zurawa123 Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Tak jak w temacie jest jakieś rozwiązanie amor kupowałem 2 lata temu kiedy miałem starą rame i dalej mam ale mam zamiar ją zminic tylko jak jak amor mam na 1 cala? P.S Rama ma byc na 1/8 bo na 1 cala prawie juz nie ma(i ram i części) Przymierzam się do zakupu ramy kross a2/4/6 amor suntour xcm v2 na 1 cala z roku 2006/2007/2008 http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_ADAPTER+AD-306__P_53034524-53010001__PZTA_8__PD_53010601.html co o tym sądzicie?
viechooo Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jeżeli była by możliwość montażu widelców jedno calowych w ramach 1 i 1/8 cala to i tak nic z tego. Ponieważ widelec gwintowany ucinasz na długość główki. Ahead na 1 i 1/8 cala musi wystawać poza główkę, żeby przykręcić do niego mostek. Reasumując. Będzie za krótki. A to co pokazałeś w linku nie służy do tego do czego chcesz to zastosować bo z tego co widzę to ma to się znaleźć w środku rury sterowej, nie na zewnątrz.
Miecho87 Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Ale o co chodzi? Chcesz amora na 1 cal" czy amora na jeden cal wsadzić w ramę 1,125"? Tego drugiego nie zrobisz, bo bardzo ciężko o stery z redukcją z 1,125 do 1". To do czego dałeś link to w Twoim wypadku chyba w ogóle niepotrzebne, a adapter do którego to pasuje pozawala do widelca 1" (i tym samym ramy 1") z nakręcanymi sterami zamontować mostek na a-head 1,125".
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2010 Najlepszym wyjściem będzie sprzedanie amora i kupno nowego. Amora na 1" dość często osoby ze starymi gratami chcą nabyć (np do "Zimówki") wiec sprzedać powinno sie dać.
zurawa123 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 Gwint bnd mial na 1 1/8 cala a armor mam na 1 cala czyli się nie da tak?
viechooo Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Sam sobie odpowiedziałeś... Stery są na 1 i 1/8 cala widelec ma być taki sam Stery są starszego typu na 1 cal , taki ma być widelec. PS:Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wyżej.
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2010 Gwint bnd mial na 1 1/8 cala a armor mam na 1 cala czyli się nie da tak? Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ...
viechooo Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ... Będzie za krotki, bo jest gwintowany
zurawa123 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 a czy taki amor da się sprzedac powiedzmy za 100zl z wysyłka?
viechooo Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Może być ciężko, nowy kosztuje w granicach 120-130zł
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2010 Będzie za krotki, bo jest gwintowany Nie koniecznie jeżeli oba 1" i 1.125" są na gwincie maja zbliżone rury sterowe jeżeli chodzi o długość. Zależy jaki ten XCM jest. Jeżeli HLO nowy kosztuje ok 200. Wersja podstawowa bez blokady niestety ok 120 kosztuje.
zurawa123 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 Zastanawiam się może na terenie bydgoszcz lub poznania komus nie załozyc bo mam taką możliwości Mam pytanie czy jedynym problemem będzie długości czy jeszcze jakis czynnik?
Mod Team Puklus Napisano 18 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 18 Kwietnia 2010 Najciężej będzie z adapterem sterów.
viechooo Napisano 19 Kwietnia 2010 Napisano 19 Kwietnia 2010 Jeżeli znajdziesz gdzieś adapter z 1 i 1/8 na 1 cal gwint to daj mi znać. Mi też może się przydać. Wtedy nie ma problemu długości bo mostek zostaje ten co masz.
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2010 Jeżeli znajdziesz gdzieś adapter z 1 i 1/8 na 1 cal gwint to daj mi znać. Mi też może się przydać. Wtedy nie ma problemu długości bo mostek zostaje ten co masz. Z 1" na 1.125" nie ma adapterów (brak możliwości mechanicznych, konieczna ingerencja w główkę ramy) ale sa odwrotne.
viechooo Napisano 19 Kwietnia 2010 Napisano 19 Kwietnia 2010 Z 1" na 1.125" nie ma adapterów (brak możliwości mechanicznych, konieczna ingerencja w główkę ramy) ale sa odwrotne. Nie no, po Tobie bym się tego nie spodziewał Przecież napisałem właśnie że z 1 i 1/8 na 1 cal. 1.125-> 1 cal Hmm... psujesz mi renomę
zurawa123 Napisano 1 Maja 2010 Autor Napisano 1 Maja 2010 Dobra odświeżam ale w końcu to mój temat a wiec szukam adaptera a ten wspornik co mam to zostawię go http://e-bmx.pl/opis/491645/adapter-fajka--ahead.html bedzie git? f5 pomoze ktos dla mnie to wazne
Mod Team Puklus Napisano 1 Maja 2010 Mod Team Napisano 1 Maja 2010 Ten adapter nadaje sie do założenia mostka ahead 1 1/8" do widelca 1" na gwint.
viechooo Napisano 1 Maja 2010 Napisano 1 Maja 2010 Dobra, powiedz jeszcze raz dokładnie co chcesz osiągnąć.
zurawa123 Napisano 2 Maja 2010 Autor Napisano 2 Maja 2010 chce amortyzator SUNTOUR xcm v2 1 cal wpakowac do ramy kross z seri a np 2
viechooo Napisano 3 Maja 2010 Napisano 3 Maja 2010 Nie, te adaptery, do których dajesz link nie służą do montażu amortyzatora z rurą na 1 cal w ramie przystosowanej do 1 i 1/8. Służą do tego, żeby właśnie do amortyzatora na 1 cal można było przymocować mostek ahead co nic nie wnosi do twojego problemu.
devein Napisano 28 Maja 2010 Napisano 28 Maja 2010 Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ... Będzie za krotki, bo jest gwintowany http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_PIER%A6CIE%D1+REDUKCYJNY+DO+G%A3%D3WKI+RAMY+1-1-8%22__P_53153691-53010001__PZTA_8__PD_53010610.html "Pierścień redukcyjny umożliwia zainstalowanie sterów 1" w ramach o główce 1-1/8" . Do zainstalowania sterów potrzebne są 2 sztuki - na górę i dół główki ramy. " a więc da się, potem na to zakładamy stery klasyczne 1" i klasyczny wspornik długość widelca/amora w takim układzie - powinien wystawać na tyle żeby zakręcić ster (u mnie jakieś 5mm )- trzeba porównać długości nowej i starej ramy: np geometria author airline - "head tube length" - długość główki ramy. czy do tego można kolejnym adapterem założyć stery ahead? adapter ad-307 "umożliwia zastosowanie wspornika Ahead w rowerach które wymagają montażu wspornika wpuszczanego w główkę ramy" - ten konkretny model ma długość 133mm, ale są modele o długości 180mm. i czy to ma sens? moim zdaniem ma sens zakladanie tego pierwszego adaptera jeśli chcemy jak najtaniej aktualizować sprzęt: 1) na początku dokupić sobie amor do starej ramy z 1" 2) później zmienić ramę na 1 i 1/8" (z tą samą długością główki ramy lub krótszą - bo mamy już docięty amor do starej ramy!) i za te 40 zł kupić adapter sterów, przełożyć amor i wspornik bez dalszych zakupów. zakladanie adaptera do wspornika ahead? myślę że wtedy już lepiej myśleć o sprzedaniu amorka+adaptera sterów+ sterów 1"+starej ramy i kupienia za to sobie amora, wspornika ahead 1/8" . nie wspominam o kwestiach grubości starej kierownicy a wsporniku ahead - do tego też są adaptery
raceteam Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 ja mam rame 1.1/8 cala, i jeźdźi z amorkiem 1cal, w serwisie facet dopasował.. teraz go już wymieniam, ale przez jakiś rok, nie miałem żadnych problemów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.