majeczek91 Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Jestem tu nowy dlatego witam wszystkich. Mam centuriona backfire 40 przejechane około 1600km. Z tego co wyczytałem w internecie rozciągnięty łańcuch powoduję "ścieranie" się kasety. Dlatego mam pytanie kiedy wymienić łańcuch aby pojeździć trochę jeszcze na tej kasecie? Czy może lepiej czekać aż kaseta się "zjeździ" i łańcuch zacznie przeskakiwać, do tego jeszcze pewnie trzeba było by wymienić korbę. Łańcuch smaruję regularnie co 100-200km czerwonym fisch line . Przeważnie jeżdżę leśnymi i "pylącymi" się drogami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon2 Napisano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2010 Łańcuch najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem. W każdym szanującym się serwisie sprawdzą Ci za darmo. Raczej nie zacznie ci przeskakiwać. Przynajmniej ja nigdy z tym się nie spotkałem. Przeskakuje nowy łańcuch na zajeżdżonych zębatkach. Ja przy zmianie napędu kupuję 3 łańcuchy i zmieniam je przy każdym czyszczeniu. Na początku jest większy wydatek ale w sumie chyba to jest najbardziej ekonomiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeczek91 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 mam jeszcze pytanie czy wszystkie łańcuchy shimano pasują do wszystkich kaset i przerzutek shimano?? mam przerzutkę shimano acera jaki łańcuch byście polecili? jeszcze pytanko czy przy spinaniu łańcucha wystarczy wbić ten bolec np. młotkiem czy potrzebny jest ten klucz do spinania łańcuchów? czy może lepiej spinką spiąć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Praktyczne każdy lancuch będzie pracował prawie z każdą kasetą. W zależności ile jeździsz rowerem łańcuch możesz sobie kupić od najtańszego kiedy jeździsz przysłowiowo do kościoła w niedziele, albo już lepszy kiedy nabijasz więcej km. Spinanie łańcucha poleciłbym ci kupić spinke. Rozpinasz kiedych chcesz a czasem jak napęd jest brudny trzeba ściągnąć i wyczyścić. Najlepiej by było kupić łańcuch odrazu z dobra spinka. http://allegro.pl/item965427122_lancuch_sram_pc_10_114_ogniw_5_8b_spinka_okazja.html tani z dobra spinka http://allegro.pl/item965435289_lancuch_sram_pc_850_114_ogniw_8b_spinka_okazja.html lepszy z dobra spinka. Dobra spinka mam na myśli że jest wytrzymała (mi sie nigdy spinka srama nie urwała) a przy tym jest prosta i szybka w montażu. Ewentualnie ze stajni shimano ale one nie posiadają spinek i trzeba by było dać dodatkowo ok 10zł http://allegro.pl/item973494619_lancuch_shimano_ug_51_spinka_freeride.html z tego co widze najtańszy lańcuch w technologii UG, ale bedzie działał bez problemu. http://allegro.pl/item982674547_nowy_lancuch_shimano_alivio_cn_hg40_8_7_6_rzed.html troszke lepszy i droższy http://allegro.pl/item977286223_lancuch_shimano_hg_50_box_hg50_od_xtrabike_pl.html ten byłby dobry przy wikeszej liczbie km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 mam jeszcze pytanie czy wszystkie łańcuchy shimano pasują do wszystkich kaset i przerzutek shimano?? mam przerzutkę shimano acera jaki łańcuch byście polecili? jeszcze pytanko czy przy spinaniu łańcucha wystarczy wbić ten bolec np. młotkiem czy potrzebny jest ten klucz do spinania łańcuchów? czy może lepiej spinką spiąć?? Witam. Jeśli chodzi o łańcuch to musisz kupić odpowiedni. Polecam stosowanie łańcuchów tej samej firmy co kaseta, przerzutka i manetki, a jeśli to możliwe także z tej samej grupy. Tylko takie rozwiązanie zapewnia najszybszą i najprecyzyjniejszą zmianę biegów. Łańcuchy różnią się szerokością, a zależy ona od ilości trybów kasety jaką mają obsługiwać: łańcuchy przeznaczone do przerzutek zewnętrznych produkowane są w trzech szerokościach, najszerszy 7,1* mm kompatybilny jest z sześciu-, siedmio- i ośmiorzędowymi napędami. Do napędów dziewięciorzędowych przeznaczone są węższe łańcuchy o szerokości 6,8 mm*.Campagnolo w swoich dziesięciorzędowych napędach stosuje łańcuchy o szerokości 6 mm*. Co do złączenia łańcucha to też najlepiej jest spinką gdyż później ułatwi Ci to demontaż do np. czyszczenia łańcucha. Spinki też dobiera się odpowiednio do łańcucha. No i już mnie ktoś uprzedził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majeczek91 Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 mam przejechane ok. 1600km jak myślicie wymienić łańcuch czy może jeszcze pojeździć ten sezon? A jeszcze pytanie co w przypadku gdyby nowy łańcuch był za długi?? chyba trzeba było by kupić ten rozpinacz do łańcucha i wyjąć kilka ogniw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Przy 1.6kkm możliwe jest że nowy łańcuch będzie skakał na najczęściej używanych biegach. Możesz spróbować nowy łańcuch zawsze można wykorzystać później. Jeżeli będzie za długi to trzeba tych kilka ogniw odpiąć. Do rozkuwania wcale nie potrzebny ci skuwacz, spokojnie sobie poradzisz bez. Wystarczy mały młotek, 1-2 nakrętki i punktak (najlepiej). kładziesz wybrane miejsce na nakrętce (w miejscu sworznia) i stukasz punktakiem aż go wybijesz. Natomiast jeżeli będziesz częściej tego używał lepiej sie zapatrzeć w taki skuwacz do łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2010 Tak jak w przypadku odkrecania czegokolwiek uderzajac mlotkiem odradzam wybijanie. Punktak (z ostrym koncem) to rowniez kiepski pomysl, bo mozna rozbic i zakleszczyc ogniwo. Imadlo albo pozyczyc skuwacz od kolegi. Jak skracasz lancuch a nie masz na nim spinki, to znajdz jedno ogniwo wyraznie inne od reszty, takie ciemne. Ono sluzy do skuwania. A o ile ogniw skracac to juz zalezy od tego czy masz dlugi wozek czy krotki w przerzutce, ale zakladajac ze masz dlugi, to wrzucasz na najwiekszy z tylu, najwiekszy z przodu i naciagasz "do siebie" ogniwa lancucha na dolnym odcinku (kolo wozka przerzutki), tak aby wozek byl maksymalnie rozciagniety (lancuch prawie w linii prostej) i patrzysz ile mozesz skrocic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Od ilu potrafię wziąć młotek do ręki od tylu lat radziłem sobie ze srkaracaniem, skuwaniem, rozkuwaniem łańcuchów nie tylko rowerowych ale i motorowych nigdy nie miałem problemu z owymi łańcuchami czy ich ogniwami. Skracanie łańcucha nie zależy bezpośrednio od długości wózka tylko od wielkości kasety i korby a właśnie wielkość kasety determinuje długość wózka. Faktycznie długość łańcucha sprawdza sie zakładając go na 3x1 czyli największą z przodu i z tyłu ale omija sie przerzutkę. Nowy łańcuch zazwyczaj nie jest założony i spięty wiec spokojnie mozna taki zabieg przeprowadzić. Długość ma być taka żeby łańcuch spięty dał sie załozć na 3x1 i miał delikatny luz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Nie do konca wielkosc kasety ma wplyw na dlugosc montowanego wozka, moze to byc rownie dobrze ilosc trybow na korbie . Jesli masz tylko dwa lub jeden, to automatycznie mozliwa rozbieznosc w dlugosci lancucha maleje. Ja np mam krotki wozek, ale mam 3 tryby na korbie oraz 11-32. Wszystkich przelozen nie obsluzy, ale kto jezdzi na 1-9 albo 3-1 . Co do mlotka - okej, masz wprawe to co innego, ale ludzie maja problem z zalataniem detki, a po swoim kuzynie wiem, ze nawet ze skuwaczem w rekach mozna zepsuc lancuch, wiec... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.