Skocz do zawartości

[korba] ukręcony, wytarty gwint w SLX


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ukręcił mi się gwint, w zasadzie wytarł się. w tym roku zmieniałem pedały i może musiałem źle wkręcić (ale jak to jest możliwe). objaw był taki, że złapał prawy pedał luz. myślałem , że tak mam być ale w czasie jazdy widać było, że się wykręca. Problem w tym, że nie wykręcił się tylko ukręcił.

Pytania

 

Jak to jest możliwe (może źle wkręciłem)

czy można samo ramię z ośką kopić do korby SLX? czy może ktoś wie gdzie? w shimano Polska nie mają samego ramienia.

czy może ktoś ma do sprzedania używaną korbę

 

coś czuję, że nową korbę będę musiał kupić

Napisano

może wkręciłeś nie ten pedał szło z dużym oporem????

 

sprawa nie jest tragiczna są specialne tuleje

pochodź po sklepach rowerowych i zapytaj się w którym się w to bawią

 

zapytaj się np w happy bike powstańców śląskich 69 na zumi znalazłem telefon (22) 666-34-79

Napisano

jak to nie ten pedał?

 

owszem prawy szedł z dużym oporem.

 

może i ta tuleja jest wyjściem, zadzwonię

Napisano

A czy ta korba (bo nie kojaze) ma moze metalowe tuleje w miejscach gdzie wkreca sie pedaly? Tak jak np ma ruktion, lub hussefelt?

 

ma ma ale nie są wymienialne. może nakładka tuleja, ale ja takiej nigdy nie widziałem na oczy

Napisano

Pedaly maja inne gwinty - lewy ma prawy gwint, prawy ma lewy. Na pedalach zazwyczaj jest literka L/R, zeby sie nie pomylic. Jak wkreciles do innego gwintu to ulatwiona sprawa dla jego zerwania. Jesli tak, to od razu rob drugi, bo na trasie Ci gdzies poleci i bedziesz pchal rower do domu ;). Sprawdz ta literke na pedale czy dobry z dobrej strony.

Napisano

Pedaly maja inne gwinty - lewy ma prawy gwint, prawy ma lewy. Na pedalach zazwyczaj jest literka L/R, zeby sie nie pomylic. Jak wkreciles do innego gwintu to ulatwiona sprawa dla jego zerwania. Jesli tak, to od razu rob drugi, bo na trasie Ci gdzies poleci i bedziesz pchal rower do domu ;). Sprawdz ta literke na pedale czy dobry z dobrej strony.

 

muszę przyznać, że takiej głupoty to już dawno nie zrobiłem jeszcze w życiu. mam pomylone strony

Napisano

muszę przyznać, że takiej głupoty to już dawno nie zrobiłem jeszcze w życiu. mam pomylone strony

 

no to juz ci dawno mowiłem ze musiales nie ten pedał wkrecic i tylko dla upewnienia pytalem sie czy cieżko sie wkrecało

 

oddaj do wstawienia tulejek i wszystko bedzie ok ;)

  • Mod Team
Napisano

A pedał już sie nie trzyma w cale ?? Mi tak też sie zrobiło. Ale ja od razu zauważyłem ze z pedałem cos nie teges i zsiadłem od razu. Gwint sie uszkodził w ok 50-65% ale zakręciłem i trzyma sie dobrze jak na razie (od roku).

 

Jeżeli padł całkowicie to chyba tylko tulejowanie.

Napisano

A pedał już sie nie trzyma w cale ?? Mi tak też sie zrobiło. Ale ja od razu zauważyłem ze z pedałem cos nie teges i zsiadłem od razu. Gwint sie uszkodził w ok 50-65% ale zakręciłem i trzyma sie dobrze jak na razie (od roku).

 

Jeżeli padł całkowicie to chyba tylko tulejowanie.

 

 

to było tak, że po 50 km czuć było ruchy dookoła ośki. dokręciłem i dziś znowu. po odkręceniu już po ptokach. oddam do tulejowania. koszt 30 złotych od ramienia korby na powstańców śląskich. dzwoniłem tam.

 

poprzednio miałem spd 540 a teraz mam pd647 ale nie wpadłem gdzie jest to oznaczenie

 

jest w instrukcji to oznaczenie http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_41S0C_001/SI-41S0C-001-ENG_v1_m56577569830677317.pdf

  • Mod Team
Napisano

Przecież wystarczy spojrzeć na gwint na pedale...

Co ty chcesz ja robiłem serwis w rowerze w ktortym pewien znany intelektualista pomylił miski w suporcie :) wkręcił lewą w prawy gwint i odwrotnie (w suporcie składanym) a ja sie dziwiłem ze sie odkręcać nie chce :devil:

Napisano

W domu sprawdziłem, miałem dobrze przykręcone. prawy pedał do prawej i lewy do lewej. Nie wiem co się stało. Na pedale nie ma śladu, że rozwalił gwint

Napisano

A tak swoją drogą to trzeba się naprawdę postarać, żeby wkręcić prawy gwint w lewy, ja nie wiem jak wy to robicie, przecież wkręcanie każdego elementu zaczynamy delikatnie w palcach aby wyczuć moment kiedy gwint załapuje, a jeżeli ciężko idzie to trzeba sprawdzić dlaczego a nie siłować się z wkręcaniem, klucz w przypadku nowych gwintów służy praktycznie tylko do dociągnięcia z odpowiednim momentem. No chyba, że wy od razu zakładacie klucz i wkręcacie ile pary w rękach, a tak się nigdy nie powinno robić.

Co do tego, że na pedale gwint jest nienaruszony, to może dlatego, że pedał jest z twardszego materiału niż tulejka w korbie, a przyczyna może być taka, że poprzedni pedał naruszył gwint w korbie, był za mocno wkręcony, albo nowy pedał się krzywo wkręcił, stąd może wynikać opór przy wkręcaniu pedała, po prostu nowy pedał potraktował korbę jak narzynka do gwintów.

Napisano

A tak swoją drogą to trzeba się naprawdę postarać, żeby wkręcić prawy gwint w lewy, ja nie wiem jak wy to robicie, przecież wkręcanie każdego elementu zaczynamy delikatnie w palcach aby wyczuć moment kiedy gwint załapuje, a jeżeli ciężko idzie to trzeba sprawdzić dlaczego a nie siłować się z wkręcaniem, klucz w przypadku nowych gwintów służy praktycznie tylko do dociągnięcia z odpowiednim momentem. No chyba, że wy od razu zakładacie klucz i wkręcacie ile pary w rękach, a tak się nigdy nie powinno robić.

 

 

nie każdy jest taki dobry jak ty. nie błądzi ten tylko co nic nie robi

 

napisałem wyżej, że dobrze było wkręcone. nie mam zielonego pojęcia jak. ale pamiętam, że dość trudno się wkręcało

Napisano

nie każdy jest taki dobry jak ty. nie błądzi ten tylko co nic nie robi

 

napisałem wyżej, że dobrze było wkręcone. nie mam zielonego pojęcia jak. ale pamiętam, że dość trudno się wkręcało

Bez urazy jak pisałem posta to jeszcze nie wiedziałem, że dobrze wkręciłeś,prawy pedał prawa korba, ja tylko starałem się powiedzieć jak powinno się wkręcać aby nie narobić sobie kłopotów.

Jeszcze raz powiem, że jeżeli gwinty są nowe, to bez najmniejszego oporu powinny się wkręcić a kluczem tylko dociągamy, w przeciwnym przypadku trzeba rozkręcić i sprawdzić dlaczego idzie tak ciężko, nadal uważam, że po prostu pedał mógł wkręcić się krzywo, i zerwał gwint w korbie.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Byłem tam i zrobili mi od ręki gwint. 30 złotych.

 

Polecam polecam polecam

 

 

Happy Bike ul. Powstańców Śląskich 69 Warszawa

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pozwolę sobie odsmażyć lekko temat. Też chyba zbyt lekko wkręciłem pedał i wyrobił mi się całkowicie gwint w korbie. Najnormalniej wypadł mi pedał z korby. Z oględzin wydaje mi się że nie mam żadnej części wymiennej w tej korbie. Czy uda się uratowac ją lekkim kosztem czy musze wymieniac całą korbę??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...