Skocz do zawartości

[hamulec] co na tył, max 200zl


Jawak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, składam właśnie mieszankę rowerową na bazie ramy z rockridera 8.1 Generalnie jest już prawie wszystko... prawie. Brakuje tylko tylnego hamulca :/ Na przedzie urzęduje Hayes nine, a z tyłu pusto. Budżet się skurczył, a trzeba coś kupić. Co radzicie do wydania do 150zł może 200zł maksymalnie. Tarcza już jest. W tej cenie biorę pod uwagę przede wszystkim porządne mechaniki, oczywiście wole kupić coś używanego, więc może jakiś hydrauliczny się znajdzie. Aha rower do jazdy po lesie, błotku, cięższy teren też. Coś proponujecie ? Nie wymieniam moich kandydatów, żeby dać wam wolą rękę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello :)

 

Jeśli mechaniki to coś ze znanej i lubianej serii BB od Avida. W cenie <200zł znajdziesz bez problemu BB5 a jak trochę poszperasz to i BB7 się trafi :whistling: mówię oczywiście o nowych hamplach.

 

Co do hydraulików:

Jeśli nowe, to w tej cenie znajdziesz:

-Tektro Auriga

-Avid Juicy 3

-Shimano Deore M575 lub przy odrobinie szczęścia M595 (nowsza, lepsza generacja)

z tych hydraulików najlepszym typem byłby imho Deore M595

 

jeśli używane to wybór już jest całkiem spory, można upolować to co wyżej + m.in.:

-Shimano SLX, może trafi się przy odrobinie szczęścia jakiś XT lub nawet Saint :thanks:

-Avid Juicy 5

-Hayes Stroker Ryde

 

Ja z w.w. na Twoim miejscu brałbym Juicy 5 ze względu na świetną modulację i niezłą siłe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hydraulików najlepsze będą Avidy Juicy 3/(ew. 5 jak znajdziesz). Konkurencja Shimano/Tektro też ponoć nie najgorsza, ale Avid jest pewny co do siły, modulacji i niezawodności i to jego właśnie bym wybrał. Jeżeli chodzi o mechaniki to tylko Avidy BB. Nie wiem czy jest sens brać koniecznie najdroższe 7'ki na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje mi do wyboru:

 

Jakiś Hayes nine tanio tylko bez klocków praktycznie i i przewód zgięty, nie wiem czy to może wpływać na prace.- http://www.allegro.pl/item999961114_hayes_hfx_nine_9_klamka_bfl_warto_tyl.html

 

Te wymienione Avidy http://www.allegro.pl/item998171584_avid_juicy_three_3_tyl_nowy_najtaniej.html

 

No są te trzy shimano, ale nie mam o nich zdania, nie spotkałem się na żywo...

http://www.bike-center.pl/index.php?p2906

http://www.bike-center.pl/index.php?p3106

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadanie z tymi hayesami. Mam swoje 7 lat i prawie nic przy nich nie robilem, a jak musialem to wszystko sam, zero serwisow. Ostatnio jedynie uszczelka pekla przy szyjce odpowietrzania, ale to moja wina akurat. Nic im do zarzucenia nie mam, a zauwazylem, ze bardzo powszechna teoria o psujacych sie hayesach, przekazywana z ojca na syna :wallbash: . Fakt jest taki ze psuja sie tak samo jak inne, tylko jak juz sie hayesy zepsuja to trzeba o tym napisac ze faktycznie do dupy, a jak soki trzeba naprawic no to coz, pewnie wadliwy egzemplarz albo pech.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby miec dwa rozne hamulce P/T. Przeciez to zupelnie oddzielny system, nawet nie bedziesz czul dyskomfortu, bo reka sie przyzwyczaja do danej klamki, mimo ze wydaje Ci sie ze lewa pracuje podobnie do prawej, to zamien rece na kierownicy i zobaczysz od razu roznice w ustawieniu. Jedyny minus to serwisowanie - mozliwe ze inny rodzaj plynu, inne narzedzia do odpowietrzania itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za wysoce uargumentowana opinia, poparta logicznymi wnioskami płynącymi z długoletnich badań trwającymi zarówno podczas wnikliwych testów praktycznych, jak i w czasie późniejszej wielce pracochłonnej analizy otrzymanych wyników, wraz ze stworzeniem statystyki wspominanych wyników, w celu umożliwienia wystawiania opinii ekstrapolowanych na wszelkie byłe, istniejące jak i niepowstałe jeszcze modele wymienionych producentów.

 

Przepraszam, musiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stoi na przeszkodzie zeby miec dwa rozne hamulce P/T. Przeciez to zupelnie oddzielny system, nawet nie bedziesz czul dyskomfortu, bo reka sie przyzwyczaja do danej klamki, mimo ze wydaje Ci sie ze lewa pracuje podobnie do prawej, to zamien rece na kierownicy i zobaczysz od razu roznice w ustawieniu. Jedyny minus to serwisowanie - mozliwe ze inny rodzaj plynu, inne narzedzia do odpowietrzania itd.

 

tak naprawde to nie wiem czy to dobre rozwiązanie nigdy tak nie jezdzilem i nie wiem czy bym chciał,

niech sie inni wypowidzą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale o czym tu sie wypowiadac? To tak jakbys czekal na opinie czy kupowac dresy komplet (spodnie i bluza) czy od roznych firm i kolorow.. To i to jest do biegania, a czy sie troche roznia, to nie ma wplywu na ta druga polowe :P. Jak bym np mial jakis dobry hamulec (czyt. lepszy) okazyjnie za male pieniadze, to bym nawet nie wpadl zeby sie nad ta kwestia zastanawiac. Jedynie estetycznie bym klamki mial rozne, co mogloby nieco razic po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale o czym tu sie wypowiadac? To tak jakbys czekal na opinie czy kupowac dresy komplet (spodnie i bluza) czy od roznych firm i kolorow.. To i to jest do biegania, a czy sie troche roznia, to nie ma wplywu na ta druga polowe ;). Jak bym np mial jakis dobry hamulec (czyt. lepszy) okazyjnie za male pieniadze, to bym nawet nie wpadl zeby sie nad ta kwestia zastanawiac. Jedynie estetycznie bym klamki mial rozne, co mogloby nieco razic po oczach.

 

niezłe porównanie dresu do hebli :()) no sorki ale od hebelków trochę więcej zależy niż od dresu ( no chyba że ty stawiasz na dresss:))

 

może tobie nie robi to różnicy ale tak jak pisałem różna charakterystyka, wyobraź sobie taki mix xt i hayes stroker, lub inne z zupełnie różną modulacją,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...