Hellker Napisano 14 Kwietnia 2010 Napisano 14 Kwietnia 2010 Witam wszytkich. Planuje powrot do rowerowej przygody. Wyjezdzilem jako maly chlopak 3 rowery, ale byly to glownie skaldaki rodem z hipermarketu. Na studiach postanowilem sprawic sobie cos lepszego. Po pierwsze mam 186cm i waze okolo 84kg. Przeznaczenie: szukam roweru w maire uniwersalnego, od czasu do czasu na trase 100km, do jazdy po malym miescie, jak i do wyjazdu rekreacyjnego do lasu czy inne bezdroza, czasami moze w gory. Zainteresowalem sie rowerami trekkingowymi, jednak po przeczytaniu kilku poradnikow zaczalem sie zastanawiac nad goralem przerobionym, chcociaz mysl o jezdzie po asfalcie mnie troche przeraza. Koszta oby jak najmniejsze. Powiedzmy kwota wyjsciowa kolo 1000zl. Prosze o porady czy propozycje.
Grondag Napisano 14 Kwietnia 2010 Napisano 14 Kwietnia 2010 http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=40&art=3405 Zapoznaj się z artykułem, może trochę naświetli sprawę.
Hellker Napisano 14 Kwietnia 2010 Autor Napisano 14 Kwietnia 2010 Jako przerobiony uwazam crossa z bagaznikiem i np. blotnikami. oswietlenie bardziej pasuje na baterie.
Hellker Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Napisano 15 Kwietnia 2010 Wiec pytanie na ktore oczekiwalbym odpowiedzi brzmi: czy do tych zastosowan warto kupic gotowego trkkinga (i jakiego) czy kupic crossa i zamontowac wytrzymaly bagaznik, oswietlenie na baterie i moze blotniki? (i tu tez jesli juz to jaki model polecacie)
Grondag Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Najpierw mówiłeś o przerobionym góralu, a potem o przerobionym crossie, ale nie szkodzi:) Ja polecam zbacznie bardziej crossa i dokupienie do niego bagażnika i oświetlenia, ponieważ cross ma zwykle znacznie lepszy osprzęt oraz dokupujesz do niego sam lampki i blotniki, a w trekkingu masz zwykle już lampy na dynamo w pieście i metalowe pełne błotniki. Przykłady: http://allegro.pl/item963913870_nowy_rower_author_2009_model_classic_wys_gratis.html http://allegro.pl/item984552703_rower_kross_crow_preria_meski_23_raty_bmk_moto.html http://allegro.pl/item1001463858_merida_crossway_20_v_2009_gratis_wyprzedaz.html Postaraj się dołożyć te 200-300 zł
WaGiant Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Miałem kiedyś taki sam dylemat - wybrałem crossa i to był dobry wybór . Wazne tylko żeby miał wszystkie otwory do mocowania pełnych błotników i bagażnika . Będziesz miał 2w1.
Hellker Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Napisano 15 Kwietnia 2010 A co do moich wymiarow to jaka rama? 20? postanowione: cross + osprzet. A jakie opony do tych zastosowan dobrac? zeby na asfalcie sie milo jechalo i do lasu mozna bylo spokojnie wjechac (taki kompromis). A np. co byscie powiedzieli przy wyborze: merida crossway 10-V w rozmiarze 20,5 za 800zl a Kross Crow Meadow rama 19 lub 21 rowniez za 800zl... patrzac na to co bylo pisane wyzej.
rastatajm Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 Myślę, że taki setup będzie rzeczywiście lepszym wyborem. Dozbieraj trochę grosza i spraw sobie takiego Krossa - http://allegro.pl/item994643390_kross_crow_preria_21_deore_alivio_hydraulika.html Super osprzęt jak na taką cenę. Rozmiar 21" powinien być bdb.
WaGiant Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 coś ciężki ten cross krossa - 15 kg to on powinien ważyć z bagażnikiem i błotnikami . Cóż cena ... Opony - moim zdaniem rozsądny kompromis to 700*35 - semisliki . Ja na takich jeżdziłem . Rozmiar 20 - 21" .Poszukaj na forum - jest taka tabelka - osobiście radzę przymiarkę .
Hellker Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Napisano 16 Kwietnia 2010 Postanowione: wybor pada na meride crossway 20-v. mam nadzieje ze sie nie zawiode i jest warta swojej ceny. A moze macie na polecenie jakies blotniki, bagaznik, oswietlenie? I czy warto kupowac teraz czy czekac 1-2 miesiace na nizsze ceny?
Hellker Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Napisano 17 Kwietnia 2010 chyba jednak zaczekam na promocje lub troche po sezonie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.