majeczek91 Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Witam Po dzisiejszej jeździe "padła" mi dętka dlatego postanowiłem zmianę opon. Nie mam siły bawić się już zaklejanie, wymianę i ponowne zaklejanie dętek. Od końca wakacji z 6x przebiłem dętkę. Opony wydaje mi się że mają dość mały przebieg (1600km), ale nie mam zamiaru użerać się z tymi oponami. Znalazłem kilka fajnych egzemplarzy: http://allegro.pl/item979990199_opony_continental_vertical_26_x_2_30_super_opona.html http://allegro.pl/item987592637_opona_continental_gravity_pro_26_x_2_3_zwijana_hit.html http://allegro.pl/item986834584_mocna_opona_schwalbe_smart_sam_26x2_25_performance.html Te schwalbe są drogie i nie wiem czy warto inwestować: http://allegro.pl/item990932515_schwalbe_fat_albert_26x2_25_perfor_przod_tyl_94.html Czym właściwie różni się opona zwijana od drutowej?? chyba nie ma to dużego znaczenia? A może wy coś polecacie grubość od 2.1 do 2.4 myślę że będą dobre. Przeważnie jeżdżę po szutrowych drogach, lasach, piachu, czasami zdarza się błoto i asfalt. Prawdę mówiąc potrzebuję opony uniwersalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon92 Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Różnica między zwijaną a drutową jest duża, po pierwsze kevlarowe są zazwyczaj dużo lżejsze. Po drugie kevlar da się złożyć w kostkę i włożyć do plecaka. Jedynymi zaletami drutowych są cena i to że po przebiciu dętki np. na zjeździe nie schodzą z obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 W tym zestawie najbardziej uniwersalne są moim zdanie smart samy. Pozostaje pytanie 2,1 cz 2,25" .Docieram wersję drutową 2,1" (budżet) i generalnie są o.k. ale ja nie jestem ortodoksem jeżeli chodzi o dobór opon, grunt co by były w miarę trwałe i dawały radę w terenie i na asfalcie. Może bardziej doświadczeni i wymagający forumowicze doradzą inaczej, dla mnie schwable smart sam w kategorii uniwersalne jest faworytem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modliha Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Witaj Ogólnie sam szukałem teraz opon myślałem nad Maxxis i Schwable, WYGRAŁ SCHWABLE FAT ALBERT 2.25 Kevlar. Mój kolega ma - 2 sezony jeździł stan jeszcze do jazdy, też kupiłem na allegro (160 zł 2 sztuki przód i tył wersja kevlarowa) jadą idealnie i lekkie są 650 gram. Pozatym mają boczne ścianki mocniejsze wiec sie nie przebiją np na ostrym kamieniu. Lekko śliskie się robią na mokrym ale mokro jest żadko, a na resztę terenów jest to ideał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Witaj Ogólnie sam szukałem teraz opon myślałem nad Maxxis i Schwable, WYGRAŁ SCHWABLE FAT ALBERT 2.25 Kevlar. Mój kolega ma - 2 sezony jeździł stan jeszcze do jazdy, też kupiłem na allegro (160 zł 2 sztuki przód i tył wersja kevlarowa) jadą idealnie i lekkie są 650 gram. Pozatym mają boczne ścianki mocniejsze wiec sie nie przebiją np na ostrym kamieniu. Lekko śliskie się robią na mokrym ale mokro jest żadko, a na resztę terenów jest to ideał. W wersji kevlarowej 650g nie powala, moje samy drutowe ważą 610g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeczek91 Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 a ta opona http://allegro.pl/item986834584_mocna_opona_schwalbe_smart_sam_26x2_25_performance.html jest uniwersalna na przód i na tył?? teraz się zastanawiam pomiędzy schwable smart sam a schwable fat albert a jakie dętki do tych opon ?? tylko z zaworem presta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 10 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Samy na boku mają znaczniki jak montować na przód a jak na tył, generalnie uniwersalna przód/tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
easton Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Zdecydowanie schwalbe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja postawił bym na Schwalbe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeczek91 Napisano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 A jakie dętki do schwalbe? znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item993996487_detka_continental_mtb_26_x_1_75_2_50_presta.html ale chyba nie ma znaczenia jakiej firmy dętka, jeżeli coś się wbije w oponę to dętka i tak się przedziurawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jeżeli nie odchudzasz specjalnie roweru, dętki mogą być jakiekolwiek byleby tylko pasowały rozmiarem do opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Corratec Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Najpierw zobacz jaki masz typ, otwór w obręczy czy jest to presta czy dunlop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.