michalliterski Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Witam. Chcę kupić NOWY rower do 3 tys zł. Swoje poszukiwania zawęziłem na trzech modelach. Interesują mnie rowery tylko i wyłącznie kategori trekking/cross. Prosze o porady, propozycje(rowery do 3 tys) i opinie na temat tych trzech modeli. 1.MERIDA CROSSWAY TFS 800 D SLX - wg mnie. , Osprzęt DEORE SLX to juz jest klasa, dobra firma.. Mój odnośnik 2. UNIBIKE model Expert - , Osprzęt DEORE XT lepiej niż w MERIDZIE , nie miałem do czynienia z tą marką... Mój odnośnik 3. UNIBIKE Freeway - , Cały osprzęt SHIMANO ALFINE - BARDZO prosze o opinie na temat tego osprzętu Mój odnośnik Z góry dziękuje za opinie, porady i pomoc. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Ta merida to bardzo fajny rowerek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksm Napisano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2010 Interesują mnie rowery tylko i wyłącznie kategori trekking/cross. Jedynym crossem w tym zestawieniu jest Merida Crossway. Zestawienie osprzętu mnie się podoba, ale na tej ramie nie siedziałem Unibike Expert to góral. Unibike Freeway to rower miejski (kierowany do grupy wiekowej, która ma już kasę na przyzwoity rower, a jeszcze wstydzi się pokazać "kozą" na mieście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalliterski Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 W sumie ciekawym modelem wydaje mi się również unibike XENON Mój odnośnik przepraszam za niedopatrzenie rzeczywiście UNIBIKE expert to rower MTB lecz myślę ze również pod względem osprzętu by mnie zadowolił. KSM czy uwazasz ze rower FREEWAY nadaje sie tylko do spokojnej jazdy ?? Rownież istotną dla mnie sprawą jest TRWAŁOŚĆ roweru jak mozna sklasyfikowac wyrozniona przeze mnie czwórke ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Unibike Freeway to rower miejski (kierowany do grupy wiekowej, która ma już kasę na przyzwoity rower, a jeszcze wstydzi się pokazać "kozą" na mieście). Trochę przesadzasz. Typowy rower miejski na Alfine to Kross Street Scraper Jeśli będziemy wykorzystywać rower w mieście plus jakieś wypady do lasu, w lekki teren (bez dużych wzniesień) to Freeway również się sprawdzi. Problemem mogą się jedynie okazać jego opony z typowo szosowym bieżnikiem. Jeśli chodzi o Alfine to jest to napęd trwały, ponieważ jest całkowicie izolowany od czynników zewnętrznych. Jest również bezobsługowy. Wg moich informacji piasta taka starcza na jakieś 20 000 km. Pracuje bardzo płynnie i przyjemnie. Daje możliwość zmiany biegów nawet, gdy rower stoi w miejscu, co jest przydatne w mieście. Tarczówki Alfine również są godne polecenia. Wady napędu Alfine to trochę większa waga, cena samej piasty i mniejszy zakres dostępnych przełożeń. Stąd wspomniałem o lekkim terenie, bez jakiś dużych wzniesień. No, ale generalnie rowery crossowe nie służą do jazdy w trudnym terenie. Prawdopodobnie nie będzie również tak szybki jak rower z tarczą 48. Jednak jak dla mnie to rower warty zastanowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalliterski Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 hmmm a jesli przeprowadzilbym mala ankiete 1. MERIDA CROSWAY 800 D - osprzęt deore slx 2. UNOBIKE XENON - Osprzęt XT 3. UNIBIKE FREEWAY - osprzęt Alfine Co byście wybrali: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisz gdzie chcesz tymi rowerami jeździć? Gwoli ścisłości to Xenon ma tylko przerzutki XT, bo korby i kaseta to już zwykłe Deore. Tutaj możesz sobie przeczytać test grupy Alfine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalliterski Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Jeździć zamierzam głownie po mieście wielkosci zielona góra , od czasu do czasu ubite lesne drogi , sporadycznie wypady ok 30 km szosą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Powiem tak: mi sie Alfine bardzo spodobał i sam będę niedługo kupował rower miejski z takim właśnie napędem. Dodatkowo biorąc pod uwagę główne przeznaczenie, o którym piszesz, to moim zdecydowanym faworytem jest właśnie Freeway. Pytanie tylko czy wystarczy Ci prędkość 3X km/h na szosie. W każdym bądź razie naprawdę polecam Ci, żebyś się takim rowerem przejechał. Wtedy sam ocenisz czy Ci taki rodzaj napędu odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalliterski Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Zadam wiec kolejne i chyba juz ostateczne pytanie Osprzęt Shimano Deore SLX vs Shimano Alfine Plusy/minusy Ewentualnie wrazenia Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Mam SLX z tyłu, bardzo szybko przerzuca biegi nawet pod obciążeniem, mój kolega ma srama X-7 i prędkość przerzucania jest porównywalna (nawet na korzyść SLX). Jedynymi minusami SLX-a jest dość upierdliwa regulacja, to że szybko się rozregulowuje i bardzo szybo zużywające się kółeczka. Alfine jest przeznaczone raczej tylko do miasta, ale nie miałem go więc nie mogę się wypowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Osprzęt Shimano Deore SLX vs Shimano Alfine Plusy/minusy Ewentualnie wrazenia Z góry dziękuje Obydwie grupy to sprzęt naprawdę dobrej klasy, charakteryzujący się wysoką kulturą pracy. SLX obecnie ma chyba najlepszy współczynnik cena/jakość pośród klasycznych napędów Shimano. Alfine z racji swojej konstrukcji ma węższe zastosowanie, ale uważam, że do rowerów o przeznaczeniu, o jakim mówimy, jest fajniejszy. Ciężko jednak o ich bezpośrednie porównanie, bo po prostu reprezentują sobą dwie odmienne koncepcje napędu. Co do Meridy to osobiście chyba bym wolał tegoroczny model na dobrych V-kach zamiast tamtych tarczówek. No chyba, że koniecznie chcesz mieć tarczówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksm Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 KSM czy uwazasz ze rower FREEWAY nadaje sie tylko do spokojnej jazdy ?? Rownież istotną dla mnie sprawą jest TRWAŁOŚĆ roweru jak mozna sklasyfikowac wyrozniona przeze mnie czwórke ;] Tak, uważam że nadaje się tylko do spokojnej jazdy, nie mam zaufania do amortyzowanych sztyc i regulowanych mostków. Jak napisał ktoś wcześniej, przed wyjazdem do lasu trzeba by pomyśleć o innych oponach, może Schwalbe Hurricane. Typowy rower miejski na Alfine to Kross Street Scraper Ten mi się nawet podoba, gdyby dało się taki osprzęt wsadzić do framesetu GF Mendota i kupić w normalnej cenie (do 4k PLN) to nie zastanawiałbym się. Ale ja mam już rower do lasu i chciałbym zmienić rower "dojazdowy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Coż amortyzowane sztyce i regulowane mostki to niestety problem bardzo wielu crossów. Naszczęście można je wymienić stosunkowo niewielkim kosztem. chciałbym zmienić rower "dojazdowy". A TEGO znasz? Zabójczy wygląd, fajna geometria no i Alfine. Mój faworyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksm Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Znam i w porównaniu z GF: 1. Chciałbym widelec stalowy lub karbon, widelec obowiązkowo musi mieć oczka do montażu pełnych błotników, rowerem jeżdżę do pracy, niezależnie od pogody. 2. Rama musi mieć oczka do zamontowania dość pancernego bagażnika, często jeżdżę z laptopem, drugim śniadaniem i ubraniem na zmianę, razem 6 nawet 7 kg. Oczka do montażu pełnych błotników też są wymagane. Ale zamknijmy na razie ten offtopic. Rower dojazdowy o ile będę zmieniał, to raczej w styczniu lub na początku lutego. Wtedy sprzedawcy będą skłonni do większych ustępstw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.