Skocz do zawartości

[rower] Gotowy czy składać?

Chudzio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, wiem, że jest już artykuł o tym, ale chciałbym bardziej sprecyzować swoje plany. Mianowicie planuję kupić rower - MTB (ew. będę zmieniał opony na semi-slicki). Jeśli gotowy to raczej używany, bo wysoko mierzę, a na rower wyższej klasy jako nowy nie mam po prostu kasy.

Zastanawiam się nad gotowymi:

Giant Terrago 1 (klik)

Giant Terrago 2 - jest w moim mieście, ale chce za niego 2000 - dla mnie trochę drogo (klik)

Czy warty zainteresowania jest Mongoose Tyax Comp Disc (klik)

może Kross Hexagon V6? ale to już chyba niższa klasa rowerowa

Czy może złożyć rower? Jestem amatorem w tej dziedzinie, ale kiedyś trzeba nabrać tego doświadczenia :thumbsup:. Planowałem złożyć rower na ramie No Saint'a Urian (klik), osprzęcie Alivio/Deore, amor Rock Shox Dart 2? (wydaje mi się, że do mojej wagi nie nadaję się Suntour XCT,XCM czy XCR - wniosek czysto z internetu, 0 doświadczenia). Planowałem złożyć go z większości używanych części (kierownica, mostek zdaje się nie tracą na jakości?). Hamulce - w zależności od budżetu - BB5 (przy wygraniu w zdrapce) lub jakieś zwykłe v-ki. Czy poradziłbym sobie z tym? Jaki mógłby być koszt? Później napiszę moje obliczenia co do cen.

Dodam, że poprzedni rower jaki miałem - jakiś Kross (model xxx?) z łamaną ramą 17", sztywny widelec, nie wiem nawet jaki to był osprzęt.

PS. Mam 185cm wzrostu i ważę 85-87kg.

Napisano

C00BA - dlaczego moongoose? Nie to, że bym się czepiał, ale sporo nie przychylnych opinii słyszałem o tarczówkach promaxa, tektro itp. (szajs, gorsze niż na v-ki).

Co do moich wyliczeń

Rama - No Saint Urian 20" (400zł+20wys) lub Rama nieoznakowana od KTM-a (210zł+20wys+20naklejki)

Amor - Rock Shox Dart 2 (250zł)

Stery - Ritchey (używane ~50zł)

Mostek - Ritchey (używany ~30zł)

Kierownica - Ritchey (używana ~30zł)

Koła - no name (kupiłbym całe koła za ~100zł)

Suport - ~40zł

Pedały - 20zł

Kaseta - 50-100zł