Skocz do zawartości

[9989g] Merida HFS by kosciczek


kosciczek

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem że już blisko, ale jednak zostało parę gram.

Siodła to na pewno tak szybko nie zmienię, bo bardzo mi pasuję. Zamówiłem już kiere New Utimate i śruby z Vincere, ale przysłali mi niebieskie i wiadomo jak mi to pasuję do bika. :confused:

Tak licznik jest włączony do wagi ogólnej bika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne kilka gram w dół. Wkońcu przyszły prawidłowe śruby od Vincere.

 

*Brake (Front) (hamulec przedni)/Brake Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT - 277g

 

*Brake (Rear) (hamulec tylny)/brakee Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT/adapter - 318g

 

Całkowita waga to 10055 gram

 

Od tygodnia czekam jeszcze na kierownicę New Ultimate scandium z JBG2 ale jakoś nie mogę się doczekać. :icon_confused:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerowym kosztem odeszło kilka cennych gram. W sterach została przycięta ta wysoka stożkowa podkładka (dust cap), ale doliczone w to miejsce zostały podkładki 15mm. Póki co je doliczam bo w najbliższym czasie będę kombinował z ustawieniami kokpitu i możliwe że podkladki wylecą.

 

W oryginale dust cap ważył 28 gram teraz po przerobieniu 8g :thumbsup:

 

*Headset (stery) FSA ZS-3 - 60g

*Spacers (podkładki pod mostek) Amoeba 30mm 10g

 

Całkowita waga bika to 10040 gram

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła w końcu długo oczekiwana Kierownica NewUltimate więc kilka gram poleciało

 

*Handlebar (kierownica) New Ultimate scandium 31,8 600mm- 119g

 

Całkowita waga to 10011 gram

 

Jeszcze tylko 12 gram i będzie poniżej 10kg :icon_lol:

 

Teraz stoje przed wyborem lekkiej sztycy. Cały czas byłem zdecydowany na Thomsona Masterpiece i późniejszy tuning, ale gadałem ze Smudkiem i jego sztyca w interesujacym mnie rozmiarze powinna być dostępna za 2 miechy. Waga w konfiguracji 31,6/350mm i pod 85kg powinna warzyć 130gram z roczną gwarancją. Może coś innego mi zaproponujecie w rozsądnej cenie??

Edytowane przez durnykot
Ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polece to co sam ostatnio nabylem, easton ec90. Dlaczego? Sztyca z jarzmem, lodeczka oraz stalowymi śrubami (podkładkami i barylkami) w rozmiarze 27.2/400 waży 190g i z tego co wiem waga się wiele nie różni przy innych rozmiarach. Wymiana jarzma na walki mack/kcnc, śruby na ti, podkladki na alu da wagę około 160, a nawet poniżej. Nie ma limitu wagowego, oraz producent nie zaleca tej sztycy TYLKO do szosy jak to ma miejsce w thomson'ie. Poza tym w przypadku awarii sztycy, Smuda niezbyt chętnie wymienia czy też zwraca pieniądze.

 

Sent from my HTC Magic using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na rynku bardziej sprawdzonej i niezawodnej aluminiowej konstrukcji jak Thomson.

Poza tym jak na niezniszczalna sztyce, z przerobkami mocowania siodla dajacymi 145g, to chyba niezly wynik.

 

Masterpiece wg Thomsona ma limit wagowy 90kg i jest rowniez przeznaczony do MTB.

 

Jak chcesz miec pewny i renomowany komponent to Masterpiece bez dwoch zdan.

 

Sztyce ( 2-gi link jasskulainen-a) to mnozaca sie na potege konstrukcja przybierajaca najrozmaitsze nazwy, i jest bardzo nudna.

 

Jak karbonowy wspornik to caly z karbonu.

Propozycja Smuda jest bardzo kuszaca, jak Twoje gabaryty wagowe pozwalaja ci na tak lekka sztyce to jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KCNC odpada na starcie bo za dużo się naczytałem o lipnym mocowaniu siodła w tych sztycach.

Na dzień dzisiejszy w mojej głowie są dwie sztyce czyli Thomson i sztyca Smudka. Parametry które podałem od Smudka są pod limit wagowy 85kg a ja ważę 75kg więc powinno być ok. Cena póki co też jest za tą sztycą, ale jeszcze to przemyślę.

Zastanawiają mnie jeszcze ośki do CB i tu wchodzi w grę Vincere lub Wade tylko te drugie muszę sprowadzić z USA a moja niechęć do tego jest wielka :confused:

 

Nie wiem kto poprawia błędy, ale jak dla mnie i słownika PWN to ważyć piszę się przez "ż" a nie "rz" :thumbsup:

* http://sjp.pwn.pl/szukaj/ważyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

W końcu się udało i jest poniżej 10kg :icon_lol:

 

Udało się kupić okazyjnie nowe zaciski KCNC oczywiście czerwone.

*Skewers (zaciski kół) KCNC MTB - 43g

 

Jako że jest już poniżej magicznej granicy wklejam całą rozpiskę z nowymi częściami.

 

Bar Ends (rogi) PRO 3D SL - 61g

Bar Plugs (korki do kierownicy) Bontrager - 5g

Bottle Cage (koszyk na bidon) Elite Custom Race - 40g

Brake (Front) (hamulec przedni)/Brake Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT śruby ti/alu - 277g

Brake (Rear) (hamulec tylny)/brakee Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT/adapter śruby ti/alu- 318g

Brakes disc rotors (tarcze hamulcowe) Ashima ARO 08 160mmx2/12 śrub ti - 186g

Cables (pancerze) NoName - 43g

Cassette (kaseta) Shimano XT 11-32T/nakrętka alu ProBolt - 261g

Chain (łańuch) Shimano HG-93/spinka Sram - 269g

Computer (licznik) Sigma BC-2006 - 54g

Crankset (korba) Shimano XT 175mm - 867g

Derlr Front (przerzutka przednia) Shimano XT/śruby alu - 151g

Derlr Rear (przerzutka tylna) Shimano XT Shadow sgs/śruby alu - 222g

Fork (widelec) Reba SL 2010 gwiazdka/manetka - 1699g

Frame (rama) Merida HFS 3000 20' hak/śruby alu/miski sterów - 1607g

Grips (gripy) Bontrager XXX Lite - 10g

Handlebar (kierownica) New Ultimate scandium 31,8 600mm- 119g

Headset (stery) FSA ZS-3 - 60g

Pedals (pedały) CrankBrothers Egg Beater C - 293g

Seat (siodło) Selle Italia SLR XC Gel Flow- 179g

Seatpost (sztyca) Ritchey WCS 31,6x400mm - 254g

Seatpost clamp (zacisk sztycy) Soul Kozak 31,6 - 9g

Shifters (manetki) Shimano XT śruby alu/bez telewizorków/linki - 252g

Skewers (zaciski kół) KCNC MTB - 43g

Spacers (podkładki pod mostek) Amoeba 15mm 10g

Stem (mostek) KCNC SC Wing 100mm - 97g

Tire Front (opona przednia) Schwalbe RocketRon 2,1 Evo - 381g

Tire Rear (opona tylna) Schwalbe RocketRon 2,1 Evo - 375g

Top Cap (top cap) Token - 6g

Tubes (dętki) Bontrager XXXLite/ Schwalbe XXL light - 200g

 

Wheel Front (koło przednie) - 750g

-Hub (piasta) DT Swiss 240s

-Rim (obręcz) DT Swiss 4,2D

-Spokes (szprychy) DT Swiss Competition

-Nipples (nyple) DT Swiss Alu prolock

-Rim tape (opaska) taśma izolacyjna

 

Wheel Rear (koło tylne) - 868g

-Hub (piasta) DT Swiss 240s

-Rim (obręcz) DT Swiss 4,2D

-Spokes (szprychy) DT Swiss Competition

-Nipples (nyple) DT Swiss Alu prolock

-Rim tape (opaska) taśma izolacyjna

Misc (inne)

-neopren - 18g

-zipy, taśma- 5g

 

Waga całego roweru 9989 gram :D

 

Proszę o wasze propozycje i uwagi na temat mojego projektu.

Edytowane przez kosciczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22T masz aluminiową, więc nie ma co szukać zamiennika, szczególnie stalowego, ale 32T równie dobrze możesz wstawić z SLX, powinno być parę groszy taniej. Nie wiem czy u mnie w czewie w jednym rowerowym nie mają jeszcze na sprzedaż kilku środkowych blatów z SLX w cenie coś 60-70zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...