asad Napisano 14 Kwietnia 2010 Napisano 14 Kwietnia 2010 Witam, jestem obecnie na etapie kupna nowego roweru. Zależy mi na czymś do 6000zł. Wykorzystywany będzie praktycznie zawsze i wszędzie, w każdych warunkach, głównie w górach. Myślę nad Krossem A10 , ewentualnie Kellys'em Majestic ( biorę pod uwagę modele z tego roku). Który będzie lepszy jeśli zależy mi na rowerze praktycznie uniwersalnym - od asfaltowych dojazdów do pracy , przez weekendową jazdę po górach , po jazdę na maratonach? Jeśli nie te dwa modele to co innego za 6000zł? Dziękuje za jakiekolwiek wskazówki co wybrać.
Corratec Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Jakoś nie przepadam za tymi ramami krossa, ja bym kupił Kellys Majestic
kubek20 Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Ja bym wybrał Krossa A10 (lepszy osprzęt i amortyzator), ale nie wiadomo jak z tą ramą...
mitUSER Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 A może Mbike http://www.allegro.pl/item1002213701_mbike_renegade_evo_19_gratis_sklep_waw_a.html Osprzęt ma suuuper, a za pozostały 1k możesz kupić ramę albo jeździć na te, bo nie wiem jak z jej jakością
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 A jak ma być z ramą - Kellys - materiał EastonUltralite czyli aluminium 7005 spawana w firmie Kinesis, Kross - materiał Kinesis Aluminium 7005 z karbonowymi tylnymi widełkami spawana w firmie Kinesis
RSMK Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Dodatkowe propozycje: http://www.allegro.pl/item994047085_gorski_carbon_carbonowy_karbon_xtr_xt_sid.html http://www.allegro.pl/item999433893_cube_reaction_racing_red_tychy.html
kubek20 Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 http://allegro.pl/item993721884_mbike_renegade_evo_19_2010r_super_pakiet.html ten wypada najlepiej, a zaoszczędzone pieniądze wydałbym na koła.
rastatajm Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Z wymienionych przez Ciebie rowerów zdecydowanie lepiej wypada Kross.
Sol Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 OMG, przy takim budżecie zamykać się na Krossie lub Kellysie to IMO lekkie nieporozumienie. No chyba, że chcesz być jednym z tych kamyczków, które mają pomóc tym markom przeskoczyć o szczebel wyżej w świadomości odbiorców . Zajrzyj na cult-bikes.com. Mają tam ciekawe przeceny na Rocky Mountain. W budżecie mieści się też XTC 1, ewentualnie jakiś niezły Scott, zwłaszcza jak się jeszcze załapiesz na przeceny.
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Spokojnie, ta rama Krossa to trochę wyższa półka, wcale nie jest ograniczeniem, oby właściciel potrafił wykorzystać jej możliwości.
spootnick Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jak się nie boisz ram z węgla to bym kupował taki rower. Dla mnie ta Merida wygląda ciekawie.
Sol Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jasne, tylko że nie chodzi mi o jakość ramy, bo ta pewnie jest dobra, a o to że za te pieniądze można wyrwać bardziej renomowane sprzęty. Zaraz mi się przypomina sytuacja z Fiatem Stilo. Dobry samochód, ale mało go kto brał, bo Fiat go wycenił na poziomie Golfa. Niby to samochód i to samochód, niby te same pieniądze, ale jednak ... .
Rulez Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Nie wiedziałem, że na napisie się jeździ No i inna sprawa, nie każda geometria odpowiada wszystkim, więc idealną ramą może być Giant, lub Kross albo Scott i nie da się tego skompensować mostkiem czy sztycą
Sol Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Marka jest jednym z czynników branych pod uwagę - owszem nie przez wszystkich, ale jednak. Z resztą akurat tutaj często dochodzi do ciekawych sytuacji, kiedy na co dzień racjonalni ludzie podejmują decyzję wbrew rozsądkowi i biorą sprzęt droższy od porównywalnego pod względem właściwości, tylko dlatego że nazywa się tak a nie inaczej. Są na ten temat książki i to całkiem grube . Nasz przypadek nie jest jednak książkowy, bo za 6000 zł idzie wyrwać bardziej markowe sprzęty na podobnym poziomie wyposażenia jak Kross. Oczywiście na końcu dnia liczy się to jak sprzęt jeździ i czy pasuje, ale mimo wszystko gdybym miał pod ręką taki budżet, to o Krossie i Kellysie myślałbym w drugiej kolejności. BTW specyfikacja Krossa jest podobna do wyjściowej mojego Cube LTD Race (biorąc pod uwagę, że w 2008 był jeszcze LX), tyle że ja musiałem wyłożyć niewiele ponad 4k. Skąd te prawie 2k różnicy jest dla mnie całkowitą niewiadomą. Kółka XT i XTR tyle przecież nie kosztują, zwłaszcza po odjęciu różnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.