KubaKRK Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Posiadam rower na ramie Kona Dawg z 2006 roku, zastanawiam się nad wymianą dampera i ciekawi mnie, czy jego skok może być większy niż ten w standardzie (obecnie jest to 200x51mm), czy można w to miejsce wstawić np. 200x56mm i nie wpłynie to destrukcyjnie na ramę/zawieszenie? I jeszcze jedno pytanie, na ramie są dwie pozycje, w których można zamocować damper. Czy od miejsca zamocowania zależy skok zawieszenia? Jeśli nie, to do czego służą? Pozdrawiam
tobo Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 zawsze mnie rozbawiają takie pytania "są dwie dziury, po co?" dlaczego właścicel fulla nawet nie wie na jakim skoku jeździ? 1. tłumik można zamontować, pod warunkiem, że po zamontowaniu i skompresowaniu wahacza nie okaże się że kolidują ze sobą jakieś elementy ramy. 2. nie wiem ile skoku ma maksymalnie dawg ale gdybam że zwiększy się on w zależności od przełożenia 12-15 mm (typowe przełożenia to 2,3:1 do 3:1)
bodziekk Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Skok zwiększy się o 12 mm, pod warunkiem, że konstrukcja ramy pozwoli na wykorzystanie takiego dampera. Różne otwory do zamocowania dampera mogą służyć do zmiany skoku, geometrii i/lub charakterystyki pracy. Patrząc na umiejscowienie tych otworów w Dawgu - zmieni się praktycznie tylko charakterystyka pracy. Geometria też może się zmienić, ale nawet jeśli, to w stopniu nieodczuwalnym, skok natomiast z całą pewnością zostanie ten sam.
blair7 Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 wg mnie jak zalozysz wiekszy damper to podniesiesz suport do gory
Rulez Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 musisz wziąć kawałek jakiegoś płaskownika (lub rurki plastikowej), wywiercic w nim 2 otwory o średnicy śrub mocujących, środki otworów musza być oddalone o 144 mm , zamontować ten płaskownik (rurkę) w otworach montażowych dampera i będziesz wiedział czy przy maksymalnym ugięciu nic nie będzie kolidowało Jeśli nie, to masz 12 mm skoku więcej.
bodziekk Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisano 9 Kwietnia 2010 wg mnie jak zalozysz wiekszy damper to podniesiesz suport do gory I w dodatku zmieni kąty ramy. Ale zwiększając skok z tyłu, przydałoby się tez zwiększyć go z przodu, więc widelec byłby dłuższy.
Rulez Napisano 9 Kwietnia 2010 Napisano 9 Kwietnia 2010 Przecież on nie pisze o dłuższym damperze tylko o takim samym ale o większym skoku. obecnie jest to 200x51mm), czy można w to miejsce wstawić np. 200x56mm Więc nic się nie zmieni i wcale nie musi tego rekompensować amorem o większym skoku.
bodziekk Napisano 10 Kwietnia 2010 Napisano 10 Kwietnia 2010 Ja na swoje usprawiedliwienie napiszę tylko, że wczoraj byłem po całodziennym wypadzie w góry
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.