Skocz do zawartości

[dętka] problem z wentylem


1na100

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Pojawił mi sie następujący problem. Mianowicie gdy napompuje koło z biegiem czasu przez 2-3 dni powietrze całkowicie ucieka. Wykluczyłem tutaj dziurkę w dętce, gdyż wtedy pewnie ten proces nastąpił by o wiele szybciej. Czy może to być coś z tą maszynką przez krótą dochodzi powietrze do środka dętki ? Czy opłaca się wymienić ten element wentylu, czy też kupić nową dętke ?

  • Mod Team
Napisano

A jakaż to dętka ?? Dziury nie wykluczaj :icon_wink: Wyciag detke i wsadź do wody jezeli nie widać bąbelków a dalej ucieka to wywal dętke bo najprawdopodobniej ucieka przez marną gume. Nie ma dziury a powietrze ucieka tak czy inaczej choć 3 dni to za mało na taki proces.

 

Jak masz wetylek presta to tego sie nie wymienia. Samochodowy czy rowerowy można zawsze wymienić.

Napisano
A jakaż to dętka ?? Dziury nie wykluczaj :P Wyciag detke i wsadź do wody jezeli nie widać bąbelków a dalej ucieka to wywal dętke bo najprawdopodobniej ucieka przez marną gume. Nie ma dziury a powietrze ucieka tak czy inaczej choć 3 dni to za mało na taki proces.

 

Jak masz wetylek presta to tego sie nie wymienia. Samochodowy czy rowerowy można zawsze wymienić.

 

Puklus przez dziadowską gumę to nie jest :P Ja mam dziadowska gumą, w sensie że rzadką, bo chciałem zaoszczędzić na dętce :P I sprawa wygląda tak że w około 2 dni, jak napompuję do 3 atmosfer to schodzi do około 2 i później sie tak trzyma i trzyma :) Więc to albo mała dziurka, albo wentyl :icon_wink:

  • Mod Team
Napisano

Ja z kolei miałem dętkę made in #@$# i powietrze mimo szczelności schodziło do zera wiec dętka dętce nie równa jak widać :)

Teraz mam continentala i narzekać nie mogę :)

 

No dobra nie do zera ale przy jeździe obrecz była tuż nad ziemią a to nie dobrze :P

Napisano

A jakaż to dętka ?? Dziury nie wykluczaj ;) Wyciag detke i wsadź do wody jezeli nie widać bąbelków a dalej ucieka to wywal dętke bo najprawdopodobniej ucieka przez marną gume. Nie ma dziury a powietrze ucieka tak czy inaczej choć 3 dni to za mało na taki proces.

 

Jak masz wetylek presta to tego sie nie wymienia. Samochodowy czy rowerowy można zawsze wymienić.

 

Dętka jest produkcji Czeskiej, dokładniej pochodzi z firmy Rubena. Wziąłem ją tylko dlatego, gdyż była najtańsza.

 

Jeśli chodzi o wentyl to jest on bodajże klasyczny - dunlopowski.

Napisano

Puklus przez dziadowską gumę to nie jest :P Ja mam dziadowska gumą, w sensie że rzadką, bo chciałem zaoszczędzić na dętce :P I sprawa wygląda tak że w około 2 dni, jak napompuję do 3 atmosfer to schodzi do około 2 i później sie tak trzyma i trzyma :laugh: Więc to albo mała dziurka, albo wentyl :D

 

Z tą dziadowską gumą to niekoniecznie. Mam taki bardzo fajny wytwór jakim jest dętka Michelin C4 Latex. Cechuje się tym, że jest zielona, pachnie jak gumowy pływacki czepek i kosztuje ok 45zł./szt. :yes: Jednak jej główna zaletą jest o wiele większa odporność na przebicia względem dętek butylowych, ale kosztem właśnie spadku ciśnienia ;) Praktycznie przed każdą jazdą trzeba dopompować.

Kiedyś wróciłem do domu po 3 tygodniach i rower stał na obręczach :P

Napisano

Ha, sprawdziłem dętkę pod wodą, i okazało się, że faktycznie jest mikroskopijna dziura. Teraz mam następne pytanie. Czy jeżeli ta dziurka jest mała to opłaca się kleić czy kupować mała. Dodam, ze dętka ta ma mały przebieg.

Napisano

Ja polecam kleić. Zawsze kleję dętki, inaczej by człowieka z torbami puścili. No chyba, że urwie się wentyl, albo rozerwie całkiem dętkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...