Skocz do zawartości

[dętka] Jakie maksymalne ciśnienie wytrzyma dętka łatana?


Lvcas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Tak jak w temacie, załatałem moją dętkę 2,0 - 3,0 dosyć dobrze, tak 3 łatami wkoło na wszelki wypadek by nie puściła łata ;) Bo niestety przebiłem moje SBE drutem z siatki, ktory leżał na szutrowej drodze. Ale nie o to mi chodzi.

 

Załatałem tymi 3 łatami, dobrze przykleiłem no i od 2 tyg jeżdzę na średnio napompowanych dętkach, bo boję się łądować do moich SBE dużo ciśnienia, ktore wytrzymają 2.2 - 5.8 bara

Teraz mam coś ok 2.0 bara w kołach, ale boję się bardziej ładować, że mi te łaty pękną, że na jakimś krawężniku mi pęknie dętka. Ja już mam taki uraz do kapci i prowadzenia roweru z trasy do domu, że boję się gdziekolwiek jechac, bo mogę najechać na jakieś śmieci metalowe co leżą na drogach..

 

I tu nasuwa się moje pytanie, ile taka załatana opona wytrzyma ciśnienia??

Napisano

O ile dobrze złatałeś (wystarczy 1 łatka dobrze przyklejona :P) to wytrzyma takie ciśnienie jak normalna dętka.

 

Załatałem dobrze, plus dodatkowo tak jak pisałem dokleiłem po jednej łatce po obu stronach, więc trzyma się bardzo dobrze ;)

 

Czyli mogę ładować?

Napisano

Ja mam połataną 5-krotnie starą dętkę na której codziennie jeżdzę (MTB-XC). Ostatnio napompowałem ją do 4.5 bara i jakoś trzyma więc spokojnie ładuj ile fabryka przewidziała :confused:

Napisano

Ja mam połataną 5-krotnie starą dętkę na której codziennie jeżdzę (MTB-XC). Ostatnio napompowałem ją do 4.5 bara i jakoś trzyma więc spokojnie ładuj ile fabryka przewidziała :(

 

Ok, super :confused:) Dzięki wszystkim

Napisano

heh, ale cisnienia pompujecie niesamowite, mi to zazwyczaj 2 at wystarczaja

 

Ja dzisiaj nabiłem do 3 barów i nadal mi podczas jazdy się koło ugina, a chcę by było twarde i żebymn mógł leciutko sunąć po asfalcie i chodniku :-)

ZAstanawiam się czy nie nabić bardziej. Opona ma 2.0 - 5.8 barów.

Napisano

To nabij jakieś 4,5 a jak będzie za miękkie to do maksymalnego ciśnienia i jeżdżij :)

 

Boję się ładować do maksymalnego.. jeszcze gdyby dętka była nie łatana to jeszcze bym mógł ładować :)

Napisano

A ja myślę, że ciśnienie dodatkowo uszczelnia łatkę - bo ściska ją między ścianą opony a dętką. Między innymi dlatego po założeniu łatki nie trzeba czekać godzinami, a wystarczy parę minut. Więc ja bym się nie obawiał. BTW - 5.8 bara to dla mnie jakieś kosmiczne ciśnienie.. :)Mnie i moim łatkom zwykle wystarczają 2.5-3 atm..

Napisano

od wytrzymywania ciśnienia to jest opona, a nie dętka, bo ona nie rozszerzy się więcej, niż na to opona pozwoli :-). A ilość łatek w tej sytuacji nie ma znaczenia... Oczywiście inaczej to wygląda, gdy używamy dętki jako pływadełka :-)

  • Mod Team
Napisano

Ok, dzięki za wypowiedzi ;)

 

Ok, super ;)) Dzięki wszystkim

 

Zastanawiające ile jeszcze razy będzie musiał podziękować aż wrzucicie na luz w tym wątku ...

 

Było pytanie > padła odpowiedź i koniec, a nie siejecie OffTopem :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...