Andrew Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Cześć! Muszę zakupić komplecik kół na nowy sezon. Do wyboru jest kilka zestawów: 1. DT 4.2d + dt370 + sapim race + nyple alu Polyax = 1049zł 2. DT XR400+ dt370 + sapim race + nyple alu Polyax = 930zł 3. DT 4.2d + Novatec 711/712 + sapim race + nyple alu Polyax = 1050zł Pierwsze dwie opcje ważą 1800g, trzecia 1600. Pytania : - czym się różni XR400 od dt 4.2d. Znalazłem info że obie ważą tyle samo i mają taką samą szerokość. Może to to samo? - czy warto pchać się w novateca i zyskać 200g, czy lepiej wziąć sprawdzoną 370'tkę czy ktokolwiek miał problemy z w/w novatekiem lub DT370?
rzymo Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 (...) - czy warto pchać się w novateca i zyskać 200g, czy lepiej wziąć sprawdzoną 370'tkę Może opcja pośrednia - Novatec przód, DT tył? Mimo lekkiego zboczenia na punkcie wagi wybrałbym właśnie taką opcję.
tompoe Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Moim zdaniem kupowanie DT 370 to czysta obsesja na punkcie marki, bo o ile decyzje typu kupno dt 340/240/190 zrozumiem,ale 370 to zwykła piasta(chyba, ze dostała ratcheta w tym roku). Lepiej dołożyć do dt 340 albo kupić coś innego.
miskov17 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Dt X400 i 4.2D to to samo, zobacz: Co do samych kół, czy wybór obręczy od Dt to świadomy wybór? Mavici uchodzą za sztywniejsze, za to DT są bardziej plastyczne także zależy na czym Ci bardziej zależy. Jeśli chodzi o piasty, miałem Dt370 przez 4tyś km i nie sprawowały one żadnych problemów (za chwilę pewno odezwie się Rulez ), teraz mam D711/712, niestety z przebiegiem dopiero 700km więc chodzi aż miło.. Nie wiem czy zauważyłeś, ale 370'tka ma stalowy bębenek zaś D712 aluminiowy także trzeba używać kaset z pająkiem (albo zastosować wszywki). I podpisuję się pod wersją od rzymo, najbardziej optymalna, a waga samych piast znaczenia dużego nie ma. Możesz się także zastanowić nad tym, cena przy obecnym kursie bardzo w porządku a wytrzymałość przynajmniej na poziomie Hope'a. A i uważaj, bo nyple dołączane w cenie szprych są mosiężne.
Andrew Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Napisano 8 Kwietnia 2010 Raczej wolałbym nie mieszać piast. Mam kasete XT więc alu bębenek to nie problem. Wolę obręcze bardziej plastyczne niż pękające twarde maviki. Chętnię wziąłbym novateki bo nie dość że są lżejsze to bęben ma 24 punkty zaczepienia. W dt jest tylko 18.
premier2 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Novatec 711/712 + DT Competition 2.0/1.8 + DT Alu Prolock + Mavic XM317. Całość 1717g, koła są bardzo sztywne, kaseta SLX siedzi sztywno i nie ma żadnych luzów, koszt ~ 900zł. Przebieg znikomy, więc nie wypowiem się w kwestii trwałości.
ilicz Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 premier2 jeśli możesz zdradzić,jaka jest Twoja waga?
TocaS Napisano 14 Lipca 2010 Napisano 14 Lipca 2010 Pozwoliłem sobie temat odświeżyć, kiedyś pisałem na temat mojej piasty, nie było odpowiedzi, teraz już zastanawiam się nad kupnem nowej na tył i myślę nad novateckiem 712, czy ma on jakieś ograniczenia wagowe co do bikera ??
bikerboy Napisano 21 Września 2010 Napisano 21 Września 2010 Hej, No i sezon sie powoli konczy,wiec jak ja i wielu bedzie znowu stawalo przed wyborem- jakie kola wybrac na nastepny.. Napiszcie jak sie sprawuja te piasty Novatec 711/712 po tym sezonie,ile maja nakrecone km. i w jakich warunkch jezdzily(duuzo blota,piach.mokro itd.) Jakie ewentualne problemy wystepuja..(bebenek,lozyska?) Czy sa calkowicie bezawaryjne(przynajmniej przez 1 sezon:)) Z gory dzieki za ewentualne przemyslenia. Pzdr.
TocaS Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 Zakupiłem na tył 712 po 1500 km nie mam uwag, jeździłem trochę w deszczu, ale głównie asfaltem.
Taellih85 Napisano 30 Września 2010 Napisano 30 Września 2010 A jak spisują się Novatec D041 SB oraz D042SB-SS?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.