kyloziom Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Mam problem z krótkimi biegami przy Shimano MF-TZ07. Przy przyśpieszaniu muszę co chwile zmieniać biegi. Czym to jest spowodowane. Czy można jakoś to zmienić bez zmiany wolnobiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Jest to spowodowane Twoją siłą, a tym samym momentem obrotowym jaki jest przekazywany przez napęd na koło. Zmiana wolnobiegu nic nie da, zmiana na kasetę też nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Musisz zacząć jeździć "siłowo" albo zamontować sobie silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Może już jeździć siłowo, ale wtedy musiałby popracować na kadencją - znam takie przypadki - jedziemy razem, takie same ilości zębów w korbach, takie same kasety, koła generalnie też, ja jadę 44-21, drugi 44-13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Ja kiedyś w zamierzchłych czasach jak miałem nmanetke typu "wajcha" zmienianie nie było przyjemne i pod prawie każdą górę śmigałem 42/13 lub 42/14 Teraz odkąd mam rapidfirery to pod gore 44/18 w góre jakoś sie przesiadłem z jazdy typowo siłowej na typowo kadencyjną. wygoda zrobiła swoje mniej sie też napęd zużywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyloziom Napisano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 Musisz zacząć jeździć "siłowo" albo zamontować sobie silniczek Czyli jak bo jakoś nie mogo zrozumieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 A no człowiek to takie śmieszne urządzenie co wytwarza moment obrotowy nieporównywalnie większy niż uzyskiwaną moc. Wiec możesz sobie jechać po prostej, pod górkę kręcąc szybko i w miare lekko czyli jazda kadencyjna, albo możesz kręcić sobie wolno lecz cięzko i to jest jazda siłowa. Oba style mają plusy i minusy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Nie wiem czemu wszyscy zabrali się za badanie siły i kadencji zamiast zająć się samymi zębatkami. Twój problem leży w stopniowaniu wolnobiegu/kasety. Potrzebujesz takiej która ma większą różnicę ząbków między kolejnymi koronkami. Teraz masz bardzo miękkie przełożenie bo 14-16-18-20-22-24-28 do tego pewnie korbę 42-32-22. Wyjściem jest przejście na kasetę, bo stopniowania 11-13-15-18-21-24-28-32 czy 11-12-14-16-18-21-24-28-32 nie dostaniesz w wolnobiegu. Doraźnie możesz jeździć tylko na największej tarczy z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Można jeszcze korbę zmienić na 48-38-28 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 I ryć nią o każdy korzeń czy krawężnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.