Skocz do zawartości

[rama] Author Instinct 29


zekker

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od wczoraj tą ramę (21"). Jak ktoś ma pytania odnośnie rozmiarów, szerokości widełek itp. to niech pyta, póki sprzęt nie złożony i jest swobodny dostęp do wszystkiego.

Zamówienia na fotki też przyjmuję. Pierwsze wrażenia z jazdy mam nadzieję, że w niedzielę (jak uda się wszystko złożyć i wyregulować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No faktycznie wypadałoby. Choć na razie jeszcze mało km zrobione (trochę ponad 100) i w lżejszym terenie. Niestety ostatnio brakuje czasu :(

Trochę się obawiałem, że rama będzie za niska i za długa, ale na szczęście sztyca ma jeszcze leciutki zapas, a długość też jest ok. Trochę przeszkadza niżej położony suport, bo łatwiej pedałem zawadzić o ziemię (może za długie wziąłem lub za krótki amor).

Amortyzator RST M29 80mm (rzeczywiste 60mm :( ), w porównaniu do poprzednich nie ma co porównywać - inna liga. Zrobiło się gładziutko i mięciutko :D

Napęd: korba Shimano FC-M545 (36x22) ciekawy wynalazek, muszę się trochę przyzwyczaić do większego wachlowania tyłem, ale wrażenia są pozytywne. Przerzutka Alivio (48z) współpracuje bez problemu wraz z bezindeksową manetką Shimano (ma kilkanaście lat :thumbsup: ). Stara kaseta się nie przyjęła, więc kupiłem Srama 850 (11-28). Tylna przerzutka także z poprzedniego roweru - Sora. Łańcuch eksperymentalnie Accent 802, zobaczy się czy lepsze od HG.

Piasty Novateca, szprychy nierdzewki, a obręcze jak widać. Oponki "stare", czyli Smart Samy 1.75". Hamulce Accent freezer, przód 180mm, tył 160mm. Tył od początku dobrze działa, przód wydaje się trochę słaby, a może to tylko inna charakterystyka hamowania.

Waga według wagi, to około 12kg, ale według mnie to raczej okolica 14kg. Tak czy inaczej lżej.

 

Wrażenia z jazdy pozytywne. Na krótkim teście terenowym (objazd trasy wyścigu BT Abrahama - kto z Gdańska ten wie) nie było problemów z podjazdami (nie licząc słabej kondycji), zjazdy też bez problemów. Ogólnie rower zwrotniejszy od poprzednika, na pierwszych metrach nerwowo się prowadził, a w lesie kilka razy prawie drzewo przyhaczyłem po wewnętrznej. Więcej pojeżdżę, to się przyzwyczaję. Wtedy była jeszcze stara kaseta i praktycznie tylko dwie największe i najmniejsze zębatki nadawały się do jazdy, więc nie udało się sprawdzić czy nie brakuje przełożeń.

Na dłuższej wyprawie było komfortowo. Miejscami musiałem zjeżdżać z asfaltu na trawiaste pobocze (wąska droga) i w zasadzie nie musiałem zwalniać, bo było równie wygodnie (wyłączona blokada :blink: ). Już z nową kasetą byłem i jakby lekko brakowało szybszych przełożeń, ale to chyba tylko psychika - jadę w okolicach 30km/h i w zapasie już tylko 2 zębatki z tyłu. A tak naprawdę, to nie potrzeba mi szybszych przełożeń, no bo ile razy zdarza mi się jechać szybciej niż 40km/h?

 

Oczywiście są to subiektywne oceny. Raz, że na razie mało wyjeżdżone, dwa nie mam zbytniego porównania. To co uznam za zadowalającą zwrotność inny uzna za tragedią. Muszę jeszcze przetrwać najbliższy tydzień i będzie luźniej w robocie, to i znajdzie się więcej czasu na jazdę i testy.

 

Byłbym zapomniał, zdjęcia: http://picasaweb.google.pl/bonozekker/NowyRower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

No...no... Musisz miec niezle kopyto zeby kaseta 11-28 Wielka Kiche bujac po morenie. Co to za rozmiar ramy jest? Bo optycznie ten rower ani troche na 29-era nie wyglada... Az mi sie estetyka Wielkokolowa zakrzywia...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...no... Musisz miec niezle kopyto zeby kaseta 11-28 Wielka Kiche bujac po morenie. Co to za rozmiar ramy jest? Bo optycznie ten rower ani troche na 29-era nie wyglada... Az mi sie estetyka Wielkokolowa zakrzywia...

Bez przesady, wcześniej miałem zestawienie 28:34 i dało się jeździć (cieńsze opony wtedy miałem).

Rama ma 21". A jak powinna wyglądać? Żeby górna rura łączyła się z podsiodłową poniżej poziomu opony? To bym musiał mieć przynajmniej 50cm sztycę ;) Dochodzi jeszcze kwestia opon, z grubszymi może wyglądać lepiej.

Poza tym ja tam lubię klasyczny wygląd z poziomą górną rurą, a nie jak w dualówkach bardzo nisko opuszczona (prawie jak w damkach ;) ).

 

Obręcze to tak jak widać na zdjęciach Swift Arriv od Stars Rim'a. Nic czym należałoby się chwalić.

Pancerze próbowałem ciąć (na szczęście stary) i tylko zgniotłem. Nie mam odpowiednich narzędzi na te sploty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lubisz trekingowo

daj znać po jakiś górkach i cięższym terenie...

do obcięcia dobre obcinaczki wystarczą, podjedź do serwisu winni pożyczyć na chwilę

 

a no i fajny w sumie rowerek, na moreny ;) życzę udanych jazd ;)

 

tak swoją drogą może zdejmij osłonkę z korby i jakieś SPD??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bez przesady, wcześniej miałem zestawienie 28:34 i dało się jeździć (cieńsze opony wtedy miałem).

Rama ma 21". A jak powinna wyglądać? Żeby górna rura łączyła się z podsiodłową poniżej poziomu opony? To bym musiał mieć przynajmniej 50cm sztycę ;) Dochodzi jeszcze kwestia opon, z grubszymi może wyglądać lepiej.

Poza tym ja tam lubię klasyczny wygląd z poziomą górną rurą, a nie jak w dualówkach bardzo nisko opuszczona (prawie jak w damkach ;) ).

 

Obręcze to tak jak widać na zdjęciach Swift Arriv od Stars Rim'a. Nic czym należałoby się chwalić.

Pancerze próbowałem ciąć (na szczęście stary) i tylko zgniotłem. Nie mam odpowiednich narzędzi na te sploty.

 

Nieeee.... nie o to mi chodzi... Poprostu przyzwyczajony jestem ze w Wielkiej Kiszce kola sa zdecydowanie bardziej wyeksponowane. A tu jakos tak to wyglada jak nieprzymierzajac 26-er :)

 

Nie wiesz o czym piszesz zgud lekcewazac morene. Zareczam Ci ze niezwykle bys sie zdziwil jak by Ci przyszlo troche dokladniej sie pokulac po TPK. No ale co tam jakis hanys moze wiedziec o tym co nad morzem piszczy, co nie zekker :stupid: ?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nad morzem szumi... tyle pamiętam ;)

 

a po różnych kombinacjach zestawienia napędu [testowanych w terenie wszelakim] to taka opcja na owe tereny jest idealna ;) zresztą to rzecz użytkownika, zekkerowi pasuje to świetnie...

 

ZEKKER myślisz nad zmianą opon, jak tak nad jakimi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski suport wcale nie musi być wadą, jeżdżę już na drugim rowerze z niskim i doceniam sterowność i pilnuję się bardzo w terenie.niżej jest środek ciężkości. Co ciekawe właśnie wysoki suport był przekleństwem mojego starego autora stratosa. W fulu podniesienie środka nie pogorszyło mojego samopoczucia poczucia, ale może SAG kompensował, nie mierzyłem. Gary po 2005 r i póżniej w G2 miały 1,5 czy nawet 2 cm wyżej suport, na nich nie jeździłem, tylko na tych starych, niskich. Zaliczyłem kiedyś na podwarszawskim wyścigu katapultę w banalnym miejscu zawadzając o korzeń pedałem przy 40 na godzinę. Bolało. Rama B 1 ma tak samo nisko położony suport.

Jak dla mnie to w tym Autorze brakuje jedynie Racing Ralfów ( jeśli wejdą)albo może z tyłu race King( węższy) RR to boskie opony ale ze względu na cenę trudno zabierać je w góry.

 

A przełożenie 11-28 z takim jeździłem w góry nawet na trofi, no i takim rozerwałem bęben boplajta. Teraz mam już sofcik, też od srama 11- 30. Trofi ukończone. ALe po ostatnich testach zamówię jak tylko znajdę kasetę 12-36. Komfort plaża emerytura, w górach bajka. Tylko waga >400g . A sram ma wypuscić 10 11-36 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak dla mnie to w tym Autorze brakuje jedynie Racing Ralfów ( jeśli wejdą)albo może z tyłu race King( węższy) RR to boskie opony ale ze względu na cenę trudno zabierać je w góry.

 

coś sugerujesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście sympatię do RR, i ich ograniczoną trwałość przy katowaniu.

6 tys km w tym jakieś 12 wypadów w góry, nie oszczędzana, nadal dobrze się sprawuje, tak do dychy wytrzyma, w tej cenie mnie zadowala...

 

jak cos tańszego pomyśl na miszelinkami ZEKKER lub WTB, ale ciężkie to kloce są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem mniej delikatny, a na maratonach zużywam opony inaczej niż normalnie. Delikatny klocek jest podatny na uszkodzenia i nie jest to wada tylko cecha tej opony. Tak więc nie ma tutaj porównania między nami. Każdy jest inny. Uważam, że są opony trwalsze. Bardzo szacunkowo podaję dystans 1000 km i obawiam się, że po następnym 1000 opona będzie nadawać się już tylko na samotny trening. Chociaż faktem jest, że właściwie nie mam przebiegu treningowego, nie na 29 calach.

Ogólnie u mnie np Motoraptor, mocny, dobry na tył w góry na błoto z tyłu - 4 dni trofi, i już prawie po oponie. Oczywiście można na niej jeździć, tylko trzymanie nie takie. Na długie zjazdy na zablokowanym tyle nie ma mocnych opon, na ostre dohamowania na szutrach też nie. Dlatego wolę tam brać opony ...tańsze. Motoraptor nigdy na przód.

 

A o Motoraptorze. Zwijany miał słabą ściankę boczną, druciany mocniejszą, i wcale nie było dużej różnicy w wadze. Najdelikatniejszą z opon testowanych okazał się Nano raptor. Chyba każdy patyk potrafi go z boku nadciąć a nawet przeciąć na wylot. Mam na nim chyba dwa szyte i klejone miejsca, i bardzo symboliczny przebieg. Jedynie w głębokim piachu - na przedzie oddaję mu sprawiedliwość :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opon na razie nie planuję zmieniać. Mają niecałe 1,5kkm. Ale jak będę zmieniał, to pewnie RR wezmę. Nie powinno być problemu ze zmieszczeniem szerszych w ramie.

Osłony nie zdejmę, mam lekko dość przecinania sznurówek i brudzenia nóg o łańcuch ;)

No ba Ivan ;)

Nad zatrzaskami ciągle myślę. Może w końcu się zdecyduję na przełomie lipca/sierpnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce widziec zjazd w gorach na zablokowanym kole i te kamule latajace na wysokosci glowy

 

wystarczy jechać u GG na końcu stawki między schodzącymi. ;-) a gdy kamule latają na wysokosci głowy to jest zły znak , znak że głowa jest za nisko, nie życzę nikomu.

 

Wracając do tematu RR. Nawet jeśli obecne opony są w super stanie... dla mnie wejście w 2,25 i jazdę na niskich ciśnieniach (2- 2,5) było taką zmianą- że uważam że warto sobie zafundować to możliwie szybko. Niski opór toczenia, i komfort. Jedynie w makabrycznych lub podstępnych błotach i na mokrych kamieniach korzeniach, na podjazdach trochę można na nie ponarzekać. Choć rozumiem, że najpierw spd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B1 Axigon na RR(2,25) 30 cm korba 175, uważam to za niski suport ale nie myślę o zmianie długości korby. W starym Garym było to chyba 29 cm albo 29,5 mierzone na oponach wtb 2,1. Zawsze reba 8cm, bez ugięcia.(mierzone bez rowerzysty na siodle.) Nowe gary mają chyba 32 cm trzeba spojrzeć do tabel. Szosówka 26,5cm.

 

Ogólnie wypadek z zawadzenia miałem tylko raz, nie na zakręcie tylko na piaskowej prostej, pozornie bez przeszkód, gdzie moja szybka kadencja zawadziła o mikrokorzeń w momencie, kiedy nienadmuchana mocno reba ugięła się na jakiejś prawie niewidocznej przeszkodzie - garbku. Zaczepienie dosłownie wyrwało mi rower przestawiając go w poprzek i zamieniłem się w latający worek (35-40 km). Kąt natarcia w piach był szczęśliwy. Kilo piasku w kasku i pod ubraniem.

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

mam pytanie do autora wątku:

mam identyczną ramę i korbę, zastanawiam się nad wymianą w przyszłości koronek na większe.

czy u Ciebie też "blat" 36z jest tak bardzo blisko dolnej rurki tylnego trójkąta? wg moich obliczeń i pomiarów 40z wejdą na styk, 42 już będą zawadzać. wsadziłem 2 podkładki po prawej stronie!, przy 3 się boję trochę o wytrzymałość gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie tylko, żeby nie założyć zbyt miękkiej zębatki, jeśli ma być 'na styk', niektóre bardzo wylajtowane potrafią pływać o dość znaczną w tym kontekście wartość... w moim Felcie jest 2, max 3mm między zębami, a ramą, mimo to przy odpowiedniej sztywności ramy i tarczy nie powinno być problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...