Chudzio Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam, wiem, że jest już artykuł o tym, ale chciałbym bardziej sprecyzować swoje plany. Mianowicie planuję kupić rower - MTB (ew. będę zmieniał opony na semi-slicki). Jeśli gotowy to raczej używany, bo wysoko mierzę, a na rower wyższej klasy jako nowy nie mam po prostu kasy. Zastanawiam się nad gotowymi: Giant Terrago 1 (klik) Giant Terrago 2 - jest w moim mieście, ale chce za niego 2000 - dla mnie trochę drogo (klik) Czy warty zainteresowania jest Mongoose Tyax Comp Disc (klik) może Kross Hexagon V6? ale to już chyba niższa klasa rowerowa Czy może złożyć rower? Jestem amatorem w tej dziedzinie, ale kiedyś trzeba nabrać tego doświadczenia . Planowałem złożyć rower na ramie No Saint'a Urian (klik), osprzęcie Alivio/Deore, amor Rock Shox Dart 2? (wydaje mi się, że do mojej wagi nie nadaję się Suntour XCT,XCM czy XCR - wniosek czysto z internetu, 0 doświadczenia). Planowałem złożyć go z większości używanych części (kierownica, mostek zdaje się nie tracą na jakości?). Hamulce - w zależności od budżetu - BB5 (przy wygraniu w zdrapce) lub jakieś zwykłe v-ki. Czy poradziłbym sobie z tym? Jaki mógłby być koszt? Później napiszę moje obliczenia co do cen. Dodam, że poprzedni rower jaki miałem - jakiś Kross (model xxx?) z łamaną ramą 17", sztywny widelec, nie wiem nawet jaki to był osprzęt. PS. Mam 185cm wzrostu i ważę 85-87kg.
C00BA Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 Nie skladaj - nie oplaca ci sie kompletnie wyszloby lekko ponad 2k. A ja sklanialbym sie ku moongoose
Chudzio Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 C00BA - dlaczego moongoose? Nie to, że bym się czepiał, ale sporo nie przychylnych opinii słyszałem o tarczówkach promaxa, tektro itp. (szajs, gorsze niż na v-ki). Co do moich wyliczeń Rama - No Saint Urian 20" (400zł+20wys) lub Rama nieoznakowana od KTM-a (210zł+20wys+20naklejki) Amor - Rock Shox Dart 2 (250zł) Stery - Ritchey (używane ~50zł) Mostek - Ritchey (używany ~30zł) Kierownica - Ritchey (używana ~30zł) Koła - no name (kupiłbym całe koła za ~100zł) Suport - ~40zł Pedały - 20zł Kaseta - 50-100zł Przerzutki - altus/acera/deore (przód), deore (tył) = kpl. nowe deore 170zł, używane deore+lx ok. 120zł Hamulce - Avidy BB5 (270zł) lub zwykłe v-ki (30zł) Manetki (lub klamkomanetki) - deore 110zł Sztyca - jakaś Zooma 25zł Siodło - zwykłe Selle Royal 25zł Linki, Pancerze - deore 50zł Wyszło między 1500-2200zł nie licząc wysyłki. Faktycznie to trochę dużo. A może macie jakieś ciekawsze propozycje? A jak wyglądałaby wymiana ramy - gdzie kupiłbym, np. używanego hexagona czy jakąś meridę z umiarkowanym osprzętem, i chciałbym wymienić ramę na tą No Sainta. Czekam na rady, podpowiedzi. Pzdr
C00BA Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 Wiesz co takie kola jak w tym skladanym to... Pozatym jezeli bylyby to czesci z roznych zrodel to przesylka bylby za duza. Wg mnie gra nie warta swieczki. A z mongoose sie wycofuje Myslalem, ze to o inny model chodzi, a nie spojrzalem na link. A tak to bierz terrago 1 z twojego linka. Jezeli nie boisz sie uzywek to swietny sprzet.
Chudzio Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 A jak wyglądałaby wymiana ramy? Wiem, że zabrzmi to dziwnie, ale podoba mi się ta rama No Saint'a. Jak mogę sprawdzić czy dany sprzęt będzie pasować do tej ramy. Na przykład w schwinn'ie mesa (klik), "Alex'ie" - nie kojarzę firmy, a czy bez wymiany jest godny zainteresowania biorąc pod uwagę taką ramę? (klik),hexagonie v6 (klik) czy też Kellys Spider (klik) - gdybym w którymś z tych rowerów chciał zamienić ramę na No Saint'a, jak to by wyglądało, czy jest to skomplikowane, czy sam dałbym radę to zrobić i jak sprawdzić czy dany sprzęt będzie pasował? Liczę na podpowiedzi większej ilości użytkowników. Pzdr
Mordiz Napisano 6 Kwietnia 2010 Napisano 6 Kwietnia 2010 mierzysz wysoko tak ? a chciałbyś składac rower na komponentach klasy słabej/przeciętnej ? Jak jesteś gotowy wydać 1500-2200 na składanie to lepiej kup gotowca. W tej klasie polecam coś z Krossa grupa Level. Ojciec ma A2 i sobie chwali, dwaj koledzy mają A4 które są ostro używane i dają rade. Wiem, że jak ma się jakiś tam pieniądz to chce się jak najszybciej kupić coś byle było. Też tak miałem i zdecydowałem się składać rower. Rower składałem długo. Osobiście polecam dozbieranie i kupienie czegoś odpowiedniego. najlepiej siądź sobie na spokojnie, postaraj się określić jak chcesz jeździć i ile chcesz wydać. Wtedy podejmij temat.
Chudzio Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 Dobrze, składanie odłóżmy na bok, w tej chwili to wykluczam. A co do kupowania "jak najszybciej" to tu się mylisz, bo nie chcę kupić czegoś szybko, na odpał itp. Chcę po prostu być zadowolonym z dobrej inwestycji kasy, a także z wyglądu roweru (dla wielu nie ma to znaczenia, dla mnie ma). Twoja rada mi nie pomogła (bez urazy) - byłem już na stronie, gdzie była zasada - MTB: do 1500 A2, do 2000 A4, do 2500 A6, do 3000 A8. Rozumiem, że Kross jest najwspanialszy na świecie, ale nie chcę też mieć "schematowego" roweru, jeśli wiesz o co mi chodzi. Jakbyś był tak miły to określiłbyś jak wygląda wymiana ramy, jak napisałem wyżej, oraz co sądzisz o rowerach w linkach podanych powyżej. Skoro wyeliminowałem, z waszą pomocą, możliwość składania roweru to temat mogę uważać za zamknięty, chociaż liczę jeszcze na Twoją odpowiedź.
Mordiz Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Najprościej by było jak byś określił się cenowo. Rowery z linków powyżej mnie nie zachwyciły. W sumie patrząc na fakt, że tak dużo krossów jeździ po naszym kraju to też chciałbym byc oryginalniejszym Co do wymiany ramy. Nie jest to zabieg ultra trudny jak ma sie narzędzia i jakies pojęcie o rowerach. Przed wymiana warto porównać ramy, a dokłądniej co będziemy musieli wymienić. Zazwyczaj rozmiary sztyc się różnią, czasami średnica mocowanie przerzutki przedniej, linki do wymiany z automatu. Ewentualnie oddaj rower do dobrego serwisu rowerowego i tam ci doradzą co wymienić i dużo za to nie skasują.
tompoe Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Składanie opłaca się gdy jesteś wyjadaczem pełna gębą, masz bardzo sprecyzowane wymagania do roweru, których nie spełnia żaden fabryczny. Wiem po sobie, że jak składałem rower Tacie to mimo mnóstwa części ze Scotta i tyk wyszło dosyć drogo. Za 2 tysiaki nic lepszego niż Kross nie kupisz. Na siłe możesz wymienić ramę na El Nino, a ramę z Krossa opchnąć na allegro.
nabial Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 http://allegro.pl/item983498515_mbike_renegade_0_5_black_green_2010r_mega_pakiet.html poki co raczej nie bedzie ci dane mijac innych na tym rowerze
razorjack Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 1. przy takim budżecie nie warto składać, lepiej poszukać dobrej przeceny (ew. się jeszcze potargować). 2. do zwykłej (nie maratonowej) jazdy wystarczą dobre v-brake'i, dobra klamka (metalowa) co się nie ugina i sam hamulec - będzie mniej kłopotów niż z tanią 'tarczówką-sznurówką'
dlisek Napisano 7 Kwietnia 2010 Napisano 7 Kwietnia 2010 Sprawdz rower w linku w poscie nabiala. Bardzo ciekawie zlozony, bardzo lekki jak na ta cene (o ile to waga chodz podobna do rzeczywistej).
Chudzio Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 Faktycznie - rower w poście nabiala jest ciekawy, jednak przekracza mój budżet :|. Postaram się określić cenę - myślę, że górny próg to 1200-1300zł (trochę spadło). Odnośnie tego mbike'a i wheelera - są to rowery nowe co jest ich plusem, ale mam obiekcję co do Suntourów - ważę 86kg, a z tego co wiem (wiedza zdobyta na innych forach) Suntoury to dla lżejszych bikerów. Ja do takich chyba nie należę? Jeśli się mylę to mnie poprawcie. PS. Może lepiej założyć nowy temat, bo nieco odbiegamy od tego wyżej? Pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.