lukes Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Witam, mam na oku fajną jak mi zię wydaje ramę do Enduro/lekkiego Freeride. Jest to Ghost ERT 9000. Ale w sieci bardzo mało o niej można znaleźć, poza tym że firma raczej budzi zaufanie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie - czy ta rama będzie się nadawać do szeroko rozumianego Enduro. Czyli zaczynając od XC (jazda po lesie, ale nigdy na czas - stąd waga nie jest specjalnie ważna dla mnie), przez trudniejszy teren i nieduże skoki po niezbyt trudne zjazdy i bardziej intensywne wycieczki. Zależy mi na podobnej wielkości skoku, żeby się nie bać skoczyć czasami Pozdrawiam
lukaszs Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 nie jestem znawcą ..... ale rama nadaje się do "AM/Enduro" - tym bardziej jeżeli to będzie bardziej ścieżkowiec o dużym skoku.
bodziekk Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Rama sprawdzi się w zastosowaniach, o których piszesz, ale to jednak bardziej taka lekka frirajdówka. Z tego co piszesz, nie potrzebujesz takiej ramy, lepsze by było coś typowo do enduro, lżejsze i z innymi kątami.
lukes Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 Rama sprawdzi się w zastosowaniach, o których piszesz, ale to jednak bardziej taka lekka frirajdówka. Z tego co piszesz, nie potrzebujesz takiej ramy, lepsze by było coś typowo do enduro, lżejsze i z innymi kątami. Witam, a mógłbyś coś zasugerować? Rozumiem że chodzi Ci o coś w stylu: http://83.175.176.182/jelon%20smoksport%20zdjecia/gotowe/ghost%205500/5.jpg Obecnie mam taki rower: http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view_image&id=792 Rama ma fajną geometrię, ale przydałby się trochę większy skok do ostrzejszej jazdy. I nie do końca idealna jest sztywność boczna tylnego wahacza - mam obawy żeby na tym skakać Rower o którym myślę byłby pewnie drugim obok Garego, bo nie chciałbym go sprzedawać. Więc służyłby tylko do ostrzejszej jazdy jednak. Pozdrawiam
Schwefel Napisano 17 Kwietnia 2010 Napisano 17 Kwietnia 2010 Rama sprawdzi się w zastosowaniach, o których piszesz, ale to jednak bardziej taka lekka frirajdówka. Z tego co piszesz, nie potrzebujesz takiej ramy, lepsze by było coś typowo do enduro, lżejsze i z innymi kątami. Nie no dlaczego? Producent kwalifikuje ją do enduro tego najcięższego. Do lżejszego czyli allmountain jest model AMR.
Rulez Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 czy ta rama będzie się nadawać do szeroko rozumianego Enduro. Czyli zaczynając od XC (jazda po lesie, ale nigdy na czas - stąd waga nie jest specjalnie ważna dla mnie), przez trudniejszy teren i nieduże skoki po niezbyt trudne zjazdy i bardziej intensywne wycieczki. Tak jak napisał "bodziekk" ta rama to przesada.Zdecydowanie szukaj modelu AMR. Np. tej: http://www.allegro.pl/item990702205_rama_ghost_amr_9500_nowa.html
lukes Napisano 18 Kwietnia 2010 Autor Napisano 18 Kwietnia 2010 Tak jak napisał "bodziekk" ta rama to przesada.Zdecydowanie szukaj modelu AMR. Np. tej: http://www.allegro.pl/item990702205_rama_ghost_amr_9500_nowa.html Witam, no nie wiem. Cena jest taka sama. W tej sytuacji wolałbym jednak mocniejszą ramę. Waga jak powiedziałem jest dla mnie mało istotna, bo zostawię sobie Garego. Wolałbym więc coś mocniejszego, co będę w stanie nieźle skatować, nawet w kierunku lekkego DH - a ważę ok. 95kg. Muszę się zastanowić.
Schwefel Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 Dlatego tak jak mówię, to jest rama do enduro i myślę, że się sprawdzi. Ale pamiętaj, że rower to nie sama rama. Ważne jest jaki amor do niej chcesz wsadzić. Nie może być za niski bo będziesz szorował suportem po korzeniach. Wyboru wielkiego nie ma bo jest Marzocchi 55, Rock Shox Lyrik, Fox 36 Float/Talas. Od biedy jeszcze nowy Revelation.
bodziekk Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 Nie no dlaczego? Producent kwalifikuje ją do enduro tego najcięższego. Do lżejszego czyli allmountain jest model AMR. Zależy co kto określa mianem "enduro" i "all mountain". Dla mnie te pojęcia są jednoznaczne. Natomiast: Będę wdzięczny za wszelkie sugestie - czy ta rama będzie się nadawać do szeroko rozumianego Enduro. Czyli zaczynając od XC (jazda po lesie, ale nigdy na czas - stąd waga nie jest specjalnie ważna dla mnie), przez trudniejszy teren i nieduże skoki po niezbyt trudne zjazdy i bardziej intensywne wycieczki. Zależy mi na podobnej wielkości skoku, żeby się nie bać skoczyć czasami Do XC, niedużych skoków i niezbyt trudnych zjazdów, to tak jak napisałem - ERT 9000 to przesada. Ten drugi zaproponowany tu Ghost będzie lepszy. No chyba że składać rower "na zapas", zakładając, że styl jazdy wyewoluuje. Może to być dobry pomysł, zakładając, że Sugar zostaje.
lukes Napisano 18 Kwietnia 2010 Autor Napisano 18 Kwietnia 2010 Zależy co kto określa mianem "enduro" i "all mountain". Dla mnie te pojęcia są jednoznaczne. Natomiast: Do XC, niedużych skoków i niezbyt trudnych zjazdów, to tak jak napisałem - ERT 9000 to przesada. Ten drugi zaproponowany tu Ghost będzie lepszy. No chyba że składać rower "na zapas", zakładając, że styl jazdy wyewoluuje. Może to być dobry pomysł, zakładając, że Sugar zostaje. Witam, właśnie ku temu pomysłowi się skłaniam. W tym roku jeszcze będę jeździł Garym i ewoluował z jazdą - zobaczymy ile wytrzyma A na przyszły sezon złożę coś do mocnego katowania. Dzięki za opinie. Pozdrawiam
Schwefel Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 Zależy co kto określa mianem "enduro" i "all mountain". Dla mnie te pojęcia są jednoznaczne. Kiedyś może i był problem to rozgraniczyć ale teraz producenci zaczęli wyraźnie dzielić te dwa pojęcia. W europejskim rozumieniu allmountain to dość lekki rower z dużym skokiem do ambitnej turystyki, enduro to już mocniejszy sprzęt z trochę większym skokiem na którym można już poskakać, ale ciągle nie są to czołgi jak do FR.
INsejn Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 Ta ramka ma taki sam system zawieszenia co Merida One-five-0. Jeśli waży tyle co Merida, to spokojnie można złożyć na niej rower ważący 14,7 kg lub mniej. Moja 150tka z Rvl 2010 i ciężkimi kołami waży 15.21 kg.
Rulez Napisano 18 Kwietnia 2010 Napisano 18 Kwietnia 2010 Ta ramka ma taki sam system zawieszenia co Merida One-five-0. Ma tyle samo zawiasów, tyle że Merida nie ma HorstLinka , a to jest spora różnica.
INsejn Napisano 19 Kwietnia 2010 Napisano 19 Kwietnia 2010 Rzeczywiście, nie przyjrzałem się dokładnie Ale myślę, że wagowo wypada podobnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.