Skocz do zawartości

[rower] w góry i do lasu - wybór rocznika Kross A8 lub innego modelu


WojtekJ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

W najbliższych dniach/tygodniach zamierzam kupić rower górski.

Wykorzystywany będzie przede wszystkim do jazdy po leśnych i polnych drogach, w niedalekiej przyszłości chciałbym też jeździć nim po górach (dojazd do nich ze sprzętem na dachu samochodu).

Nie planuję przejeżdżać rowerem wielu kilometrów po drogach asfaltowych – interesuje mnie przede wszystkim teren.

Nie próbowałem jazdy downhillowej, w planach mam przede wszystkim turystykę rowerową – ale znając życie, skończy się to wszystko szybkimi zjazdami i sporo lepszy niż w rowerach z Tesco osprzęt przyda mi się na pewno. Jeżdżę sporo na nartach i na snowboardzie, pociąga mnie w tych sportach najbardziej szybkie pokonywanie trasy – może być więc tak, że zjazdy downhillowe nie będą miały miejsca tak rzadko, jak wydaje mi się w tej chwili.

Jako, że nie znam się na temacie rowerów kompletnie – postanowiłem przestudiować wątki z różnych forów. Spędziłem na tym naprawdę dużo czasu – ale niestety – wciąż jestem laikiem bez doświadczenia (nie mam od kilku lat żadnego roweru) i cały szereg sprzecznych informacji nie dość, że nie rozjaśnił mi sprawy, to dodatkowo zamieszał w głowie. Mam w związku z tym kilka pytań do Was – i mam nadzieję, że osoby znające się na temacie rowerów znacznie lepiej ode mnie będą potrafiły mi pomóc.

 

1) Wiele osób poleca (chociaż nie wszyscy są do niego przekonani) rower polskiej firmy – Kross Level A8.

Rzuciły mi się w oczy modele z roczników 2007, 2008, 2009, 2010 – różniące się dość mocno od siebie.

Który na moim miejscu wybralibyście i z jakich powodów?

Czy model 2009 lub 2010 wart jest dopłaty ok. 600-700 zł w stosunku do modeli z roczników 2007 i 2008 ? Mam lekki mętlik w głowie.

 

Poniżej przedstawiam specyfikacje kolejnych modeli wraz z cenami:

 

CENA I KOLOR:Rocznik 2007 - 2949 zł - czarny

Rocznik 2008 (1) - 2899 zł - czarny

Rocznik 2008 (2) - 2899 zł - czarny

Rocznik 2009 - około 3599 zł – biało-czarny

Rocznik 2010 - około 3599 zł – biało-czarny

 

RAMA:

2007 (..) - 26'' Alu 6061 ( http://download.bikeboard.pl/pdf/kros_level_a8.pdf )

2008 (1) - 26'' Alu 6061

2008 (2) - 26'' Alu 6061

2009 (..) - Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

2010 (..) - Kinesis hydroforming 7005 triple butted aluminum

 

ROZMIARY

2007 (..) - 17'', 19'', 21''

2008 (1) – 19”

2008 (2) - 17'', 19'', 21''

2009 (..) - 16'';18'';20''

2010 (..) - 16'';18'';20''

 

WIDELEC:

2007 (..) - Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm

2008 (1) - Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm

2008 (2) - Rock Shox Tora 318 Air RMT 100 mm

2009 (..) - Rock Shock TORA SL

2010 (..) - Rock Shox Tora SL, Pop Lock, 100 mm

 

BIEGI:

27

 

PRZERZUTKA PRZÓD:

2007 (..) - Shimano Deore XT

2008 (1) - Shimano Deore LX

2008 (2) - Shimano Deore LX

2009 (..) - Shimano Deore XT

2010 (..) - Shimano SLX FD-661

 

PRZERZUTKA TYŁ:

2007 (..) - Shimano XT

2008 (1) - Shimano XT

2008 (2) - Shimano XT

2009 (..) - Shimano Deore XT

2010 (..) - Shimano Deore XT RD-M772

 

HAMULEC PRZÓD:

2007 (..) - Shimano Deore LX

2008 (1) - Shimano Deore LX

2008 (2) - Shimano Deore LX

2009 (..) - Avid Juicy 5

2010 (..) - Avid Elixir 5 160mm

 

HAMULEC TYŁ:

2007 (..) - Shimano Deore LX

2008 (1) - Shimano Deore LX

2008 (2) - Shimano Deore LX

2009 (..) - Avid Juicy 5

2010 (..) - Avid Elixir 5 160mm

 

MANETKI:

2007 (..) - Shimano Deore LX Dual Control

2008 (1) - Shimano Deore LX Dual Control

2008 (2) - Shimano Deore LX Dual Control

2009 (..) - Shimano Deore XT

2010 (..) - Shimano Deore XT SL-M770

 

KORBA:

2007 (..) - Truvativ Stylo 3.3

2008 (1) - Truvativ Stylo 3.3

2008 (2) - FIREX

2009 (..) - Shimano Deore Deore SLX

2010 (..) - Shimano SLX FC-M660

 

SUPORT:

2007 (..) - Truvativ

2008 (1) - Truvativ

2008 (2) - Truvativ

2009 (..) - Shimano Deore Deore SLX

2010 (..) - Shimano Deore Deore SLX

 

ŁAŃCUCH:

2007 (..) - KMC Z 9900

2008 (1) - KMC Z 9900

2008 (2) - KMC Z 9900

2009 (..) - Shimano CN-HG53

2010 (..) - Shimano CN-HG53

 

KASETA:

2007 (..) - SRAM PG-970

2008 (1) - SRAM PG-970

2008 (2) - SRAM PG-970

2009 (..) - Sram PG-950 8-speed

2010 (..) - Sram PG-950 9-speed

 

PIASTY:

2007 (..) - Shimano WH-M505

2008 (1) - Shimano WH-M505

2008 (2) - Shimano WH-M505

2009 (..) - Joy Industrial

2010 (..) - przód: Novatec D041SB, tył: Novatec D042SB-SS

 

OPONY:

Schwalbe Racing Ralph 26x2.1

 

OBRĘCZE:

2007 (..) - Shimano WH-M505

2008 (1) - Shimano WH-M505

2008 (2) - Shimano WH-M505

2009 (..) - Alexrims X2100

2010 (..) - Mach 1 MX Disc

 

KIEROWNICA:

2007 (..) - Truvativ Team

2008 (1) - Truvativ Team

2008 (2) - Truvativ Team

2009 (..) - Truvativ Stylo

2010 (..) - Truvativ Stylo Race Flat

 

WSPORNIK KIEROWNICY:

2007 (..) - Truvativ Team

2008 (1) - Truvativ Team

2008 (2) - Truvativ Team

2009 (..) - Truvativ XR aluminium

2010 (..) - Truvativ Stylo Race

 

WSPORNIK SIODŁA:

2007 (..) - Truvativ Team

2008 (1) - Truvativ Team

2008 (2) - Truvativ Team

2009 (..) - Truvativ XR aluminium

2010 (..) - Truvativ Stylo Race Double Clamp

 

STERY:

2007 (..) - VP-AC41

2008 (1) - VP-AC41

2008 (2) - VP-AC41

2009 (..) - Super Express H-142

2010 (..) - Super Express H-142

 

SIODŁO:

2007 (..) - Active

2008 (1) - ?

2008 (2) - San Marco Pouza

2009 (..) - Selle San Marco BLAZE

2010 (..) - Fi'zi;k Gobi XM

 

PEDAŁY:

2007 (..) - VP 519

2008 (1) - VP 519

2008 (2) - VP 519

2009 (..) - VP-519A

2010 (..) - VP-519A

 

WAGA:

2007 (..) - 12,9 kg

2008 (1) - 12,9 kg

2008 (2) - 12,9 kg

2009 (..) - 12,9 kg

2010 (..) - 12,4 kg

 

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:

2007 (..) - rogi

2008 (1) - rogi

2008 (2) - rogi

2009 (..) - brak rogów

2010 (..) - brak rogów1)

Mam 183 cm wzrostu, ważę około 82 kg.

Moje wymiary:

- długość nogi od stóp do rozkroku – 90-91 cm

- długość ręki od pachy do czubków palców – 65 cm

- długość ręki od górnej części barków do czubków palców – 75 cm

Zastanawiam się nad wyborem wielkości ramy – modele 2007 i 2008 to 17”, 19”, 21”, a 2009 i 2010 to 16”, 18”, 20”.

Wg artykułu na ten temat (m.in. http://www.forumrowerowe.org/topic/56033-rama-jak-dobraae-rozmiar-ramy/ ), powinienem wybrać co najmniej ramę 20” (w przypadku roweru górskiego 90*0,57/2,54 = 20,20” , w przypadku trekkingowego 90*0,63/2,54 = 22,32”) – czy Kross trzyma się numeracji na tyle, że mógłbym brać rower w ciemno po tak orientacyjnym wyliczeniu?

 

3)

Budżet jakim dysponuję to 3 tys. zł.

Jeżeli okaże się, że za niewiele wyższą kwotę mogę dostać coś znacznie lepszego, wartego zainwestowania dodatkowych kilkuset złotych (do tysiąca zł) – pomyślę nad zmianą koncepcji.

Pytanie – jaki inny model, jakiej firmy – byłby lepszy od Kross-a A8 i wart byłby tej dopłaty?

 

Widziałem na forach informacje o rowerach Unbike Expert, Giant XTC, Kellys Magic, itd. – mają naprawdę przewagę nad A8?

 

Czy rama jest rzeczywiście tak ważna, a w Krossie A8 tak zła, że lepiej wybrać rower innej firmy kosztem lepszego osprzętu w A8?

 

4)

Zastanawiałem się czy nie lepiej będzie skorzystać z usług sklepowego serwisu lub osób znających się na rzeczy i skompletować poszczególne elementy składowe roweru samodzielnie – nie wiedziałem czy wyjdzie to taniej i dużo lepiej niż w przypadku zakupu gotowego roweru – ale po przeczytaniu informacji jak tutaj : http://www.forumrowerowe.org/topic/22298-rowerskadaae-czy-kupiae/ lub tekstów w stylu tego : „Z własnego doświadczenia wiem ze jeśli nie składa się profesjonalnego roweru, to nie opłaca się kupować go na częśći. Wydasz kupę kasy i będziesz miała sporo problemów aby wszystko dopasować. A, tak masz już wszystko złożone i wyregulowane” dochodzę do wniosku, że lepiej kupić gotowy rower.

Mam rację czy mylę się? Może jednak da się złożyć w zadanej cenie rower lepszy niż opisywany Kross A8?

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi, pomagające mi w dokonaniu wyboru.

Pozdrawiam!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...