zurawa123 Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Ema czy wymiana łańcucha jest łatwa bo z moich przypuszczeń wynika ,że tak a jaka jest prawda? Czy rdza na łańcuchu powoduje gorszą jazde? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micusek Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 No jeśli nie jest nasmoarowany i rdza przeszkadza w łatwym zginaniu łańcucha to IMO powoduje gorszą jazdę (strzelania itp). Wymiana łańcucha to bajecznie prosta sprawa, za pierwszym razem jest gorzej, ale potem jak się załapie to łatwiej ;] Mówię tutaj o łańcuchu ze spinką, skuwaczem jeszcze nie próbowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedz chcesz mi powiedziec jak to zrobic? A co do smarowania to wynalazłem co i jak ale zrzuciwszy z przodu i z tyłu na najmniejszy tryb co to znaczy mam ustawic 1 z tylu i 1 z przodu czy max z tylu i 1 z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aston95x Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 na 2 jedynkach jest najlepiej i wózek do przodu . a jeśli masz go bardzo zdewastowany to wez sobie kup nowy za około 35-40 złotych Pozdro !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kathon Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Najmniejszy tryb czyli najmniejsza zębatka. Przy standardowej indeksacji jest to 1 z przodu i 7,8,9 z tyłu (zależy ile masz "biegów"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Dobra dzięki a co z ta wyminą nie wiem nawet jaki mam łańcuch ani jak to sprawdzic:D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Najlepiej to przeczytać co na nim pisze Jak nic nie pisze to jakiś pewnie badziewny no-name. Jeżeli chcesz wymienić łańcuch to nie taka prosta sprawa jak by sie wydawać mogło. Ile przejechałeś na tym rowerze?? a konkretniej na tym łańcuchu i kasecie/wolnobiegu (te zębatki z tyłu) Jeżeli dużo wymiana łańcucha moze przynieść taki skutek ze będzie ci łańcuch przeskakiwał i trzeba bedzie tez wymienić kasete/wolnobieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Nie wiem ile bo sam jeździłem a rower był kupowany używany a czy trzeba jakieś narzędzie do wymiany go? bo w serwisie mi oferowali łańcuch shimano nie wiem jaki za 28 z wymiana a to się chyba opłaca a ząbki z tyłu są w dobrym stanie jedynie te z przodu wyglądają nie za dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 a tak z ciekawości to jest taka "wżerająca" się w łańcuch rdza czy rdzawy osad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 rdzawy osad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 no to gościu po co ci łańcuch wymieniać? ja mam rdzawy osad po każdej jeździe w błocie jeśli nie wyczyszczę łańcucha wrzucasz go do butelki/podstawki/czegokolwiek innego z benzyną (tzw. shake), potem czyścisz szczotą i smarujesz = rdza znika btw. jeśli już chcesz wymienić to dokup od razu spinkę i będzie to bajecznie łatwa sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 1.wyczyść łańcuch 2.kup przymiar do łańcucha - taka ,,linijka" do pomiaru zużycia 3. zmierz 4. w zależności od stopnia zużycia ( rozciągnięcia ) jeśli dobry - kup olej do łańcucha i nasmaruj jeśli rozciągnięty - wymień jesli bardzo rozciągnięty - ,,1" wpada do końca ( jak będziesz miał ten przymiar to zrozumiesz o co mi chodzi) - musisz się liczyć z wymianą kasety/wolnobiegu . Jeśli łańcuch jest rozciągnięty ale wszystkie biegi chodzą i nie przeskakuje to możesz zajechać go do końca .... a potem wymienić cały napęd - korby ,kasetę i łańcuch . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 A fajna ta spinka dzięki tylko jak zdjąc stary łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BorisDime Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 co do łańcucha, to o ile jest zardzewiały na tyle że nie bardzo chce się zginać to chyba lepiej wymienić, chociaż można wymoczyć w nafcie i na kawałku rurki go "rozruszać", przepłukać jeszcze raz, zostawić do wyschnięcia, nasmarować, pozginać, zostawić na kilkadziesiąt minut, wytrzeć do sucha i zakładać. Rdza na bokach specjalnie nie przeszkadza, można się jej pozbyć szczotką drucianą. A co do samego zakładania zdejmowania, to łatwizna, nie wiem jak na spinkach, pewnie jeszcze łatwiej. Normalny łańcuch zaopatrując się w skuwacz za paręnaście złotych zdejmuje się i zakłada banalnie prosto. Wystarczy tylko trochę wyczucia żeby przy zdejmowaniu sworzeń nie wylazł całkiem, no chyba że mamy nowy sworzeń co jest nawet wskazane, (ale z doświadczenia wiem że mało kto posiada nowe na wymianę), a przy zakładaniu jeszcze delikatniej żeby nie "przestrzelić". Jak na oko będzie założony równo i nie będzie chciał łatwo się zginać na naszym sworzniu to zginamy go poprzecznie aż sworzeń zaskoczy i powinno być OK. Bynajmniej ja tak robię i nie raz już pordzewiały łańcuch odratowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 A fajna ta spinka dzięki tylko jak zdjąc stary łańcuch? musisz kupić rozkuwacz, bez tego się nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BorisDime Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 musisz kupić rozkuwacz, bez tego się nie obejdzie jak się człowiek uprze to i młotkiem z kawałkiem jakiegoś hartowanego gwoździa można, ale nie polecam, co się człowiek przy tym naklnie, naobija palców i nie daj boże ramy to szkoda gadać, zwłaszcza że skuwacze kosztują raptem parę, paręnaście złotych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Ze spinkami to różnie bywa - widziałem takie ciasne (zatarte ) że nie chciały sie otworzyć , widziałem gościa który w samym ,, sercu " gór izerskich taką spinkę zgubił ... Ja wolę normalnie skuwać . Jak kupisz nowy łańcuch Shimano to będzie w komplecie specjalny pin , zakłada sie bez problemu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 każdy ma swoją szkołę, skuwałem przez pewien czas ale potem raz się spieszyłem i łańcuch się zerwał na podjeździe od tego czasu używam złotej spinki SRAMa i zero problemów a do czyszczenia wystarczy tylko rozpiąć spiknę co trwa max. 10s jak jest mocno ubrudzona i nabitego jest dużo syfu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurawa123 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Dziękuję za pomoc temat do zamknięcia. P.S Może by zrobic taki mały faq o łańcuchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.