Skocz do zawartości

[koła]dt4.2d+370 czy X400+novatec


Andrew

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Muszę zakupić komplecik kół na nowy sezon.

Do wyboru jest kilka zestawów:

1. DT 4.2d + dt370 + sapim race + nyple alu Polyax = 1049zł

2. DT XR400+ dt370 + sapim race + nyple alu Polyax = 930zł

3. DT 4.2d + Novatec 711/712 + sapim race + nyple alu Polyax = 1050zł

 

Pierwsze dwie opcje ważą 1800g, trzecia 1600.

 

Pytania :

- czym się różni XR400 od dt 4.2d. Znalazłem info że obie ważą tyle samo i mają taką samą szerokość. Może to to samo?

- czy warto pchać się w novateca i zyskać 200g, czy lepiej wziąć sprawdzoną 370'tkę

 

czy ktokolwiek miał problemy z w/w novatekiem lub DT370?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kupowanie DT 370 to czysta obsesja na punkcie marki, bo o ile decyzje typu kupno dt 340/240/190 zrozumiem,ale 370 to zwykła piasta(chyba, ze dostała ratcheta w tym roku). Lepiej dołożyć do dt 340 albo kupić coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dt X400 i 4.2D to to samo, zobacz:

XR_400_black_detail.jpg

XR4.2d_detail.jpg

 

Co do samych kół, czy wybór obręczy od Dt to świadomy wybór? Mavici uchodzą za sztywniejsze, za to DT są bardziej plastyczne także zależy na czym Ci bardziej zależy. Jeśli chodzi o piasty, miałem Dt370 przez 4tyś km i nie sprawowały one żadnych problemów (za chwilę pewno odezwie się Rulez :)), teraz mam D711/712, niestety z przebiegiem dopiero 700km więc chodzi aż miło..

 

Nie wiem czy zauważyłeś, ale 370'tka ma stalowy bębenek zaś D712 aluminiowy także trzeba używać kaset z pająkiem (albo zastosować wszywki). I podpisuję się pod wersją od rzymo, najbardziej optymalna, a waga samych piast znaczenia dużego nie ma. Możesz się także zastanowić nad tym, cena przy obecnym kursie bardzo w porządku a wytrzymałość przynajmniej na poziomie Hope'a.

 

A i uważaj, bo nyple dołączane w cenie szprych są mosiężne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wolałbym nie mieszać piast.

Mam kasete XT więc alu bębenek to nie problem.

 

Wolę obręcze bardziej plastyczne niż pękające twarde maviki.

 

Chętnię wziąłbym novateki bo nie dość że są lżejsze to bęben ma 24 punkty zaczepienia. W dt jest tylko 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Pozwoliłem sobie temat odświeżyć, kiedyś pisałem na temat mojej piasty, nie było odpowiedzi, teraz już zastanawiam się nad kupnem nowej na tył i myślę nad novateckiem 712, czy ma on jakieś ograniczenia wagowe co do bikera ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

No i sezon sie powoli konczy,wiec jak ja i wielu bedzie znowu stawalo przed wyborem- jakie kola wybrac na nastepny..

 

Napiszcie jak sie sprawuja te piasty Novatec 711/712 po tym sezonie,ile maja nakrecone km. i w jakich warunkch jezdzily(duuzo blota,piach.mokro itd.)

Jakie ewentualne problemy wystepuja..(bebenek,lozyska?)

Czy sa calkowicie bezawaryjne(przynajmniej przez 1 sezon:))

 

Z gory dzieki za ewentualne przemyslenia.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...