Greg00 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Witam Hamulce XT Czy możliwe jest korzystanie z dwóch kompletów kół przy hamulcach tarczowych ? Jeden komplet na 6 śrub drugi centerlock czy przy każdej zmianie hamulce będą się docierać do tarcz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Tarcze docierają się raz, na początku. Wielce prawdopodobne, że będziesz musiał za każdym razem ustawiać na nowo zaciski żeby klocki nie obcierały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Tarcze docierają się raz, na początku. Wielce prawdopodobne, że będziesz musiał za każdym razem ustawiać na nowo zaciski żeby klocki nie obcierały. Tak tez myślałem przy v-brak'ach jest to prostsze Nic, pozostaje machanie oponami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Ale skoro machasz oponami to nie ustawiasz potem zacisków w hamulcach?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 nie koniecznie jest potem wymagane ustawianie zacisków - może się okazać że nie. a jeśli masz np. avidy to tam bardzo łatwo się ustawia zacisk w stosunku do tarczy (poluzować dwie śruby, kilka razy zacisnąć zacisk, przykręcić dwie śruby) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Ale skoro machasz oponami to nie ustawiasz potem zacisków w hamulcach?. Nie, nie ma takiej potrzeby Myślę że przy dwóch kompletach kul z takimi samymi tarczami można by się bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 sorka, ale trochę mnie to rozśmieszyło, jak sie jeździ na kulach ? co do tematu, to też o tym myślałem, ale do tego dochodzi jeszcze przekładanie kasety, bo wiadomo, że dwie kasety do jednego łańcucha mogą nie podejść po jakimś czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 Ale samo przełożenie kasety nie jest tak czaso-chłonne jak zmiana dwóch oponek, ja powiem że chyba bym sie skusił na takie rozwiązanie jeżeli byłoby mnie stać , a z drugiej strony dziwi mnie nieco że zacisku od hamulców nie musisz ustawiac po wypięciu koła ale nikt nie powie że to niemozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 a z drugiej strony dziwi mnie nieco że zacisku od hamulców nie musisz ustawiac po wypięciu koła ale nikt nie powie że to niemozliwe. Jeśli ma amortyzator ze sztywną osią to pewnie nie musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2010 , a z drugiej strony dziwi mnie nieco że zacisku od hamulców nie musisz ustawiac po wypięciu koła ale nikt nie powie że to niemozliwe. Często wypinam przednie koło głównie przy przewożeniu roweru samochodem, Po założeniu koła co najwyżej wystarczy parę razy nacisnąć klamkę i hamulec już jest Rzeczywiście przy kole tylnym wypadało by mieć zapasową kasetę Widzę że najprostszym aczkolwiek najdroższym sposobem było by mieć dwa rowery sorka, ale trochę mnie to rozśmieszyło, jak sie jeździ na kulach ? mam koła na mszynach a miałem okazje kupić koła na kulkach (piasty) Jednak dam sobie spokój - będę machał oponami Do pracy mam głównie asfalt a szkoda mi zdzierać fajnych gum Natomiast w teren na "uniwersalnych" oponach jeździ się średnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Uważam,że ,jesli fundusze pozwalają, dwa komplety kół to optymalne rozwiązanie. Do zeszłego roku jeździłem na jednym komplecie i przekładanie opon doprowadzało mnie do szału . Na chwilę obecną mam dwa komplety opon na tych samych piastach ( jeden na suche warunki i asfalt, drugi na cięższe warunki, błoto i td) i większego problemu z zaciskiem nie mam. Dobrym przykładem jest Decathlon, który do modelu bodajże 8XC daje drugi komplet kół w rozmiarze 700 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jeśli miałbym regulować dwa hamulce i jeszcze przekładać kasetę to już chyba wolałbym przekładać opony, co z resztą robię co jakiś czas Ewentualnie zamieniać przednie koło i tylną oponę albo... w drugim komplecie kół mieć drugą kasetę z innym stopniowaniem, powiedzmy 11-32 teren i 11-23 asfalt. Ale wtedy trzeba by zmieniać łańcuchy... A jeszcze lepiej byłoby mieć fula w teren i crossa na asfalt czy trasy łączone asfalt + bardzo lekki teren. Wtedy nie ma problemów ze zmianą opon I jeszcze szosa by się przydała do szybkiego pomykania Ech... rozmarzyłem się, ciekawe skąd bym wziął czas, pogodę i siły na jeżdżenie na każdym z nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAFI1784 Napisano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Ja mam dwa komplety kół, co do hamulców do nie mam akurat problemów, niestety drugi komplet to szosówki więc i kaseta inna- wymagana regulacja tylnego napędu, no i zobaczymy jak za jakiś czas będzie z łańcuchem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.