modliha Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Witam Właśnie kończę składać koła . Obecnie posiadam: Piasty HOPE PRO 2 Obręcze Mavic XM 719 Disc Opony Fat Albert 2,25 Kevlar Został mi szprychy i nyple do kupienia. Skupiam się na wytrzymałości i niskiej wadze. Nyple chce alumioniowe DT Swiss i też szprychy DT. Pytanie brzmi jakie szprychy ?? cieniowane czy nie ?? który model ?? Ogólnie potrzebuje do jazdy w terenie - enduro lekki FR (bez hop czy dropów). Jak uważacie co wybrać ??
blair7 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Wg mnie nie ma FR bez hop czy dropow, a wytrzymalosc nie idze w parze z lekkoscia. Nie od dzisiaj wiadomo ze maszyny enduro/fr nie naleza do najlzejszych sprzetow, na szprychach za wiele nie oszczedzisz, a na pewno mozesz sobie oszczedzic przykrych niespodzianek w stulu pogieta obrecz w gorach, czy pekniete szprychy. Akurat kolo to est jedyny element laczacy cie z podlozem, wiec postaraj sie aby byl naprawde wytrzymaly. Jeszcze 2 lata temu jezdzilem na wylajtowanym sztywniaku - dzisiaj mam rower wazacy ok 17 kg i uwazam ze to jest swietna maszyna do endurowania i fr
kubek20 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Może DT Alpine + nyple mosiężne ? Na szprychach nie opłaca się zbijać masy kosztem wytrzymałości, szczególnie w FR/DH
modliha Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Napisano 8 Kwietnia 2010 Wg mnie nie ma FR bez hop czy dropow, a wytrzymalosc nie idze w parze z lekkoscia. Nie od dzisiaj wiadomo ze maszyny enduro/fr nie naleza do najlzejszych sprzetow, na szprychach za wiele nie oszczedzisz, a na pewno mozesz sobie oszczedzic przykrych niespodzianek w stulu pogieta obrecz w gorach, czy pekniete szprychy. Akurat kolo to est jedyny element laczacy cie z podlozem, wiec postaraj sie aby byl naprawde wytrzymaly. Jeszcze 2 lata temu jezdzilem na wylajtowanym sztywniaku - dzisiaj mam rower wazacy ok 17 kg i uwazam ze to jest swietna maszyna do endurowania i fr Z tymi hopami czy dropami raczej chciałem celowo wskazać że nie do tego buduje koła, a nie że FR to DROPY (a hopy myśle że się wliczają )- brać cieniowane szprychy z 2.0 na 1.8 ?? Na stronie dt pisze że są one podczas procenu kucia zmiejszane a nie przez ciągnięcie przez co zachowują swoje parametry. Pozatym DT produkuje kilka modeli szprych i oczywiście nigdzie nie ma typowego opisu do czego one służą - wszędzie pisze - Koła zarówno do MTB jak i na szosę... Może DT Alpine + nyple mosiężne ? Na szprychach nie opłaca się zbijać masy kosztem wytrzymałości, szczególnie w FR/DH Właśnie myśle o mosiężnych bo słyszałem że lepiej trzymają a aluminiowe pękają, ale wszędzie gdzie ktoś piszę że pękł mu nypel, ludzie odpisują - źle złożyli Ci koło... więc ... Ja zanoszę koła do Harfy Harryson we Wrocku. Myślę że postarają się w miarę zapleść takie koło. Dają też gwarancję na swoje usługi i możliwość darmowego dokręcenia szprych po pewnym czasie użytkowania (oczywiście to kosztuje - jak dobrze pamiętam to 60zł ). Pytanie ciągle takie jak w nagłówku - jaki model jest dobry ??
kubek20 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Dobre będą DT Alpine, szprychy cieniowane mogą pękać nawet po ostrzejszym hamowaniu tarczówką...a co do pękania aluminiowych nypli-to jest forum, na którym 99% użytkowników jeździ w XC i aluminiowe nyple pękają nawet w XC, ja bym jednak nie próbował zakładać aluminiowych nypli w rowerze do FR...te 20 gram cię nie zbawi, a będziesz miał pewność że koło wytrzymie
Gość Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Moze cos od siebie,bo od glupiego belkotu mi rece opadaja. Ponoc nie mozna wykorzystywac tych samych szprych,ponoc pekaja,wydluzaja,teleportuja,klonuja sie... Dla jasnosci.Waze niestety juz 108kg,jak doloze ubranko ,plecak,buklak,to jest miod.Rowerek full ,uzytkowany glownie w Beskidach.Faktycznie nie skacze,co nie znaczy ,ze rowerek nie dostaje w tylek.Zajechalem stare Mavici 221 disc,wlozylem - Alex DP 20 ,na te same cieniowane szprychy DT,w te same piasty XT,ktore sie nie chca zniszczyc.Jakos 2 rok kolka bez dotkniecia mojej reki jak chodzily tak chodza...,bo...?? Sam skladalem,sila wyzsza?? Jakos nie chca sie rozleciec...Nyple DT mosiadz,szprychy DT Swiss Competition Black 2.0/1.8mm .Wszystko.
madek Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 A ja dla odmiany dodam ze skladamy w pracy wiele kół na alu nyplach Dartmoora i są to koła z przeznaczeniem najczesciej dirt/street czy nawet cos ostrzejszego. Nie slyszałem żeby ktoś miał z tego tytułu problemy, chyba że to nasz serwisant składa je tak wyjatkowo dobrze Szprychy jednak to najczesciej DT Champion.
modliha Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Napisano 10 Kwietnia 2010 Moze cos od siebie,bo od glupiego belkotu mi rece opadaja. Ponoc nie mozna wykorzystywac tych samych szprych,ponoc pekaja,wydluzaja,teleportuja,klonuja sie... Dla jasnosci.Waze niestety juz 108kg,jak doloze ubranko ,plecak,buklak,to jest miod.Rowerek full ,uzytkowany glownie w Beskidach.Faktycznie nie skacze,co nie znaczy ,ze rowerek nie dostaje w tylek.Zajechalem stare Mavici 221 disc,wlozylem - Alex DP 20 ,na te same cieniowane szprychy DT,w te same piasty XT,ktore sie nie chca zniszczyc.Jakos 2 rok kolka bez dotkniecia mojej reki jak chodzily tak chodza...,bo...?? Sam skladalem,sila wyzsza?? Jakos nie chca sie rozleciec...Nyple DT mosiadz,szprychy DT Swiss Competition Black 2.0/1.8mm .Wszystko. Fajnie, skoro sie nie teleportują - fak ! (polisz wersja) szukałem takich szprych ale ogólnie powiem Ci że fajnie opisane i w 90% już jestem przekonany do tych, to sam takie chciałem na początku. Pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.