jestemzarogiem Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Witam. Na wstępie chciałbym napisać ze nie wiem czy trafiłem z miejscem na ten temat ale chodzi o licznik. Moja opona ma wymiary 26x2,1 i obok tego jest napisane 54 - 559. Wiecie ile będzie posiadała obwodu ? zmierzyło normalnie miarą to wyszło ok. 2080mm ale jednak w instrukcji licznika jest na 54 - 559 i 26x2.0 2114 czyli to i tak więcej. Proszę o odpowiedź...
canar Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Nie zawracaj sobie głowy instrukcją, tylko zaznacz na podłodze i na oponie punkt, przejedź jeden obrót, zaznacz na ziemi druga krope i zmierz miarka. Mozesz zrobić tak kilka razy i wyciagnac sobie srednia na dodatek, IMO jedyne rozsadne podejscie do tematu:) Pozdrawiam
jestemzarogiem Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 to zostawić te 2080mm tak ? Mówicie że instrukcja nie zawsze sie sprawdza ? a ma może ktoś z Was takie opony 26x2,1 i 54 - 559? Może wie dokładnie jaki jest obwód koła...
canar Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Masz mieć wbity realny obwód, aby otrzymywać jak najdokładniejsze pomiary.. Instrukcja jest dla leniwców i da wyłącznie wartości zbliżone, prawie zawsze obarczone błędem, chyba, że masz farta i akurat Twoja opona będzie miała książkowy, instrukcyjny obwód-co u mnie np na dwóch różnych kompletach opon się nie sprawdza.
Mod Team Pixon Napisano 18 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 18 Kwietnia 2010 to zostawić te 2080mm tak ? Mówicie że instrukcja nie zawsze sie sprawdza ? a ma może ktoś z Was takie opony 26x2,1 i 54 - 559? Może wie dokładnie jaki jest obwód koła... canar podał Ci dokładną instrukcję co masz zrobić, żeby dowiedzieć się jaki obwód wprowadzić do licznika. Czego jeszcze nie rozumiesz? Szybciej to zrobisz niż doczekasz się, że ktoś będzie miał takie opony i poda Ci gotowy wynik.
oxalis Napisano 19 Kwietnia 2010 Napisano 19 Kwietnia 2010 Masz mieć wbity realny obwód, aby otrzymywać jak najdokładniejsze pomiary.. Instrukcja jest dla leniwców i da wyłącznie wartości zbliżone, prawie zawsze obarczone błędem, chyba, że masz farta i akurat Twoja opona będzie miała książkowy, instrukcyjny obwód-co u mnie np na dwóch różnych kompletach opon się nie sprawdza. Wiesz idąc tym tropem, to jeszcze musisz wziąć pod uwagę, ciśnienie w dętce, wagę zestawu Ty i twój rower, zobaczyć jak pod takim obciążeniem zmieni się długość promienia twojego koła, bo przecież opona się ugina. Albo dać sobie spokój wbić taką wartość jaka jest w instrukcji, no chyba, że robisz pomiary dla NASA czy innej tym podobnej poważnej instytucji w co śmiem wątpić. Takie obliczenie na szybko przy przełożeniu 44z/11z, kadencji ok 60 obr/min, obwodzie 2.080 licznik pokaże np. 30km/h, a przy 2.114 pokaże 30,49km/h, według mnie gra nie warta świeczki. to zostawić te 2080mm tak ? Mówicie że instrukcja nie zawsze sie sprawdza ? a ma może ktoś z Was takie opony 26x2,1 i 54 - 559? Może wie dokładnie jaki jest obwód koła... Może to Ci pomoże, http://www.wrower.pl/sprzet/liczniki/liczniki.php#JakposlugiwacSieTabela przejdź do działu kalibrowanie licznika rowerowego, tam masz wszystko jasno opisane, rozmiary opon zarówno w calach czyli w Twoim przypadku 26x2,1, jak i w normach ISO czyli 54-559, a obok masz podane obwody w mm.
Rophoe Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Bierzesz miarę taką metalową zwijaną w takim pojemniczku i rozwijasz ją do 220 cm (więcej nie potrzeba). Stawiasz rower równolegle do niej tak aby wentyl od przedniej opony był przy samym zerze. Teraz prosto pchasz rower aż wentyl zrobi jeden pełny obrót. Radzę jeszcze trochę przycisnąć przednie koło. Ja mam koła 26 x 1.91 i mam 198 cm.
ubernoob Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Widze że jest coś o ustawianiu liczników więc nie będę zakładał nowego tematu. Nabyłem własnie sigme bc 506 i taki 'problem' mam mały ... w instrukcji jest podane jak go ustawiać itd z tym że na schemacie jest on pod sama rafka a ja nie mam opcji zeby go tak wcisnac bo mam amortyzator , czy jak dam sensor na samym środku to trzeba liczyć coś inaczej ? Najlepiej jakby mi ktoś napisał jakie obliczenia wykonać i jakie wartości gdzie podać bo instrukcje mam w jakichś dziwych językach ;P
Cycu85 Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Czujnik zlicza pełne obroty, nic poza tym, żadnej prędkości liniowej, więc można przesuwać czujnik od piasty do obręczy bez żadnych zmian ustawień.
ubernoob Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Hm a możesz podać co policzyć dokładnie i tam ustawić ? Instrukcja jest w 150 językach tylko nie po polsku a nie chce czegoś przekręcić .... :/
Cycu85 Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Musisz zmierzyć obwód koła, metody opisywane wyżej, a gdzie to wpisać to niestety Ci nie pomoge, bo nie posiadam tego licznika .
sosna119 Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Hm a możesz podać co policzyć dokładnie i tam ustawić ? Instrukcja jest w 150 językach tylko nie po polsku a nie chce czegoś przekręcić .... :/ Mam ten licznik, ale dopiero jutro wieczorem będę w domu. Musisz zmierzyć obwód przedniego koła (w milimetrach) i wpisać w licznik. Wpisywanie odbywa się przez naciśnięcie przycisku "SET" znajdującego się z tyłu licznika. Co dalej nie pamiętam. Instrukcje obrazkowe które masz są wystarczające by to zrobić, spróbuj.
oxalis Napisano 21 Kwietnia 2010 Napisano 21 Kwietnia 2010 Hm a możesz podać co policzyć dokładnie i tam ustawić ? Instrukcja jest w 150 językach tylko nie po polsku a nie chce czegoś przekręcić .... :/ Ty masz tylko wpisać WS wheel size, jak go obliczyć zmierzyć jest napisane na stronie 11 instrukcji, ewentualnie możesz też ustawić sobie zegarek, tu masz instrukcję do swojego licznika również po polsku http://www.sigmasport.com/en_media/produkte/bikecomputer/topline_wired/bc506/allgemein/visuals/ba.pdf Po polsku instrukcja od strony 20, powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.