Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Amor na 1 cala rura sterowa 1/8


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak jak w temacie jest jakieś rozwiązanie amor kupowałem 2 lata temu kiedy miałem starą rame i dalej mam ale mam zamiar ją zminic tylko jak jak amor mam na 1 cala?

P.S Rama ma byc na 1/8 bo na 1 cala prawie juz nie ma(i ram i części)

Przymierzam się do zakupu ramy kross a2/4/6

amor suntour xcm v2 na 1 cala z roku 2006/2007/2008 :blush:

 

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_ADAPTER+AD-306__P_53034524-53010001__PZTA_8__PD_53010601.html co o tym sądzicie?

Napisano

Jeżeli była by możliwość montażu widelców jedno calowych w ramach 1 i 1/8 cala to i tak nic z tego. Ponieważ widelec gwintowany ucinasz na długość główki. Ahead na 1 i 1/8 cala musi wystawać poza główkę, żeby przykręcić do niego mostek. Reasumując. Będzie za krótki.

A to co pokazałeś w linku nie służy do tego do czego chcesz to zastosować bo z tego co widzę to ma to się znaleźć w środku rury sterowej, nie na zewnątrz.

Napisano

Ale o co chodzi? Chcesz amora na 1 cal" czy amora na jeden cal wsadzić w ramę 1,125"? Tego drugiego nie zrobisz, bo bardzo ciężko o stery z redukcją z 1,125 do 1". To do czego dałeś link to w Twoim wypadku chyba w ogóle niepotrzebne, a adapter do którego to pasuje pozawala do widelca 1" (i tym samym ramy 1") z nakręcanymi sterami zamontować mostek na a-head 1,125".

  • Mod Team
Napisano

Najlepszym wyjściem będzie sprzedanie amora i kupno nowego. Amora na 1" dość często osoby ze starymi gratami chcą nabyć (np do "Zimówki") wiec sprzedać powinno sie dać.

Napisano

Sam sobie odpowiedziałeś...

Stery są na 1 i 1/8 cala widelec ma być taki sam

Stery są starszego typu na 1 cal , taki ma być widelec.

PS:Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wyżej.

  • Mod Team
Napisano

Gwint bnd mial na 1 1/8 cala a armor mam na 1 cala czyli się nie da tak?

Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ...

Napisano

Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ...

Będzie za krotki, bo jest gwintowany

  • Mod Team
Napisano

Będzie za krotki, bo jest gwintowany

Nie koniecznie jeżeli oba 1" i 1.125" są na gwincie maja zbliżone rury sterowe jeżeli chodzi o długość.

 

Zależy jaki ten XCM jest. Jeżeli HLO nowy kosztuje ok 200. Wersja podstawowa bez blokady niestety ok 120 kosztuje.

Napisano

Zastanawiam się może na terenie bydgoszcz lub poznania komus nie załozyc bo mam taką możliwości

Mam pytanie czy jedynym problemem będzie długości czy jeszcze jakis czynnik?

Napisano

Jeżeli znajdziesz gdzieś adapter z 1 i 1/8 na 1 cal gwint to daj mi znać. Mi też może się przydać. Wtedy nie ma problemu długości bo mostek zostaje ten co masz.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli znajdziesz gdzieś adapter z 1 i 1/8 na 1 cal gwint to daj mi znać. Mi też może się przydać. Wtedy nie ma problemu długości bo mostek zostaje ten co masz.

Z 1" na 1.125" nie ma adapterów (brak możliwości mechanicznych, konieczna ingerencja w główkę ramy) ale sa odwrotne.

Napisano

Z 1" na 1.125" nie ma adapterów (brak możliwości mechanicznych, konieczna ingerencja w główkę ramy) ale sa odwrotne.

Nie no, po Tobie bym się tego nie spodziewał:)

Przecież napisałem właśnie że z 1 i 1/8 na 1 cal.

1.125-> 1 cal

Hmm... psujesz mi renomę ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie, te adaptery, do których dajesz link nie służą do montażu amortyzatora z rurą na 1 cal w ramie przystosowanej do 1 i 1/8.

Służą do tego, żeby właśnie do amortyzatora na 1 cal można było przymocować mostek ahead co nic nie wnosi do twojego problemu.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Dać się da ale trzba kupić/zrobić adapter sterów do ramy i sam sobie odpowiedz czy w cenie tego amora to jest opłacalne ...

 

 

Będzie za krotki, bo jest gwintowany

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_PIER%A6CIE%D1+REDUKCYJNY+DO+G%A3%D3WKI+RAMY+1-1-8%22__P_53153691-53010001__PZTA_8__PD_53010610.html

 

"Pierścień redukcyjny umożliwia zainstalowanie sterów 1" w ramach o główce 1-1/8" .

Do zainstalowania sterów potrzebne są 2 sztuki - na górę i dół główki ramy. "

 

a więc da się, potem na to zakładamy stery klasyczne 1" i klasyczny wspornik :D

 

długość widelca/amora w takim układzie - powinien wystawać na tyle żeby zakręcić ster (u mnie jakieś 5mm )- trzeba porównać długości nowej i starej ramy:

 

np geometria author airline - "head tube length" - długość główki ramy.

 

czy do tego można kolejnym adapterem założyć stery ahead?

 

adapter ad-307

"umożliwia zastosowanie wspornika Ahead w rowerach które wymagają montażu wspornika wpuszczanego w główkę ramy" - ten konkretny model ma długość 133mm, ale są modele o długości 180mm. i

 

czy to ma sens?

moim zdaniem ma sens zakladanie tego pierwszego adaptera jeśli chcemy jak najtaniej aktualizować sprzęt:

1) na początku dokupić sobie amor do starej ramy z 1"

2) później zmienić ramę na 1 i 1/8" (z tą samą długością główki ramy lub krótszą - bo mamy już docięty amor do starej ramy!) i za te 40 zł kupić adapter sterów, przełożyć amor i wspornik bez dalszych zakupów.

 

zakladanie adaptera do wspornika ahead? myślę że wtedy już lepiej myśleć o sprzedaniu amorka+adaptera sterów+ sterów 1"+starej ramy :) i kupienia za to sobie amora, wspornika ahead 1/8" .

 

nie wspominam o kwestiach grubości starej kierownicy a wsporniku ahead - do tego też są adaptery :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

ja mam rame 1.1/8 cala, i jeźdźi z amorkiem 1cal, w serwisie facet dopasował.. teraz go już wymieniam, ale przez jakiś rok, nie miałem żadnych problemów

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...