MaiX Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 Cześć, Używam rower do XC (głównie wypady na kilka dni w góry ale maratony też od czasu do czasu (Mazovia)) Mam GF HKEK z 2006: amor: Rock Shox Tora 318 Air Motion Control (100mm) przerzutki przód/tył Deore/LX hamulce: Hayes HFX 9 XC (tarczowe przód/tył) korba: Truvativ Isis Giga Pipe koła: Bontrager Ranger piasty: deore Uzbierałem sobie 3tys i trochę bym go trochę upgradował. Do tej pory wymieniłem (usterki/zużycie) suport, opony, kasetę, przednią przerzutkę. W tej chwili jest tak: amor zaczął cieknąc od góry ale wcześniej nie narzekałem na niego - da się pewnie naprawić w serwisie za 100-150 PLN. Pomyślałem o zmianie na Rebę. hamulce: z przodu do wymiany. Polećcie coś naprawdę dobrego - zależny mi na łatwej obsłudze, czułości, sile. Masa może być większa bo najpierw z siebie trochę powinienem zrzucić . Z tyłu mógłby zostać, ale może wymienić komplet? Czy jak działa z tyłu w miarę to dać sobie spokój? Korba -trochę się zużyła ale jeszcze w serwisie mówili abym się wstrzymał - wtedy by cały napęd wchodził chyba w rachubę ? koła (Bontrager Ranger) - a to nie wiem, podobno są dość ciężkie (nie znalazłem ile ważą) może warto wymienić? Chciałbym poczuć nową jakość. Rowerek (rama) bardzo mi pasuje wiec mówimy tylko o zmianie osprzętu. Proszę doradźcie coś aby to miało ręce i nogi.
RastaPastor Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 jeżeli chodzi o hamulce to avid juicy 5 komplet(~550zł) lub avid juicy 7 które są trochę leprze, ponieważ posiadają regulację ale kosztują 700zł. pozdrawiam
tompoe Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 3 tys to spora kwota więc wnioskuje że traktujesz tą maszynę poważnie. W takiej sytuacji proponuję : 1) na allegro jest teraz piasta magura(czyli tak naprawdę dt 240). Klasyka gatunku za 200 zł, do tego lekka przednia. Świadomie nie polecam tutaj dt 240 bo w przypadku piasty przedniej można trochę oszczędzić. Do tego lekkie obręcze , szprychy dt competition(ewe. supercomeptition) i masz świetne lekkie koła, które sprawią, ze poczujesz nowa jakość. Razem ok 1 tys. 2) jeśli korba to SLX ( wyznaję zasadę SLX albo XTR). Jeśli przerzutki chodzą dobrze to po co zmieniać. Ewentualnie lekka kaseta typu xt.Jeśli obecny napęd działa dobrze to lepiej nie ruszać. ok 600 zł(z kasetą) 3) Reba to świetny amor, ale pochłonie lwią część budżetu. Z drugiej strony jednak wpłynie na jakość bike'a. Temat do przemyśleń. >1200 zl 4) Hamulce. Hmmm... Kasy styknie Ci tylko na SLX, ale to dobry wybór. Nie szokują niską wagą, ale cieszą działaniem. ok. 400 zł z tarczą
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.