Skocz do zawartości

[tarcza] prostowanie tarczy


redrabbit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio skrzywiłem tarczę Avid G2cs. Nie jest to lekkie bicie, tylko, żeby wrócić do domu musiałem zdjąć hamulec. Wygięły się dwa takie jakby ramiona, łączące część montowaną do piasty z częścią do której dociskane są klocki. Próbowałem to ręcznie odginać, ale cóż... raczej tak tego dobrze nie zrobię. Pomyślałem, żeby może podgrzać palnikiem ramiona od strony, gdzie tarcza położona na płaskiej powierzchni, zagina się ku górze. Od tej strony materiał zacząłby się rozszerzać i wtedy włożyć ją między dwie płaskie płyty i zacisnąć imadłem. Tylko teraz nie jestem pewien jak podgrzanie palnikiem wpłynie na własności mechaniczne tarczy. Czy ktoś może próbował w ten sposób prostować? Może inaczej to można zrobić? Proszę o jakieś sugestie. (odkładam pieniądze na amora, więc kupno nowej tarczy niezbyt mi pasuje :) )

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać już nowego tematu. Zauważyłem, że moja tarcza XTR sm-rt97 ma bicie na jakieś 0.2-0.5mm. Przy hamulcach avid elixir r nawet i takie małe bicie wystarczy aby spowalniać koło, bo klocki są bardzo blisko.

 

czy macie jakiś pomysł jak wyprostować tarcze na pająku? ;D Próbowałem lekko kombinerkami w miejscu skrzywienia. Czyli w czasie jak koło się kreci to trzymałem flamaster i zamalowało mi miejsce bicia. Niestety mimo prób nie dało się jej wyprostować i dalej jest identyczne bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka!

Jeśli tarcza się mocno pogięła i potrzeba będzie użyć młotka do prostowania to lepiej kup nową. Jeśli jednak upierasz się i chcesz ją wyprostować to zrobił bym to na zimno(!), wkładając między dwa stalowe grube na 1 cm płaskowniki mające równe i gładkie powierzchnie i ciężkim 2 kg młotkiem mocno uderzyć kilka razy. Dolny płaskownik musi leżeć na czymś co będzie stabilne – najlepiej gdyby to było kowadło! Tarcza po tym zabiegu powinna być na tyle prosta żeby dała się przykręcić do piasty. Końcowe prostowanie proponuję palcami.

 

Nie chce zakładać już nowego tematu. Zauważyłem, że moja tarcza XTR sm-rt97 ma bicie na jakieś 0.2-0.5mm. Przy hamulcach avid elixir r nawet i takie małe bicie wystarczy aby spowalniać koło, bo klocki są bardzo blisko.

 

czy macie jakiś pomysł jak wyprostować tarcze na pająku? ;D Próbowałem lekko kombinerkami w miejscu skrzywienia. Czyli w czasie jak koło się kreci to trzymałem flamaster i zamalowało mi miejsce bicia. Niestety mimo prób nie dało się jej wyprostować i dalej jest identyczne bicie.

Ciekawe co masz krzywe? Czy pająka czy samą obręcz na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co masz krzywe? Czy pająka czy samą obręcz na nim?

 

Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę z tego, że ciężko to stwierdzić? Korpus całej piasty jest jakby krzywy i to może od tego, próbowałem miedzy tarczą a piastą zakłądać podkładkę i w tym miejscu nie ma bicia, bicie jest dopiero w miejscu gdzie tarcza styka się z klockami. Wątpię aby pająk był krzywy, bo jeżeli to wina pająka to raczej tego nie wyprostuje(?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę z tego, że ciężko to stwierdzić? Korpus całej piasty jest jakby krzywy i to może od tego, próbowałem miedzy tarczą a piastą zakłądać podkładkę i w tym miejscu nie ma bicia, bicie jest dopiero w miejscu gdzie tarcza styka się z klockami. Wątpię aby pająk był krzywy, bo jeżeli to wina pająka to raczej tego nie wyprostuje(?).

 

Aby sprawdzić czy masz krzywy korpus piasty czy tarczę wystarczy dokładnie określić położenie krzywizny względem piasty po czym odkręcić tarczę od piasty obrócić tarczę względem piasty o 180° przykręcić i sprawdzić położenie krzywizny oczywiście względem piasty...

Po tym dowiesz się co masz krzywe, piastę czy tarczę. Jest to o tyle ważne, że będziesz wiedział czy prostować tarczę czy nie.

 

 

Raczej... Dlatego CL jest kijowy :icon_wink:

 

Xsas, czy zdajesz sobie sprawę z tego co się może stać później z tak mocno dupniętą tarczą? Czym innym jest lekkie odginanie, a czym innym jest "kucie", które proponujesz.

 

Dlatego napisałem że powinien kupić nową, a jeśli się uprze to podaję sposób jaki według mnie jest najmniej inwazyjny. Kwestię rozstrzygnięcia co z tym zrobić pozostawiam właścicielowi.

 

Jeszcze jedno!

Redrabbit to prostowanie potraktuj doświadczalnie zdecydowanie odradzam jazdę na tarczy, która dała się wyprostować,a była mocno pokrzywiona.

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Prasowanie młotem przez płaskownik chyba niewiele da, bo tak jak napisał Silver, mądre to to jest i sprężynuje, ale pewnie jakby była bardziej zgięta to by coś dało. Co do zdjęć to niezbyt wiele na nich widać więc nakręciłem filmik jak to wygląda: link. Było jeszcze gorzej, ale trochę ręką odgiąłem tylko zauważyłem, że przy odginaniu ten pająk się jeszcze bardziej faluje, znaczy nie prostuje się w miejscu gdzie jest zgięty, a odgina tam gdzie prosty :devil: . Może spróbuje tym szwedem ją potraktować... wogóle nie wiem jak to się stało, w nic nią nie uderzyłem, tylko przejechałem trochę na przednim kole i spadłem ze skarpy, (pewna Pani zaszła mi drogę) wydaje mi się, że to przez wiotkość amora i może też koła, w momencie hamowania pod moim ciężarem amor się wygiął razem z zaciskiem, który z kolei odkształcił tarczę, ale pewien nie jestem. Jeszcze z nią powalczę jak nie wyjdzie to kupie nową. Dzięki za rady!

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo to wygląda. :)

Weź jakies dwie deseczki, listwy czy cos w tym stylu, wazne aby byly dosc szerokie (ew moze byc jakas dosc gruba blacha). Wsadz miedzy nie tarcze, do miejsca w ktorym zaczyna sie wygiecie na ramionach tarczy. Wkrec mocno w imadlo i delikatnie prostuj jakims szerokim kluczem- kontrolując co jakis czas i wsuwając tarcze w dół aby zmniejszac obszar wyginania tarczy.

(chyba ze sie nie zmiesci w imadle, to bedziesz musial zrobic jakas prowizorke i np polozyc na czyms plaskim i przycisnac czyms ciezkim od góry -najlepsze było by kowadło albo płyta żeliwna, moze byc tez hantelek :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Troche czasu upłynęło :) kupiłem wcześniej nową tarczę, a tą krzywą powiesiłem na tablicy korkowej dla ozdoby :) i tak sobie wisiała, aż po dziś dzień kiedy to naszła mnie ochota na ponowną próbę prostowania. Wyszukałem dwa szwedy o różnych rozmiarach, kombinerki, kawał szyby, dwa twarde drewienka, które umieściłem pomiędzy szczękami imadła i pomiędzy nie wcisnąłem tarczę. Operacja trwała niecałą godzinę i zakończyła się... totalną klapą :). Odginałem w różnych miejscach pająka, po czym kładłem na szybę by sprawdzać gdzie jest odchylenie i znów wkładałem i tak w kółko, aż wkońcu już sam nie wiedziałem gdzie jest krzywo gdzie prosto :rolleyes: Pająk się sfalował, jak z jednej strony już było prosto to po obróceniu tarczy na drugą stronę już tak prosto nie było. Doszedłem do wniosku, że to strata czasu a tym sposobem można dokonać kosmetycznej zmiany, gdy tarcza w jakimś miejscu ociera o klocki, bo jak się mocno skrzywi to doprowadzenie jej do stanu użyteczności jest mega trudne i wymaga nieludzkiej cierpliwości. Tarcza wróciła na tablicę korkową i na razie jest 1:0 dla niej, ale może jeszcze kiedyś znajdę czas i chęci by z nią powalczyć, w każdym razie jakieś nowe doświadczenie jest :) ===jakbym miał zarabiać na życie prostując tarcze tym sposobem, to chyba bym swój łeb w to imadło włożył i zgniótł===

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...