie czy xcr będzie pasował w jego miejsce ?

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie pokręteł do regulacji w w linku jest takie niebieskie zaś w ostatnim linku dwa czarne wydaje mi sie ze te z 1 jest nowsze. Czy ta regulacja coś daje waże 60 kg. Jeżeli nie czy do 200 zł znajde amor jakiejś innej firmy z działającą regulacją ?

Napisano

ok postaram sie ale czy musze odkręcać kierownice i wyjąć stary amor czy wystarczy zdjęcie od góry ?

Napisano

ok postaram sie ale czy musze odkręcać kierownice i wyjąć stary amor czy wystarczy zdjęcie od góry ?

 

Niczego nie odkręcaj po prostu zrób zdjęcie mocowania kierownicy do ramy. Z tych amortyzatorów, które podałeś najlepszy jest pierwszy. Ten chromowany to jakiś biały kruk :) być może jakiś bardzo stary rocznik. W tej chwili wszystkie XCR są w kolorze czarnym (z resztą widziałeś pewnie w linku króry ci podesłałem). Czekamy na foto. Możesz też podać nazwę i rocznik twojego roweru?

Napisano

Nazwa i rocznik taczej wam dużo nie powiedzą ale zrobie kilka fotek roweru zaraz lece do garażu ;]

 

Oto zdjęcia mojego roweru ;P

http://img386.imageshack.us/i/20100419102.jpg/

http://img85.imageshack.us/i/20100419103.jpg/

http://img392.imageshack.us/i/20100419104.jpg/

http://img231.imageshack.us/i/20100419106.jpg/

http://img25.imageshack.us/i/20100419107.jpg/

 

Sorry za jakość zdjęć robione telefonem ;p

 

Jest tam kto i nadaje sie ten amor

http://www.allegro.pl/item995070269_suntour_xcr_lo_z_hydraulika_super_cena_nowy.html

do mojego roweru ? :)

  • Mod Team
Napisano

CO do oznaczeeń :

 

bez oznaczenia czyli "golas" 2 spręzyny i tyli :thumbsup:

LO - Lockout - speedlock hydro blokada

RL - to samo sterowane z manetki

DA - damping adjustment czyli regulacja tłumienia odbicia. Ta opcja jest zdecydowanie najrzadsza.

TA - Travel adjustment czyli regulacja skoku model występował w rocznikach 2006-7

 

To chyba wszystkie fanaberie tego modelu :huh:

Napisano

Jest tam kto i nadaje sie ten amor

http://www.allegro.pl/item995070269_suntour_xcr_lo_z_hydraulika_super_cena_nowy.html

do mojego roweru ? :thumbsup:

 

Twoje stery to tzw. ahead, czyli zaproponowany przez ciebie amorek jak najbardziej się nadaje. W tej cenie nic innego nie kupisz, a XCR sprawuje się przy odpowiedniej konserwacji zaskakująco dobrze jak na ten przedział cenowy (oczywiście jeżeli jest używany zgodnie z przeznaczeniem). Przy twojej wadze sprzęt godny polecenia, wyposażony w blokadę skoku i tłumienie olejowe.

Napisano

wielkie dzięki a ten brunox czy cos wykorzystuje się do czyszczenia amorka a czym go potem nasmarować?

Napisano

wielkie dzięki a ten brunox czy cos wykorzystuje się do czyszczenia amorka a czym go potem nasmarować?

 

Brunox Deo służy do "smarowania" i czyszczenia goleni amortyzatora, wypluwa brud spod uszczelek kurzowych który osadza się później na goleniach w postaci takich ringów (które ścierasz szmatką) i tego preparatu radzę używać od nowości amora do smarowania goleni. Smaru stałego nie używaj do tego bo się brud/piach przykleja i się tworzy tarka. Ewentualnie do przesmarowania sprężyny w środku, ale to dopiero po dłuższym czasie eksploatowania ;).

Pzdr!

Napisano

ale to wystarczy na amosku prysnąć na tą czarna goleń i poruszac kilka razy?

 

i czy nie lepiej wziasc sountura xcr 120mm cenowo tak samo. Czy to nie zmieni geometri roweru bedzie trzeba obciąć tą rure sterową?

Napisano

ale to wystarczy na amosku prysnąć na tą czarna goleń i poruszac kilka razy?

 

i czy nie lepiej wziasc sountura xcr 120mm cenowo tak samo. Czy to nie zmieni geometri roweru bedzie trzeba obciąć tą rure sterową?

 

Odpowiedź na pierwsze pytanie - TAK

Odpowiedź na drugie pytanie:

 

Różnica między 100 i 120 mm nie jest powalająca. Mam w rowerze 120 mm (przynajmniej tak zapewniał sprzedawca na allegro) w rzeczywistości wydaje mi się, że jest mniej. Druga rzecz - każdą rurę sterową trzeba dociąć pod wymiar, chyba że chcesz mieć ładny komin wystający poza mostek... Ja bym ciął, bo szkoda dokładać niepotrzebną masę do twojego (wystarczająco już ciężkiego) roweru.

Napisano

A mając w rowerze jakis amor o bradzo niskim skoku nic sie nie stanie jak wole tkai 100mm lub 120mm ?

Napisano

A mając w rowerze jakis amor o bradzo niskim skoku nic sie nie stanie jak wole tkai 100mm lub 120mm ?

 

Do tej ramy będą pasować. Zastanawia mnie jednak czy jest sens inwestować w ten rower... Tak czy inaczej z XCR będziesz zadowolony (bez porównania do twojego obecnego, zatartego widelca).

  • Mod Team
Napisano

Z tego co mi sie wydaje nie ma różnicy miedzy 100 a 120 bo to sie ustawia podkładkami. A oba maja taka samą wysokość. Ale Moge sie mylić.

Napisano

rower jak rower ogólnie jest fajny wiadomo jak bym mial kase to bym sobie nowy kupil ale jako ze nie mam na to dużych funduszy modernizuje to co jest ;)

Napisano

Witam forumowiczow

Podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego. Obecnie na allegro jest kilka XCR-ow, ktore teoretycznie chcialbym zakupic:) Waze 100kg i nie wiem na ktory z nich sie zdecydowac. Wazne zeby byl pod V-brakei bo tarczowek nie planuje montowac do mojego parcha :)

http://allegro.pl/item991925360_suntour_xcr_z_blokada_skoku_bialy_lub_bordowy.html

http://allegro.pl/item991982616_suntour_xcr_120mm_najlepsza_oferta.html

http://allegro.pl/item1006814017_suntour_xcr_z_blokada_skoku_bialy_lub_bordowy.html

http://allegro.pl/item1003228559_suntour_xcr_okazja_najtaniej_na_allegro_120skok.html

Czy moze zakupic cos zupelnie innego?

Napisano

Jeżeli XCR to dla osoby nie cięższej niż 70 kg

Jeżeli do 200 zł to RL z blokadą na kierownicy odpada ale to jest przydatne tylko dla naprawdę wymagających

Pozostaje LO i inne starsze modele których bym nie polecał ze względu na cierne tłumienie i brak blokady skoku

Więc najkorzystniejszym rozwiązaniem jest LO, posiada on w porównaniu z tymi starszymi blokadę skoku oraz tłumienie olejowe, natomiast regulację naprężenia wstępnego posiadają wszystkie XCR-y.

Teraz tylko jaki XCR LO wybrać aczkolwiek są różne roczniki.

Zmiany jakie zauważyłem ja mając doczynienia z XCR-ami nastąpiły jednak w 2009 r, różni się on od starszego (2008) tym że posiada mocowanie hamulca tarczowego w standardzie PM a nie IS (ale jak mówiłeś to w Twoim przypadku nie jest to ważne) kolejną różnicą jaką zauważyłem jest to że 2008 jest sporo miętszy od 2009 i to nie była kwestia wyrobionej sprężyny gdyż miałem okazję porównać obydwa nowe modele, różnica jest na tyle spora że nawet jeśli w 2008 podkręcimy naprężenie o 50% więcej to mimo to jest on miętszy od 2009. Ale ogólnie mówiąc to w XCR-ach regulacja naprężenia nie wiele znaczy dla przeciętnego zjadacza chleba gdyż różnica między min a max naprężeniem jest niewielka.

Są też różnice wizualne a mianowicie naklejki są inne, w 2008 na obu goleniach widnieje duży napis XCR natomiast w 2009 na jednej goleni napis sr suntour a na drugiej mniejszy XCR ale to bardzo szczegółowa i mało istotna różnica. Większe znaczenie może mieć ostatnia jaką zauważyłem ale której nie mogę na 100% potwierdzić bo być może tylko w moim przypadku tak było,jest to że 2008 w kolorze czarnym jest lakierowany w mat a 2009 w połysk.

Ogólnie rzecz biorąc 2008 ładniejszy i jeśli chodzi o amor do 200 zł dla osobnika do 70 kg to XCR-LO 2008 polecam jak najbardziej gdyż za te pieniądze lepszego nie kupisz.

To tyle z mojej strony

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...