wariat21 Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Witam! Wyciągnąłem z piwnicy mojego starego MTB, postanowiłem przygotować na sezon. Nie mam zamiaru bawić sie wyczynowo (wyścigi rajdy, etc. odpadają) tylko przygotować sprzęt na dłuższe wycieczki, miasto/las/błoto/piach. Sporo części musze wypruć i zmienić. Zacząłem od rozebrania na części, zdarcia farby z ramy i malowania. Teraz chcę wymienić bebechy. Rama, kółka i kierownica zostaje, reszta won. Jako że mam niedużo kasy, zależy mi żeby jak najbardziej ograniczyć wydatek. Przeglądając neta w poszukiwaniu części, wytypowałem wstępnie zestaw. Nie znam się na tym, więc tu właściwe pytanie: czy części, które wybrałem nadają się do czegokolwiek? Kaseta Korba Łańcuch - banalne, ale znajomemu na pierwszym wypadzie do lasu nowy strzelił, więc wole zapytać. Przerzutka tylna Przednia suport - nie wiem jaki sie w mojej ramie mieści, zmierze sobie potem linijką Zgaduję, że wiele osób będzie mi teraz polecało profesjonalne części za góre kasy, ale mi zalerzy tylko na jeździe amatorskiej i małym wydatku.
jakobs Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Do jazdy spacerowej większość podzespołów jest ok wybrał bym tylko inną przerzutki mi nie pasują zobacz acera/alivio
wariat21 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Ok, dzięki bardzo. Nie widze edycji postów, więc tu dorzuce. tył przód Przy okazji, czy ze zmianą kasety powinienem się udać do serwisu, czy mógłbym sam popróbować bez ryzyka zepsucia czegoś?
Larry Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Tylko czy na pewno masz piastę na kasetę? Czy nakręcany wolnobieg?
wariat21 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Tylko czy na pewno masz piastę na kasetę? Czy nakręcany wolnobieg? Okej, to ja jednak pójde do warsztatu.
wariat21 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Mi to wygląda na kasete, ale nieznam się, tego też sam nie montowałem i raczej sam nie rozkręce żeby sprawdzić.
Pytko Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Kaseta ma 7-9 zębatek a wolnobieg 6-7(rzadko), jeśli jest takie srebrne(chromowane) to pewnie kaseta, jeśli nie to wolnobieg. Jeśli rower z supermarketu to na pewno wolnobieg, z lepszego sklepu na bank kaseta. Załącz zdjęcie(czasem się da rozróżnić na pierwszy rzut oka).
rrobsonm Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Z tym z lepszego sklepu na bank kaseta nie byłbym taki pewien. Jeszcze teraz w tańszych modelach można dostać wolnobieg. np Hexagon V2,V4 Merida Matts 10V,5V Trek 3500, 3700 - praktycznie we wszystkich tańszych modelach. 7 rzędowy wolnobieg nie jest jakoś specjalnie rzadko spotykany.
Pytko Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Ja osobiście nie spotkałem wolnobiegu z 7 zębatkami, więc to dla mnie legenda. Pisząc w lepszych sklepach miałem na myśli nie markety i jednocześnie zaufane sklepy gdzie wolnobiegu nam nie wcisną. Przyzwyczaiłem się do swojego sklepu, w którym z właścicielem jestem po imieniu od 4 lat
wariat21 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Kaseta ma 7-9 zębatek a wolnobieg 6-7(rzadko) Akurat równe 7 zębatek jeśli jest takie srebrne(chromowane) to pewnie kaseta Jest czarne od smaru. Fotki załącze jutro dopiero (aparatu szukam). W jedna stronę mogę kręcić kasetą/wolnobiegiem bez poruszania kołem, w innym rowerze koło rusza sie w obie strony przy kręceniu kasetą/wolnobiegiem, może ta informacja pomoże zidentyfikować Dzięki za zaintersowanie moim problemem. Pozdrawiam
Pytko Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 YHM... Raczej kaseta, ale nic potwierdzonego. Najlepiej sprawdź w karcie gwarancyjnej czy gdzieś. Albo rozkręć... Ciężko nie jest złożyć... Jaki to model roweru?
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Ok, dowiedziałem się, jest to wolnobieg. Jaka jest różnica miedzy używaniem wolnobiegu a kasety? Pytam, bo chce wiedzieć czy opłaca mi się wymienić piastę i kupić kasete, czy zamontować nowy wolnobieg?
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Głownie inne wielkości zębatek, kaseta najmniejsza 11T a wolnobieg 14T a bardzo rzadko 13T, a wieć możliwość uzyskania większej predkości, jednak głównym atutem piasty pod kasetę jest znaczenie większa odporność na pękające osie - również jest to zdecydowanie rozwiązanie bardziej przyszłościowe. P.S. Wolnobiegi 6 i 7 rzędowe to standart, a kaseta 7 rzędowa to dopiero rarytas - głównie kasety są 8-9-10 rzędowe.
Pytko Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Wolnobieg po 1000 km padnie, a kaseta wytrzyma nawet 4000 km. Kaseta też jest odporniejsza na zniszczenia przez błoto czy piach.
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Ok, czy powinienem wymienić przy okazji piasty w kołach? Nie były ruszane od zakupu, a już coś ze 1000km już bedzie. Jeżeli tak to kasete też przy okazji wezme.
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Jeżeli teraz miałes wolnobieg to żeby zamontować kasete musisz zmienic piastę, zeby zmienic piastę trzeba zapleść nowe koło, żeby zapleść nowe koło trzeba będzie pewnie nowe szprychy = lepiej kupić gotowe nowe koło, ponieważ ze starego tylko obręcz mógłbyś zostawić. Oraz wolnobiegi i kasety są robione z podobnych materiałów więc ich trwałość w km będzie podobna, oczywiście wiele zależy od tego jak dbasz o naped, średnio 5-6tyś powiniennes zrobic na zestawie kaseta/wolnobieg - łańcuch.
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Tylko ze leżał w piwnicy długo i nie miał przeglądów robionych. Nowe szprychy są konieczne? Wolałbym wersje oszczędną tzn. kupić same piasty, wziąć stare szprychy i zapleść samemu w domu, torche z tym bujania ale nic trudnego.
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Szprychy nowe mogą być konieczne ponieważ wątpie ażebyś kupił piastę z taką samą wysokością kołnierza, a więc szprychy obecne bedą albo za krótkie albo za długie, ale może Ci się uda i wymiana ich nie będzie konieczna w co niestety wątpie.
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Dzięki, wyniesie mnie to jednak więcej niż chciałem, trudno. Mógły ktoś wysłać linki do piasty tylnej pod kasete i wolnobieg? żebym mógł zobaczyć czym się różnią?
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Piasta pod wolnobieg (bez bębenka) http://www.sklep.romstom.pl/photo/m_IS_325026.jpg?sess_id=2bfc22471e8f22e279a0c37f56ad9453 Piasta pod kasetę http://www.sklep.romstom.pl/photo/m_IS_324857.jpg?sess_id=2bfc22471e8f22e279a0c37f56ad9453
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Obejrzałem piasty na allegro: przód albo przód2 a takią na tył
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Wiem że chcesz zaoszczędzić ale nie bierz tej piasty na tył, jest bardzo ciężka oraz mocowanie pod tarczę jest Ci zbędne a ono też zwieksza wagę a więc i masę rotującą która w rowerze jest dość ważna. Akurat co do tylnej piasty to pochodziłbym po sklepach rowerowych za jakąs piastą tylną Shimano Altus/Acera/ALivio jeżeli ma być po kosztach, http://www.allegro.pl/item994809675_piasta_tylna_shimano_altus_fh_hg20_7_rz_36_o_nowa.html
wariat21 Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 Tylko że chcę w miare możliwości później dokupić tarcze i przejść na hamulec hydrauliczny.
afly Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Komplety kół: http://www.allegro.pl/item991535221_kola_alexrims_dm18.html http://www.allegro.pl/item989941882_kola_deore_lx_alexrims_ace18_okazja.html P.S. Jaki rower masz? Jak tarcze montować to najpierw przód potem tył . A jeżeli tarcze to byle jakie koła być nie mogą, ponieważ na V-kach nacisk masz na scianki obręczy, a przy tarczach większy nacisk jest na szprychy a więc nyple/szprychy to podstawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.