Skocz do zawartości

[9989g] Merida HFS by kosciczek


kosciczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ramę i większość części posiadam od zeszłego roku. Amora, koła i kilka innych komponentów kupiłem w tym roku. Z racji tego że rower jest już gotowy do jazdy i po przejchaniu kilkunastu kilometrów postanowiłem wstawić projekt na forum. Rower spisuje się wyśmienicie, teraz wiem co to znaczy posiadać amortyzator, a nie coś co go tylko przypomina. Koła(piasty) toczą się zdecydowanie lepiej niż stare i wysłużone Deore.

Oto mój projekt:

 

Bar Ends (rogi) PRO 3D SL - 61g

Bar Plugs (korki do kierownicy) Bontrager - 5g

Bottle Cage (koszyk na bidon) Elite Custom Race - 40g

Brake (Front) (hamulec przedni)/Brake Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT - 283g

Brake (Rear) (hamulec tylny)/brakee Levers (klamka hamulcowa) Shimano XT/adapter - 328g

Brakes disc rotors (tarcze hamulcowe) Ashima ARO 08 160mmx2/12 śrub ti - 186g

Cables (pancerze) NoName - 43g

Cassette (kaseta) Shimano XT 11-32T/nakrętka alu ProBolt - 249g

Chain (łańuch) Shimano HG-93/spinka Sram - 254g

Computer (licznik) Sigma BC-2006 - 54g

Crankset (korba) Shimano XT 175mm - 867g

Derlr Front (przerzutka przednia) Shimano XT/śruby alu - 151g

Derlr Rear (przerzutka tylna) Shimano XT Shadow sgs/śruby alu - 222g

Fork (widelec) Reba SL 2010 gwiazdka/manetka - 1699g

Frame (rama) Merida HFS 3000 20' hak/śruby alu/miski sterów - 1607g

Grips (gripy) Bontrager XXX Lite - 10g

Handlebar (kierownica) Ritchey WCS 31,8 580mm - 148g

Headset (stery) FSA ZS-3 - 80g

Pedals (pedały) CrankBrothers Egg Beater C - 293g

Seat (siodło) San Marco BlazeF - 279g

Seatpost (sztyca) Ritchey WCS 31,6x400mm - 254g

Seatpost clamp (zacisk sztycy) Soul Kozak 31,6 - 9g

Shifters (manetki) Shimano XT śruby alu/bez telewizorków/linki - 252g

Skewers (zaciski kół) Dartmoor bolt-on - 65g

Spacers (podkładki pod mostek) Amoeba 15mm 5g

Stem (mostek) Ritchey WCS 4-axis 110mm - 123g

Tire Front (opona przednia) Schwalbe RocketRon 2,1 Evo - 381g

Tire Rear (opona tylna) Schwalbe RocketRon 2,1 Evo - 375g

Top Cap (top cap) Token - 6g

Tubes (dętki) Bontrager XXXLite/ Schwalbe XXL light - 200g

 

Wheel Front (koło przednie) - 750g

-Hub (piasta) DT Swiss 240s

-Rim (obręcz) DT Swiss 4,2D

-Spokes (szprychy) DT Swiss Competition

-Nipples (nyple) DT Swiss Alu prolock

-Rim tape (opaska) taśma izolacyjna

 

Wheel Rear (koło tylne) - 868g

-Hub (piasta) DT Swiss 240s

-Rim (obręcz) DT Swiss 4,2D

-Spokes (szprychy) DT Swiss Competition

-Nipples (nyple) DT Swiss Alu prolock

-Rim tape (opaska) taśma izolacyjna

Misc (inne)

-neopren - 18g

-zipy, taśma- 5g

 

RAZEM 10170g

Wszystkie części ważyłem osobiście na wadze kuchennej. Z wagą roweru chciałbym zejść poniżej 10kg. Póki co chcę zmienić siodło na lżejsze.

 

Zachęcam wszystkich do komentowania i podsyłania pomysłów jak stosunkowo tanim kosztem obniżyć wagę Meridy.

 

Fotki Meridy w linku:

 

album zdjęć Merida HFS

 

Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokpit i sztycę kupiłem w zeszłym roku po dość okazyjnych cenach nie zastanawiając sie nad zbijaniem każdego grama. Gdybym miał kupować drugi raz szukałbym czegoś lżejszego. Jak będę zmieniał siodełko to może zmienię też sztycę, ale pomysłu jeszcze nie mam.

Jeśli chodzi o obręcze to taki kupiłem zestaw od użytkownika tego forum za cenę praktycznie samych piast. Pośmigam jakiś czas, a w przyszłości najwyżej zmienię obręcze i szprychy na lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dareq dlaczego myślisz że przegiąłem z tym śrubami w przedniej przerzutce? Rama jest czarna matowa i bardzo mi sie podoba zwłaszcza w połączeniu z bielą i czerwienią dodatków. Lookas46 siodełka chcę zmienić na Selle Italia SLR XC Gel Flow które waży około 175g więc do zejścia poniżej 10kg jeszcze trochę mi zostanie. Chwyty zostały przycięte do 10cm i tyle mi wyszło na wadze,ale bez korków.

Edytowane przez kosciczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie odnosnie wagi, ale ogladam ktorys juz rower tutaj i widze ze bardzo czesto montuje sie klamki niemal pionowo. jako wujek dobra rada mowie ze zle sie to kiedys skonczy, ciezszy zjazd po np kamieniach, szarpnie kierownica i jej nie utrzymasz tylko kciukami (kiedy klami sa wyzej mozna oprzec/zaprzec sie dlonmi). no chyba ze ten rower nie bedzie zjezdzal po ciezszym terenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostałe blisko sto gram po zmianie siodełka urwiesz na wymianie obręczy na np. Mavic XC 717 disc

Xc717 waży tyle samo co 4.2d, ba ta pierwsza ma często większe odchyły niż dt.

 

Rower całkiem przyjemny, mi niezbyt pasuje kolorystycznie ale ważne, że właściciel jest zadowolony :icon_wink: Co do odchudzania, możesz przyciąć stożkową podkładkę sterów (zysk ~15g + ucięta sterówka). Następnie tytanowe osie do cranków, jakieś lżejsze blaty do korby (szczególnie środek), przednia przerzutka i jak wisienka na torcie - sztyca.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręczy póki co na pewno nie będę zmianiał, ale tym pisałem wcześniej. W najbliższym czasie chcę zmienić siodełko na SLR XC i może sztycę na coś lekkiego. Może ktoś ma jakiś pomysł na lekką sztycę 31,6? Zastanawaiłem się na KCNC, ale ludzie piszą że SLR nie bardzo lubi mocowanie KCNC. W poniedziałek zamówię śruby tytanowe do adaptera i zacisków hamulca więc parę gram w dół. Blaty na lżejsze to dobry pomysł, a ile można na tym zyskać?miskov17 tak jak piszesz najważniejsze że właściciel zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo sztyca KCNC i do tego inne siodełko.

W sumie w moim zestawie KCNC i SLR nic się

na razie nie dzieje, może dla tego że jestem lekki.

 

 

Już się nastawiłem na SLR'a poza tym siodełko musi być białe z dziurą i wagą poniżej 200g. Widziałem właśnie że w swoim biku masz zestawienie SLR i KCNC, ale widziałem też zdjęcia połamanych prętów siodełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne siodełko nie rozwiąże problemu, mocowanie kcnc jest lipne. Swoją drogą Pro Condor TA to brat bliźniak SLR Gel Flow :)

 

Chyba najlepszym wyjściem byłby Use Alien ~170g, tylko czy 350mm Tobie starczy?

 

Co do blatów, zależy na jakie :) Przy truvativie ~25g zysku na samej środkowej, poprzedniej generacji XT ~20g.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, 170g czasami jest, a czasami nie. Miałem tą sztycę 170g, ale producent podaje 20g więcej (podobnie jak ludzie na WW czy LB). Ciekawe, prawda? ;)

 

Uważam, że bardziej pasowałoby czarne siodełko + jakieś białe dodatki. Ale rower bardzo ok, szczególnie koła - chociaż nie najlżejsze, to pewne. Oprócz siodełka wiele nie zmienisz niskim kosztem.

 

Nadzwyczajnie lekką masz kasetę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie siodło Pro Condor TA jest wzorowane na SLR, ale jest od niego zdecydowanie cięższe więc odpada. W zasadzie z siodłem to już zdecydowałem tylko szukam gdzie byłoby najtańsze (może małe podpowiedzi).

 

Sztyca USE Alien jest ciekawą propozycją i całkiem możliwe że na nią padnie mój wybór. Proszę jednak o małe info. Czy ta sztyca z linku to ten model aluminiowy który waży około 190g w tym rozmiarze??

goldblom kaseta ważona osobiście. Jak chcesz mogę podesłać fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn oryginalna nakrętka jest z alu (wiem, bo przekręciłem i dlatego kupiłem tą :) ), mój Token również. Bez niej CS-M770 waży 257g:

Projekt%20-%20rozpiska-11.JPG

 

BTW sztyca z linku to TA sztyca. Ścianki są na całym obwodzie grubości ~1 mm - jak ważysz mniej niż 75kg to nie powinno bujać :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja napiszę o kasecie XT M760 11-32

 

http://light-bike.com/forum/album_page.php?pic_id=4463 - jakim cudem Twoja waży 249g ?! Nawet z tą Twoją customową nakrętką chyba nie da się wyciągnąć takiej wagi.

 

http://light-bike.com/forum/album_page.php?pic_id=3357 - tu zdjęcie kasety bez nakrętki - 250g.

 

Chętnie bym zobaczył na wadzę tą Twoją kasetę.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasetę kupiłem na początku zeszlego sezonu jako nową, teraz jest już trochę wyszlifowana.

Z wagą raczej wszystko ok, bo wagi innych części się zgadzają lub są w granicy błędu. Dzisiaj miałem okazję zważyć cały rower na wadzę do rowerów i wyszło 15g więcej niż w rozpisce, ale rower byl po jeździe z lekko brudnymi oponami i warstwą piasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...