Jesper Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam, Od kilku miesięcy przeglądam najróżniejsze strony www i już wiem na jakim rowerze chciałbym jeździć, oczywiście chodzi o OK. W tej chwili nie posiadam, żadnego roweru ale jest ambitny plan zakupu czegoś rozsądnego. Jak można wywnioskować z tytułu tematu jestem kompletnie zielony i o konstrukcji roweru wiem tyle co nic. Dlatego chciałbym prowadzić ten temat i umieszczać tutaj swoje wątpliwości, pytania by doświadczeni mogli doradzić/podpowiedzieć. Do rzeczy! 1. Wybór roweru z pomocą użytkowników forum. 2. Zakup 3. Rozgrzanie się, trening na tym rowerze. 4. Stopniowy demontaż - chciałbym zostawić na początku przedni hamulec. 5. Przyjemność z jazdy 6. Inwestycje w rower. Pierwszy punkt wydaje mi się w tej chwili najtrudniejszym ponieważ na moje przedsięwzięcie nie mogę przeznaczyć dużej kwoty pieniędzy , aczkolwiek pocieszające są aukcje na allegro gdzie ceny nie są astronomiczne. Chciałbym byście mi - laikowi pomogli jako eksperci w doborze odpowiedniego roweru. Na początek pokaże co według mnie wygląda super, mega, za######iście i sprawia, że chciałbym by w przyszłości mój rower tak wyglądał, jest to "maszyna" jednego z Was (wielki szacunek). Niestety myślę, że ciężko będzie kupić rower z taką ramą za rozsądne pieniądze dla początkującego dlatego tutaj i tutaj i tutajznajdują się (chyba) rowery na których by mi się dobrze jeździło. 2 z nich to już gotowe OK, musiałbym więc przynajmniej zamontować hamulec, nie wiem czy to łatwiejsze niż demontaż kolejnych części z roweru szosowego? Mimo wszystko jednak wolałbym taką ramę jak ta zielona. Czekam na odpowiedzi. Dzięki za uwagę.
Ottovsky Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Powiedz ile mniej więcej chciałbyś przeznaczyć na rower oraz ile masz wzrostu, żeby było wiadomo jaki rozmiar ramy będzie pasować. A co do tych rowerów, które pokazałeś: -ta druga aukcja dotyczy tylko ramy, a nie całego roweru, który widać na zdjęciu - ten ostatni rower to możesz sobie z góry darować skoro nie chcesz przeznaczyć dużej kwoty pieniędzy... Pozdro
Jesper Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Napisano 12 Kwietnia 2010 Powiedz ile mniej więcej chciałbyś przeznaczyć na rower oraz ile masz wzrostu, żeby było wiadomo jaki rozmiar ramy będzie pasować. A co do tych rowerów, które pokazałeś: -ta druga aukcja dotyczy tylko ramy, a nie całego roweru, który widać na zdjęciu - ten ostatni rower to możesz sobie z góry darować skoro nie chcesz przeznaczyć dużej kwoty pieniędzy... Pozdro Mam 180 cm wzrostu, jestem studentem więc chciałbym wydać jak najmniej, 400 zł to naprawdę gruby maks. Faktycznie, nie doczytałem całego opisu aukcji, a dlaczego mam darować sobie 3 rower? Wymaga dużego wkładu? Wops, pomyliłem ten trzeci rower z pierwszym, zdaje sobie sprawę, że nie chodzi o wkład bo to już zostało zrobione.
Mordiz Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 400 złotych to drobna kasa. Prościej by było gdybyś miał już jakąs stary rower czy coś. Jedynym rozwiązaniem było by dorwanie naprawdę okazyjnie albo jakiejś starej kolarki późniejsze jej modyfikacje lub kupowanie części mając przy tym dużo szczęścia. Ten rowerek, który ci się tak bardzo podoba kosztuje nieco więcej niż 400 zł. niestety.
bozar Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 generalnie moim zdaniem są dwie drogi: 1 albo za te 400 pln kupisz wszystko na allegro i w sklepach rowerowych (co przy tej kwocie będzie ciężkie) 2 albo będziesz kombinował. ramę od kolarki możesz spokojnie 'wycyganić' od znajomych starszej daty. dla wielu ludzi liczy się dzisiaj tylko 'góral z amorami' i nie doceniają swoich leciwych szosówek. mnóstwo sprzętu możesz mieć całkowicie za free, tylko musisz naprawdę napierać na ten temat - pytać, węszyć, szperać, stawiać piwo etc. Uwierz, że się da! Tak naprawdę jak nie chcesz malować całego roweru i mieć wypimpowanych części, to wszystko możesz załątwić 'ze szrota' i będzie banglać nieźle.
skeletor Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja dziś wieczorkiem wystawie rowerek na allegro. Jak coś moge dorzucić jeszcze inne oponki do roweru. Później podam link
Jesper Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Napisano 12 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedzi. Zdaje sobie sprawę, że 400zł to mało ale na początek nie widzę potrzeby na większy wydatek. Rower z założenia ma być używany bo przecież póki nie zacznę jeździć to nie mam pewności, że to dla mnie . Poza tym chce móc zostawić go pod uczelnią czy gdzieś na mieście i nie panikować, że ktoś może ukraść/porysować. To ma być fun. Z niecierpliwością czekam na linka.
skeletor Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 żeby nie dublować, http://www.forumrowerowe.org/topic/32689-kupiesprzedam/page__view__findpost__p__696754
MelodicPunk Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam! Jestem na etapie budowania swojego roweru. Rama jest stalowa z roweru górskiego, haki prawie poziome, ale jest jak regulować, chyba każdy kojarzy takie starsze ramy bez haków przystosowanych do przerzutek. W każdym bądź razie chciałbym się zapytać o suport. Rozumiem że to musi być krótki suport, na rowerach znam się przeciętnie i nie wiem czym różni się taki suport: http://allegro.pl/item995109812_suport_truvativ_giga_pipe_73x118.html od tego: http://allegro.pl/item997205417_jak_nowy_truvativ_power_spline_113_68.html na oko dla mnie są takie same, natomiast różnią się chyba rozmiarem: 113x68 mm / 118x73 mam korbę TRUVATIV isis, i chciałbym zamontować ją do mojego roweru, natomiast nie jestem pewien który suport będzie pasować. Na suport planuję wydać maksymalnie 50 zł. Kolejnym pytaniem jest to czy moglibyście polecić mi serwis rowerowy w Warszawie w którym zamontowali by mi suport + korbę i ewentualnie nasadkami ustawili blat aby linia łańcucha była prosta (choć to w sumie mogę zrobić sam). Pozdrawiam serdecznie!
kuba206 Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 ustaw się z kimś z forum żeby Ci pomógł lub podpowiedział co i jak. a jeśli masz za daleko i się nie znasz na rowerach i nie chcesz się użerać ze szpecami w serwisach to kup na allegro klejonego gotowca, tylko wybierz jak najlepiej pod Cibie pasująca ramę i żeby nie była za bardzo rozlazła przepłacisz ale przynajmniej szybko będziesz wiedział jak się jeździ na ostrym, potem przy kupnie porządnego sprzętu będziesz wiedział co chcesz jeśli wolisz bardziej profesjonalne podejście do tematu... nie patrz nawet na szosowe ramy, bo na torowej jest zupełnie inna jazda
MelodicPunk Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 sęk w tym że rower już mam mam również korbę z innego roweru, którą chciałbym założyć w tym drugim, ale powoli zastanawiam się czy jest sens w tym rowerze o który mi chodzi jest taka prosta starego typu korba i suport, ale wkurza mnie że lewe ramie korby jest już krzywo względem suportu, nie jestem siłaczem, więc jest to sprzęt niskiej klasy, a ta korba tak leży i leży i mogła by się do czegoś przydać, na pewno była by sztywniejsza, a do tego w tej starej korbie jest jeden rozmiar zębatki i a wolał bym jednak więcej ząbków z przodu niż 32 naiwne pytanie, ale jest tutaj ktoś z Warszawy kto by mi pomógł w założeniu suportu i korby? ewentualnie polecić serwis Pozdrawiam!
elberet Napisano 12 Kwietnia 2010 Napisano 12 Kwietnia 2010 w czterech stówach to nie zmieści się zestaw rama z widelcem z mielca plus klejone koło plus przód używka i reszta szpejów zoomy najtańsze i używki, wyszperane, wyżebrane od znajomych?
Mordiz Napisano 13 Kwietnia 2010 Napisano 13 Kwietnia 2010 elbert, jest to możliwe, ale trzeba się strasznie namęczyć. Tylko boję się że po takim zabiegu kolega Jesper zawiedzie się że nie uzyskał takiego efektu jak ten : Albo robimy OK na wypasie i leci grubsza kasa albo robimy budżetowe i jak najtaniej ale z głową.
kuba206 Napisano 13 Kwietnia 2010 Napisano 13 Kwietnia 2010 sęk w tym że rower już mam mam również korbę z innego roweru, którą chciałbym założyć w tym drugim, ale powoli zastanawiam się czy jest sens w tym rowerze o który mi chodzi jest taka prosta starego typu korba i suport, ale wkurza mnie że lewe ramie korby jest już krzywo względem suportu, nie jestem siłaczem, więc jest to sprzęt niskiej klasy, a ta korba tak leży i leży i mogła by się do czegoś przydać, na pewno była by sztywniejsza, a do tego w tej starej korbie jest jeden rozmiar zębatki i a wolał bym jednak więcej ząbków z przodu niż 32 naiwne pytanie, ale jest tutaj ktoś z Warszawy kto by mi pomógł w założeniu suportu i korby? ewentualnie polecić serwis Pozdrawiam! moja odpowiedź była do autora tematu Ty z twoim problemem powinieneś założyć nowy lub znaleźć podobny (niekoniecznie w dziale ostre koło)
Jesper Napisano 13 Kwietnia 2010 Autor Napisano 13 Kwietnia 2010 Witam Na początku wielkie dzięki za odzew! Zaznaczam, iż zdaje sobie sprawę, że nie osiągnę takiego efektu wizualnego jaki bym chciał w pierwszym rowerze. Na początek to ma jeździć, a nie kosztować. Co sądzicie o rowerze który wystawił użytkownik skeletor? Czy jest odpowiedni pod mój wzrost? (180cm) Nie spełnia on wymagań estetycznych ale na początku nie o to chodzi, chcę jeździć. Sądzicie, że jest to dobre wyjście czy może powinienem skupować na allegro używane części, a później próbować je złożyć do kupy samemu, w serwisie i z waszą pomocą? Sprawdziłem na stronie bike mielec i koszt samej ramy szosowej według tego co tam widnieje to 389 zł, więc odpada. Rama torowa będzie w projekcie drugim. Pozdrawiam
puchat3k Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Jesper Może nie odpowiem na Twoja pierwotne pytanie ale druga aukcja z kolei nie jest dla Ciebie. :-) To mój rower i moja aukcja. Jak ktoś tutaj słusznie zauważył to jest aukcja na samą ramę (+puknięty widelec gratis). Dodatkowo ta rama jest dla Ciebie za mała. Osobiście mam 183-4 i jest dla mnie dużo za mała. No chyba, że taką masz fantazję. (Mi się na niej dobrze jeździło ale sądzę, że jesteś w stanie trafić coś w lepszym rozmiarze). Ciężko Ci będzie w tej kwocie zrobić cokolwiek. Największe szanse to kupić kompletną starą szosę na allegro (zdarzają się fajnie okazje w granicach 200-300 zł) zdjąć z niej całe graty i wymienić z tyłu piastę albo znaleźć taką z nakręcanym wolnobiegiem (jak chociażby ten huragan) i nakrecic zębatkę (wraz z całymi zabiegami aby to zabezpieczyć).
johndoe2 Napisano 20 Kwietnia 2010 Napisano 20 Kwietnia 2010 Jak byś był większy to bym ci mógł moją ramę sprzedać z pierdołami bez kół za 100, ale jesteś za mały. Jak nie masz daleko to kup bilet i jedź w niedzielę rano do Wrocławia i tam roweru szukaj na targu koło młynu.
vadi Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 To może podepnę się pod temat co by nie dublować Rozmyślam również nad zakupem jakiegoś OK, i myślę że mniejszym problemem jest u mnie kasa bo powiedzmy do 1000zl bym mogła się upchnąć - to raczej wzrost w poszukiwaniach wadzi bo mam 164cm. No i obowiązkowo na początek hamulec - bo mnie na piechotę samochody atakują a co dopiero na rowerze Mogli byście może coś poradzić/podrzucić?
Steve Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Pytanie tylko czego oczekujesz? Czy to ma być "damka" czy klasyczna "męska" rama, bo jeśli męska, to wydaje mi się że może być ciężko z rozmiarem:) Z gotowym ostrym też odpada, bo jest dyskryminacja i nie uświadczysz złożonej damki:P Wiec poleciłbym zakup np tego oto peugeota: http://allegro.pl/item1146344930_bardzo_ladna_damka_rower_peugeot_miejska_stylowa.html Wywalenia z niego przerzutek i innych badziewi, które są zbędne, zaplecenie koła na jakimś novateku czy pochodnej torowej piaście, ew zaspawanie/zaklejenie zębatki na wolnobiegu. Później zestroić korbę z tyłem, żeby prostą linie tworzyło i dać z przodu hamulec dla bezpieczeństwa. Chyba tyle... Albo jeszcze dołożyć do tego siodło brooks'a na sprężynie, koszyk wiklinowy z przodu i zostawić błotniki:) Oczywiście to moje zdanie, bo bardziej preferuje old school i taki sprzęt dla dziewczyny mi się widzi:) Coś takiego: http://3.bp.blogspot.com/_idKIhdWTcuo/SFB-cb_P5HI/AAAAAAAAAT4/EqSKW1_h0i4/s1600-h/DSC01512.jpg
vadi Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Marzyła by mi się jednak męska rama - w życiu nie miałam roweru na damskiej :]. No ale jak nic nie dopadne to przełamię się na taką damkę. A co do zabiegów przy tym peugeocie - to nie wiem czy nie są jednak jak na mnie zbyt skomplikowane, musiała bym kogoś do pomocy znaleźć przy takich zabiegach :]
bozar Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 no nie mówcie, ze na rynku nie ma małych męskich ram: http://www.facebook.com/photo.php?pid=141727&id=100000942522270 :]
vadi Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 no nie mówcie, ze na rynku nie ma małych męskich ram: http://www.facebook.com/photo.php?pid=141727&id=100000942522270 :] Może i są tylko namiarów jakoś na nie brak ;P Zanim skończę kompletować rower z części to mi jesień przyjdzie a wolała bym go ogarnąć w wakacje - mniejszy ruch na ulicach przy łapaniu co i jak w takiej jeździe wydaje mi się wskazany
Steve Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Jest na allegro złożony single speed w rozmiarze 52cm... http://allegro.pl/item1133477874_single_speed_i_mnostwo_gratisow.html Podejrzewam, że byłby na Ciebie dobry, a do roboty pozostałoby zaklejenie trybu (groszowa sprawa) lub wymiana tylnej piasty na dzielona (novatek 130zł) plus zaplot (20zł). Rama do piaskowania i malowania (60zł) plus do tego wymiana sterów (zwykłe ofmega za 40zł) bo te ktoś umiejętnie zamalował i będzie ładnie:) ew wymiana suportu (50zł), żeby prostą linie uzyskać, lub jakieś podkładki z castoramy. Rama zwarta, toteż żadna koza z tego nie jest, choć cena dużo za duża:/
Varg Napisano 16 Lipca 2010 Napisano 16 Lipca 2010 Cena dużo za duża ? to wy za darmobyście chcieli ? a dalej jazda busa i do niemiec /holandii/francji szwajcarii szukac za darmo! Koles troche sie narobil przy tym rowerze i uwazam ze 350 to mało. Ostatnimi czasy sprzedawaly sie ostre na byle jakich ramach zaklejane po 600
Steve Napisano 17 Lipca 2010 Napisano 17 Lipca 2010 Nawet chyba wiem który masz na myśli... http://allegro.pl/show_item.php?item=1103265347 hehe:) To jest dopiero dużo za dużo :] A wracając do sedna, to że się narobił to nie powiem, że nie. Po prostu zraziłem się tym malowaniem, i stąd być może pochopne wnioski:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.