dzacek Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Witam Posiadam amortyzator SUNTOUR SF9-XCM V2 Taki jak na zdjęciu, tylko bez tego niebieskiego pokrętła (obydwa mam czarne, bez regulacji tlumienia itp). Jest to zwykły sprężyniak. Chciałbym go wyczyścić, gdyż wygląda on po zimie tak: Niedługo przywędruje do mnie Brunox Deo w sprayu. Nie wiem czy muszę go rozkręcać całkiem i wyjmować sprężyny itp? A może wystarczy tylko wypolerowanie szmatką z brunoxem goleni i wyczyszczenie uszczelek bez rozbierania go? Pozdrawiam Dziękuję moderatorowi za ostrzeżenie (złamałem pkt 2c regulaminu). Brzmi on: c ) Nie zapisujemy również nazwy tematu lub jego części oraz treści WIELKIMI literami, za wyjątkiem oznaczeń modeli, np Shimano XTR, Sram X.9, Giant XTC, Deore SLX mój temat nosi nazwe '[amortyzator] Jak rozerbać Suntour SF9-XCM V2? ' a nie '[AMORTYZATOR] JAK ROZEBRAĆ SUNTOUR SF9-XCM V2', także gratuluję
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2010 Odkręcasz stuby na dole goleni i rozdzielasz góre od dołu. Później czyścisz wnętrze, nakładasz nowego smaru. Golenie górne ładnie czyścisz i składasz. W skrócie to tyle.
dzacek Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 ŁT43 lub smar grafitowy się nadaje do sprężyn?
Fenthin Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Aby dostać się do sprężyn w górnych goleniach należy odkręcić pokrętła - niby jest specjalny klucz, ale wystarczą kombinerki lub klucz nastawny i spokojnie się odkręci. Należy tylko uważać, żeby pokręteł nie zmasakrować, także lekko, bez pośpiechu. Sposób dostania się do dolnych goleni najlepiej zobrazuje film: http://www.dailymoti...ntour-xcr_sport Co prawda jest to XCR, ale wielkich różnic w budowie między nim, a XCM nie ma. Po zimie rozkęciłbym cały amortyzator, przeczyścił i nasmarował. Aby zaaplikować Brunoxa nie trzeba nic rozkręcać. @up na sprężynach w moim XCM jest właśnie ŁT-43 i wszystko działa
dzacek Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Mógłby mi ktoś mniejwięcej na rysunku z 1 posta i na tym zdj: zaznaczyć co trzeba odkręcić? tamte śruby na samym dole amortyzatora wypatrzyłem już.
Fenthin Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 U góry masz jedynie dwa pokrętła, o których zresztą pisałeś w pierwszym poście: Taki jak na zdjęciu, tylko bez tego niebieskiego pokrętła (obydwa mam czarne, bez regulacji tlumienia itp).. I to właśnie je musisz odkręcić.
dzacek Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Oraz te 2 śruby na dole? Wtedy rozsuwam amortyzator na 2 części?
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2010 http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/binary.php?BinaryCodeID=1303&filename=exploded-view-SF9-XCM-V2-26.pdf Powinno ci to zobrazować w miarę dobrze. Odkręcasz 2 na dole i amor ma sie rozejść na 2 części.
dzacek Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Napisano 8 Kwietnia 2010 Zabrałem się dzisiaj za niego i mam problem. Odkręciłem śruby na dole amortyzatora i te pokrętła da się przekręcać tylko do pewnego momentu- dalej już nie idzie. Mam odkręcić te plastikowe ząbki czy pokrętło?
Fenthin Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Rozumiem, że odkręcałeś ręką. Weź kombinerki/klucz nastawny i odkręć nimi. Za same ząbki nie chwycisz, musisz za pokrętła - to zresztą jedna całość, więc niezależnie od tego, za co chwycisz i tak odkręcisz.
dzacek Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Napisano 8 Kwietnia 2010 Odkręciłem i okazało się, że na goleniu jest osad, nie wiem czy to rdza czy coś innego, w każdym razie twardo siedzi na goleniu. na razie polerowałem szmatką z wd40 i średnio pomogło: Czym to usunąć? wstawić do Coli na noc? Dodatkowo jest parę głębszych rysek. Nie mam pojęcia dlaczego sprężyny różnią się skokiem i długością i tylko w jednej był jakiś plastikowy wkład: Sorki za słabą jakość zdjęć ale robione telefonem.
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2010 Na grzyba wyciągałeś sprężyny ?? Tam sie raczej nie zagląda bo i poco. Golenie to jak jest rdza to juz po zawodach ale możesz wziąć papier wodny (ścierny) np 1500 albo 2000 i przelecieć golenie w tym miejscu pozniej pasta polerską do lakieru i polerować do skutku. I tak już tego nie uratujesz ale powinno jakiś czas lepiej pracować.
Fenthin Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Tak, to elastometr. A jest tylko jeden, gdyż "ten typ tak ma" - zajrzyj zresztą do pdf-a, do którego został wcześniej wstawiony link.
VanilaIce Napisano 8 Kwietnia 2010 Napisano 8 Kwietnia 2010 Witam Nalot widoczny na widelcu raczej nie wygląda na rdzę. Podejrzewam że jest to po prostu wytarta oxyda lub pokrycie galwaniczne (inaczej tego nie potrafi nazwać) którym pokryty jest górny widelec. Mam Suntoura XCR i też zaczęła się ta powłoka wycierać, ale nie aż do tego stopnia. Jest to zupełnie normalny proces. Skoro już wymontowałeś sprężyny to zdejmij plastikowe "czapeczki"(są na obu końcach obu sprężyn) wyjmij wkładkę elastomerowa,metalowe elementy wrzuć do jakiegoś pojemnika z rozpuszczalnikiem niech się wymoczą(zejdzie stary smar i brud) potem wytrzyj do sucha ,plastikowe elementy umyj w rozcieczalniku !!! (nie wrzucaj do rozpuszczalnika bo zeżre plastik ) potem umyj w ciepłej wodzie z dodatkiem plynu do mycia naczyń, gumowe elementy takie jak wkładka elastomerowa( u mnie były dwie), gumowe uszczelki i inne, potraktuj smarem silikonowym zabezpieczy je to przed wilgocią i butwieniem. Przemyj dokładnie wnętrza widelców; na pewno jest w nich stary smar razem z piaskiem. Po wszystkim wiadomo smarowanie na nowo i składanie wszystkiego z powrotem do kupy Powodzenia
dzacek Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Napisano 8 Kwietnia 2010 Do czerwca myśle ze przetrzyma. Przetarlem scietnym, trochę jeszcze zostało bo metal jest trochę przerzarty. Jaki amortyzator za rozsądna cenę wybrać?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.