omen Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jako, że wróciłem na bika i juś śmigam na szosie, noszę się z zamiarem złożenia lekkiego roweru do xc. Od 2-3lat zakochany jestem w ramie Bopligt Maraton Team i to właśnie na niej będzie poskładany dany rower. Rower ma służyć do ogólnie pojętego Cross Country,Startów w krótkich maratonach i wyścigach xc, niestety na razie na terenie Holandii. Jako, że gór tu niestety nie mam postanowiłem postawić na sztywny, carbonowy widelec.. Poniżej proponowana rozpiska roweru: Bar Ends: Boplight 53g 2 alu bolts Brake (Front): Avid Juicy Ultimate 259 Alu bolts Brake (Rear): Avid Juicy ultimate 278 Alu bolts Cables: Nokon 50g Cassette: Shimano SLX 11-28 216g Chain: Shimano Deore XTR - 280 Crankset: Aerozine-Titanium Korba X12-SL-A3 44/32/22 Srebrna 722g Derlr (Front): Shimano Deore XT M771 - 160g Derlr (Rear): Sram x.0 sredni wózek - 208 Alu Bolt Fork: Boplight sztywny pod tarcze 916g Frame: Boplight Maraton Team 1340g Grips: Bontrager Race X Lite - 18g Handlebar: Tioga Taskforce XC 540mm 123g Headset: Cane Creek 89g Pedals: Exustar E-PM25 277g Rotors: Dartmoor Nano 160mm - 194 Seat: Tune Speedneedle 101 Seatpost: Accent Titan Carbon 172g Seatpost clamp: Accent Light 19g Shifters: Sram x.0 gripshift 172g Alu Bolt Skewers: Dartmoor Bolt-on - 65 Spacers: Ritchey Carbon 5mm - 2 Stem: Syntace f99 110mm - 108 Tire (Front): Schwalbe Nobby Nic 1.8 422g Tire (Rear): Schwalbe Nobby Nic 1`.8 430g Top Cap: Boplight + alu bolt - 11 Wheel Front: 663 -Hub: Boplight Sport Red - 189 -Rim: ZTR Alpine 324g -Spokes: Sapim CX Ray - 139 -Nipples: Dartmoor - 11 Wheel Rear: 784 -Hub: Boplight Sport Red - 303 -Rim: ZTR Alpine 330g -Spokes: Sapim CX ray - 140 -Nipples: Dartmoor - 11 Rim tape: Michelin 30g Łącznie 8180g I tu moje pytanie. Co zmienić na lżejsze, wytrzymalsze w podobnej cenie/masie ? Ponad rok w ogóle nie rozglądałem się w świecie rowerowym i mam troche zaległości które staram się cały czas nadrabiać. Wszelkie pomysły i komentarze bardzo miło widziane. No może, po za komentarzami odnośnie sztywnego widelca, bo najczęściej wysysacie je z palca a nigdy na sztywnym nie jeździliście.
mati199 Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jak oceniasz NN przy 1,8 " ? Dętek coś w rozpisce nie widać . . . Z takich szczegółów to swobodnie można lżejszego Top Capa.
Miecho87 Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Czy Wy czytać nie umiecie? Poniżej proponowana rozpiska roweru:
Rzadzu Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Czemu akurat te piasty? Wujek Google chyba nic o nich nie wie (dokładnie nie szukałem). Może Novatec d711/712? Czerwone też są. Będzie lżej.
Miecho87 Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Chyba rzeczywiście wujek nic nie wie. Do tego tył na 4 maszynach nie wróży dobrze patrząc na podobne produkty. Z drugiej strony zaproponowane Novateci są faktycznie nieco lżejsze, ale tył też na 4 maszynach - w wypadku tej firmy tego rozwiązania nie trzeba "reklamować".
Rzadzu Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Właśnie mnie też zastanawia czy opinie o 4łożyskowych Novatecach dotyczą tylko tanich modeli (np. d042), czy wszystkich. Do tej pory chyba wszystkie negatywne opinie jakie czytałem (głowy nie dam czy wszystkie, ale żadnej nie mogę skojarzyć z d712), dotyczyły tanich modeli.
nabial Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 lipa z 4 lozyskami dotyczy piast do 150-200zl, novateki 812/712 sa inne, wiec nie straszcie nie odbieraj tego jako zlosliwosc, ale co jest takiego w tej ramie, ze sie w niej zakochales?
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 To oczywiście tylko moje zdanie , ale prędzej zakochał bym się w kaktusie niż tej ramie, geometria przy 19" porażka
grzegorz1974paszek Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Ciężki ten widelec - mozna kupic Mosso SL 587g za ok 50$.Ja mam Mosso i sobie chwale . A jak dotniesz sterówke - ędzie jeszcze lżej http://cgi.ebay.com/MOSSO-Aluminium-Rigid-Fork-Disc-Only-SL-Version-587g_W0QQitemZ190329509128QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item2c5085d508
nabial Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 To oczywiście tylko moje zdanie , ale prędzej zakochał bym się w kaktusie niż tej ramie, geometria przy 19" porażka to tez pytam
grzegorz1974paszek Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jeszcze korby Aerozine sobie odpuśc - to plastelina.Opony bym zmienił na Race Kingi SS 2,2.
1415chris Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 zaciski kol controltech, token 29g lub ebayowe 31g polowa ceny wymienionych nokon 50g chyba zbyt optymistycznie, bedzie ok ~70g lancuch xtr 106 ponizej 270g zacisk sztycy cos ala token lub smud 7-9g top cup 6-7g, duzy wybor obrecze przy selekcji moga sie trafic 315g zolta tasma stana ok 10g O widelcu mialo nie byc mowy wiec sie nie odzywam
omen Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Napisano 16 Kwietnia 2010 Piasty, tylko propzycja.. kilku znajomych posiada.. przyjaciel ujeżdża od 13tys km i nic się nie dzieje.. myślałem jeszcze o Hope Pro II na tył, tylko nie wiem co wtedy na przód włożyć.. Rama, o gustach się nie dyskutuje.. mi się podoba Boplight a Tobie spec.. chyba proste nie ? Co do widelca Mosso, o wynalazku gdzieś, kiedyś już słyszałem.. nie chce alu tylko carbon.. myślałem o RDXie ale nie widzę, go na allegro.. wole coś cięższego, a pewnego.. Rower gdy bede w PL na urlopie będzie bywał w górach.. Korba.. i tu mam problem.. chce SREBRNĄ.. myślę jeszcze o Race Face Deus XC ale cięższy o conajmniej 80g ;/ a Korby spod znaku Shimano nie chce.. Zaciski kół, chyba mimo wszystko bedą normalne.. a nie na imbus.. Opony sprawdzone już w boju, jedną do dziś posiadam w stanie prawie nówka więc szkody by mi Jej było.. Myślałem o Race Kingach 2.2ss ale najprawdopodobniej nie zmieszczą mi się w tylnym widelcu jak i w przednim.. No i nie wiem, czy SS dam rade uszczelnić płynem.. Teraz proszę o rozsądne wagowo i cenowo propozycje korby, piast.. ewentualnie widelca..
grzegorz1974paszek Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Mosso bardzo ładnie pracuje - wątpie by ten carbon tak pracował. Race Kingi mieszczą się bez problemu.
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Rama, o gustach się nie dyskutuje.. mi się podoba Boplight a Tobie spec.. chyba proste nie ? Podobanie a jazda to dwie różne rzeczy ... no i mam chyba prawo wyrazić swoje zdanie ...
nabial Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 jak ktos lubi mostek 120-130mm i ciagle odklejanie roweru od ziemi, to fajna dobra skonczmy piasty...nie jezdzilem na hope 2, ale jak zobaczylem, jak to sie kreci, to wolalbym chyba joytecha za 50zl, teraz niszcze novateca 712, poki co rewelacja, odpukac, ale jeszcze za wczesnie na ostateczna opinie
omen Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 Podobanie a jazda to dwie różne rzeczy ... no i mam chyba prawo wyrazić swoje zdanie ... to jest forum dyskusyjne, każdy może wyrazić Swoja opinię, po to jest ono stworzone.. jak ktos lubi mostek 120-130mm i ciagle odklejanie roweru od ziemi, to fajna dobra skonczmy piasty...nie jezdzilem na hope 2, ale jak zobaczylem, jak to sie kreci, to wolalbym chyba joytecha za 50zl, teraz niszcze novateca 712, poki co rewelacja, odpukac, ale jeszcze za wczesnie na ostateczna opinie Nabiał, Twoje wywody są da mnie bezcenne wiesz ? Rama krossa też miała byc za mała, miały mnie boleć plecy, nadgarstki, miała się 20 razy złamać, a sztyca chyba z 40 razy miała doprowadzić to pęknięcia ramy.. Do dziś rama jeździ i ma się dobrze.. a gleb zaliczyła więcej niż myślisz.. Po za tym skąd wiesz, czy biorę 19 ? może znów przypasuję się do 17 i co wtedy ? Co masz na myśli pisząc, że widziałeś jak to się kręci ?
Rychlapl Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Co do ram, ich geometrii itd... Pamiętajcie, że każdy z nas ma inną budowę ciała, styl i technikę jazdy! Dlatego każdemu może pasować coś innego. Jedyne o czym możemy rozmawiać to wytrzymałość i teoretyzowanie na temat geometrii. Generalnie nienawidzę teoretyzowania. Na ramie boplighta nie jeździłem więc się nie wypowiadam. Jedyne co, to widziałem na własne oczy 3 różne egzemplarze połamane. Oponki dla takich zastosować to zdecydowanie coś lżejszego... Geaxy Barro np. Nobby Nicki można sobie na te góry ewentualnie zostawić. Pedały może na ubijaki? Pozdr.
omen Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Napisano 20 Kwietnia 2010 Też widziałem kilka sztuk połamanych.. połamie się to się połamie.. wtedy pomyśli się o czymś innym.. przecież wiadomo, że to nie zakup na całe życie.. opony zostają, jak dla mnie są świetne i w miarę uniwersalne.. a nie mam zamiaru co chwile zmieniać opon i zalewać mlekiem itd itd.. pedały.. na ubijakach wiele nie urwę, a wole mieć regulację ktoś jeszcze jakieś uwagi, propozycje ?
nabial Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 hyh, dobra koncze a czemu zakladam, ze 19? bo przy 17 mialbys chyba problem z zakupem tak dlugiego mostka
omen Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Napisano 20 Kwietnia 2010 nie, no będzie 19... mógłbyś sie wiecej wypowiedzieć na tematy tych Hopów ? mam nadzieje, że się nie gniewasz za uwagę wyżej?
nabial Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 przeciez wiesz, ze chce dobrze, ale jakos nie moge sie pogodzic z tym dawnym krossem hopy - widzialem na zywo, prosilem kilku uzytkownikow o filmiki pokazujace, jak to sie kreci z zablokowanym bebenkiem i ze zwolnionym i...za kazdym razem tragidia, o ile z zablokowanym mozna wytlumaczyc, ze mocarne zapadki, to ze zwolnionym sugeruje, ze cos za dobrze spasowane uszczelki, najlepiej sprawdz przed zakupem, zeby sie nie spalic, bo wiekszosc pieje z zachwytu, ale czy w xc potrzebne jest taaaakie uszczelnienie?
omen Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Napisano 20 Kwietnia 2010 coś czuję, że bede miał problem z piastami ? oczywiście po za 240s i CK bo to oczywsita oczywistość, że są na ławce rezerwowych jeśli nie znjadę czegoś tańszego.. a piasty Macka, można wiedzieć jakie ceny ? ktoś posiada takie informacje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.