Skocz do zawartości

[ Hamulce tarczowe ] a dwa komplety kół ?


Greg00

Rekomendowane odpowiedzi

Tarcze docierają się raz, na początku. Wielce prawdopodobne, że będziesz musiał za każdym razem ustawiać na nowo zaciski żeby klocki nie obcierały.

 

Tak tez myślałem

przy v-brak'ach jest to prostsze

Nic, pozostaje machanie oponami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale samo przełożenie kasety nie jest tak czaso-chłonne jak zmiana dwóch oponek, ja powiem że chyba bym sie skusił na takie rozwiązanie jeżeli byłoby mnie stać :), a z drugiej strony dziwi mnie nieco że zacisku od hamulców nie musisz ustawiac po wypięciu koła ;) ale nikt nie powie że to niemozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:), a z drugiej strony dziwi mnie nieco że zacisku od hamulców nie musisz ustawiac po wypięciu koła :) ale nikt nie powie że to niemozliwe.

Często wypinam przednie koło głównie przy przewożeniu roweru samochodem,

Po założeniu koła co najwyżej wystarczy parę razy nacisnąć klamkę i hamulec już jest

 

Rzeczywiście przy kole tylnym wypadało by mieć zapasową kasetę

 

Widzę że najprostszym aczkolwiek najdroższym sposobem było by mieć dwa rowery

 

sorka, ale trochę mnie to rozśmieszyło, jak sie jeździ na kulach ? ;)

mam koła na mszynach a miałem okazje kupić koła na kulkach (piasty)

Jednak dam sobie spokój - będę machał oponami

 

Do pracy mam głównie asfalt a szkoda mi zdzierać fajnych gum

Natomiast w teren na "uniwersalnych" oponach jeździ się średnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Uważam,że ,jesli fundusze pozwalają, dwa komplety kół to optymalne rozwiązanie. Do zeszłego roku jeździłem na jednym komplecie i przekładanie opon doprowadzało mnie do szału . Na chwilę obecną mam dwa komplety opon na tych samych piastach ( jeden na suche warunki i asfalt, drugi na cięższe warunki, błoto i td) i większego problemu z zaciskiem nie mam. Dobrym przykładem jest Decathlon, który do modelu bodajże 8XC daje drugi komplet kół w rozmiarze 700 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym regulować dwa hamulce i jeszcze przekładać kasetę to już chyba wolałbym przekładać opony, co z resztą robię co jakiś czas :P

Ewentualnie zamieniać przednie koło i tylną oponę albo... w drugim komplecie kół mieć drugą kasetę z innym stopniowaniem, powiedzmy 11-32 teren i 11-23 asfalt. Ale wtedy trzeba by zmieniać łańcuchy...

A jeszcze lepiej byłoby mieć fula w teren i crossa na asfalt czy trasy łączone asfalt + bardzo lekki teren. Wtedy nie ma problemów ze zmianą opon :P

I jeszcze szosa by się przydała do szybkiego pomykania :thanks:

Ech... rozmarzyłem się, ciekawe skąd bym wziął czas, pogodę i siły na jeżdżenie na każdym z nich :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...