Skocz do zawartości

[rower] cross do 3000zł centurion cross line 400 i 500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie jestem nowy na forum i szukam dla siebie rowerku crossowego, zależy mi na dobrej ramie

W sklepie zaproponowali mi centuriony: cross line 400 i cross line 500

 

SPECYFIKACJA 400 2449zł:

 

 

Rama Cross Basic-V, AL 6061 butted

 

Kolor metallic-black/anthracite

 

Widelec SR Suntour SF10-NEX4610, 50 mm, Lockout

 

Przerzutka przednia Shimano Alivio

 

Przerzutka tylnia Shimano Deore Shadow

 

Manetki Shimano Alivio

 

Dźwignie hamulca Tektro Auriga Comp

 

Hamulce Tektro Auriga Sub Disc, 180/160 mm

 

Korba Shimano Alivio, 48/38/28 Z.

 

Łańcuch Shimano HG-40

 

Suport Shimano BB-UN26

 

Piasty Shimano Alivio, 32 L.

 

Szprychy Stainless Steel, 2.0 mm

 

Obręcze Alex DP-17, 32 L.

 

Wolnobieg Shimano CSHG40-8I, 11-32 Z.

 

Opony Pogo Kardung-LA, 700x35C, Ref., 27 TPI

 

Kierownica Procraft Flat OS, AL, 600 mm

 

Mostek kierownicy Procraft AL OS

 

Stery TH No.10

 

Siodło Centurion Cross Comfort / -Lady

 

Sztyca podsiodłowa Procraft SP-600, Ø27.2 mm

 

Waga 13,2 kg

 

 

SPECYFIKACJA 500 2699zł:

 

 

Rama Cross Basic-V, AL 6061 butted

 

Kolor white/black

 

Widelec SR Suntour SF10-NCX-D, 50 mm Remote LO

 

Przerzutka przednia Shimano Deore

 

Przerzutka tylnia Shimano SLX Shadow

 

Manetki Shimano Deore

 

Dźwignie hamulca Tektro MT 2.0

 

Hamulce Tektro M730

 

Korba Shimano FC-M443-L, 48/36/26 Z.

 

Łańcuch Shimano HG-53

 

Suport Shimano BB-ES25

 

Piasty Shimano Deore, 32 L.

 

Szprychy Stainless Steel, 2.0 mm

 

Obręcze Alex Adventurer, 32 L.

 

Wolnobieg Shimano CSHG50-9, 11-34 Z.

 

Opony Pogo Kardung-LA, 700x35C, Ref., 27 TPI

 

Kierownica Procraft Flat OS, AL, 600 mm

 

Mostek kierownicy Procraft AL OS

 

Stery TH No.10

 

Siodło Centurion Cross Comfort / -Lady

 

Sztyca podsiodłowa Procraft SP-600, Ø27.2 mm

 

Waga 11,9 kg

 

 

W zasadzie to byłbym skłonny wybrać 400 z dwóch powodów, ma hamulce tarczowe i jest tanszy 250zł z drugiej zas strony ma dużo gorszy osprzęt od 500.

 

Jakies 10 lat temu bardzo interesowałem sie kolarstwem lecz niestety skradziono mi rower i wraz z nim wszystkie chęci na kontynuacje mojego hobby, teraz chciałbym bardzo do tego powrócić. Może moglibyście mi polecić sprzęt oprócz tych które wyżej wymieniłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem bardzo słabe opinnie na temat Kellys'a rozmawiałem z kolegą na ten temat i mówił, że mają jedynie dobry osprzęt, ramy natomiast do kitu. Nie widziałem zresztą żeby w zawodach startował ktoś na rowerze tej marki.

 

W zasadzie to mam pytanie o osprzęt w cross line 400 a mianowicie shimano alivio. Czy jest dużo gorszy od osprzętu w cross line 500? Czy będe mocno odczuwał tą róznice ?

 

Czekam na jakies propozycje rowerowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramy natomiast do kitu.

 

Ma na to jakieś konkretne argumenty czy tylko tak mu się wydaje? Crossy Kellysa dostały w 2009 roku nowe ramy.

 

Generalnie od Alivio zaczyna się dobry osprzęt u Shimano. W amatorskiej jeździe korby te sprawdzą się w 100%.

 

Tutaj masz trzy propozycje rowerów z bardzo dobrymi ramami: Giant ROAM XR 2 i Giant ROAM XR 3 oraz Scott Sportster P2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeden z argumentów podawał, że Kelly's ma bardzo małe doświadczenie w produkcji ram w przeciwieństwie do innych marek ,np :trek cannondale centurion giant. Dokładnie nie wiem na ile jest to prawdziwe ale podpierał się również tym, że żadnen z jego znajomych zawodników nie jeździ na ramach tej firmy w zawodach, a nawet jeżeli kupują rowery Kelly'sa to jedynie dla osprzętu i sprzedają samą ramę no ale mniejsza o to.

 

Generalnie wymieniłem centuriony, ponieważ mógłbym je dostac na miejscu w sklepie w Białymstoku miałem okazję pośmigac na nich i bylo wszystko ok. Oczywiście można sprowadzic każdy sprzęt ale musiałbym zapłacic 10% ceny roweru zaliczki, wtedy niezaleznie od tego jak sie czuje na rowerze bylbym skazany na kupno... Ostatecznie chyba się na cross line 500 co myslicie o tym sprzecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeden z argumentów podawał, że Kelly's ma bardzo małe doświadczenie w produkcji ram w przeciwieństwie do innych marek ,np :trek cannondale centurion giant.

 

:icon_wink:

Z tego co mi wiadomo to Kellys w ogóle nie produkuje ram. Na świecie jest mnóstwo marek rowerowych i tylko kilku dużych producentów ram. Cała rzesza producentów rowerów zamawia gotowe ramy u podwykonawców, a później przykleja jedynie swoją nalepkę. Dla przykładu nawet tak uznana marka, jak Trek już od dawna zleca produkcję swoich ram podwykonawcy. Jedynie najwyższe modele carbonowe produkują sami, na miejscu w USA. Liczy się kontrola jakości i pilnowanie standardów, a nie miejsce powstawania. Ramę Centuriona najprawdopodobniej wytwarza Merida. To są rowery crossowe, a nie wyczynowe fulle za 30 000 zł, więc bez przesady z tym doświadczeniem. Jeśli jednak nie masz zaufania do Kellysa to OK. Nic na siłę. Najważniejsze żebyś był zadowolony z roweru.

 

500 w stosunku do 400 ma ciut lepsze korby i ciut leszy amortyzator. No i kilo mniej :thumbsup: Jak Ci pasuje geometria tych rowerów to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem przekonany do Kelly'sów. Uważam, że (jak większość innych firm) za rowery z dolnej półki cenowej, płaci się tu za markę. Osobiście wolę Unibike, nie mam żadnych statystycznych dowodów, oni po prostu budzą we mnie zdecydowanie większe zaufanie niż Kelly's

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...