Skocz do zawartości

[Przerzutka] Shimano, problem z regulacją i wózkiem


Crono

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym serdecznie powitać wszystkich użytkowników forum.

 

Mam mały problem z przerzutkami Shimano. Otóż dużo wody w Wiśle upłynęło od kiedy pierwszy raz wsiadłem na moją Deltę, dziś staruszka ma ok. 7 lat. Do tej pory użytkowana była w sposób wsiadam & jadę, co niestety wychodzi mi teraz.

 

Wziąłem się za nią poprzedniego sezonu, wymieniałem wianki przy kierownicy i uważam że teraz chodzą należycie. W tym sezonie zapragnąłem mieć wreszcie wyregulowane przerzutki. Pożyczyłem manetki od chłopaka siostry, ponieważ moje się do niczego nie nadawały oraz zacząłem regulację. Tu zaczynają się problemy.

 

W przedniej przerzutce, H tak mocno się zaklinowała iż nie mogłem jej wyjąć. Zacząłem ją wyciągać i wygiąłem śrubkę, a nie wyciągnąłem jej. Spiłowałem jej łeb, nic. Dopiero gdy spiłowałem gwint u samego dołu wyszła menda. Niestety stara śruba wyżłobiła we wlocie nieco miejsca, i gdy wkładam śrubę dopasowaną i próbuje nią docisnąć przerzutkę kręci się w miejscu. Tak więc przykład,

 

przód na 2. Zrzucam na 1, kręce L, schodzi bez problemu i ładnie chodzi. Wrzucam 2, kręce H, kręce, kręce, kręce, kręce, syzyfowe prace. Nie da rady po prostu. Możliwe aby przez to wyżłobienie nie można było wyregulować przerzutki?

 

Tył, tu w ogóle nie było jednej śrubki. Zamiast H i L mam oznaczenia 1 i 2. To mnie zdziwiło ponieważ Shimano to nie tajwański noł nejm.

 

Ale ok.

 

Wrzucam na 7, naciągam linkę, dokręcam śrubę ampulem. Kręcę jedną ze śrubek aż wózek będzie w jednej linii z ostatnim trybem. Ale druga śrubka (dopasowana), nie działa.

 

Ale niby wszystko jest ok, wrzucam 6, wchodzi, 5, wchodzi, 4, wchodzi, 3, wchodzi, 2, wchodzi. I tu jest problem. Wózek na tyle mocno podchodzi do wielotrybu że zaczyna trzeć o 2 tryb. O wrzuceniu 1 mogę zapomnieć. Niby jest ok, bo zaczęły się mnie słuchać ale gdyby którykolwiek z użytkowników forum mógłby mi coś poradzić byłbym bardzo wdzięczny.

 

2 sprawa: możecie mi poradzić jakieś dobre i ładne manetki? Te chcę przejeździć 1 sezon i oddać.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Crono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podczas regulacji nie powinienes ruszac srubek High i Low. Przerzutke reguluje sie naciagiem linki czyli bezposrednio przez srube na przerzutce ktora ja trzyma, a pozniej dokladna regulacja pokretlami przy manetkach i przerzutce tylnej przy pancerzu. Dopiero jak dokladnie wyregulujesz mozesz sobie ustawic ograniczniki H i L, bo tylko do tego one sluza - ograniczaniu wychylu przerzutki. Ja nigdy sobie tym nie zawracalem glowy. Powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podczas regulacji nie powinienes ruszac srubek High i Low. Przerzutke reguluje sie naciagiem linki czyli bezposrednio przez srube na przerzutce ktora ja trzyma, a pozniej dokladna regulacja pokretlami przy manetkach i przerzutce tylnej przy pancerzu. Dopiero jak dokladnie wyregulujesz mozesz sobie ustawic ograniczniki H i L, bo tylko do tego one sluza - ograniczaniu wychylu przerzutki. Ja nigdy sobie tym nie zawracalem glowy. Powodzenia :icon_wink:

 

Jeśli dobrze zrozumiałem mam pantograf oraz wózek docisnąć ręcznie? Bo jeśli chodzi o śrubę to ja podłożyłem linkę pod podkładkę oraz dokręciłem, a potem manipulowałem przy H i L.

 

Ma ktoś jakiś pomysł na ten wózek? Sposób z linków kolegi wyżej wypróbuję gdy kupię nowe klamkomanetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie. Dla przykladu - ustawiajac tylna przerzutke, zrzuc manetke na najnizszy bieg (najmniejszy tryb), i podegnij pantograf reka (jesli oczywiscie teraz jest z lancuchem na najmniejszej) tak zeby celowal na drugi tryb od dolu i druga reka dokrec srubke. Jak puscisz powinno byc mniej wiecej dobrze, reszte regulujesz pokretlami na koncach pancerza linki. Nie wiem w ktora strone musilbys podginac jesli masz odwrotna sprezyne w przerzutce, bo nie mam z nimi doswiadczenia, pewnie w przeciwna :icon_mrgreen:.

 

Przednia podobnie, jednak trzeba uzyc troche wiecej sily i jest to klopotliwe. Pamietaj zeby nie podginac za prowadnice lancucha, tylko za element ze sruba do mocowania linki. Zrzucasz manetka na najnizszy tryb, podciagasz przerzutke tak prawie na srodkowy i dokrecasz linke. Tu jest nieco mniej tolerancji na blad, bo regulacje masz pewnie tylko przy manetce, a mozesz nie miec jej w ogole. Wtedy tylko mocowaniem linki mozesz dokladnie ustawic.

 

Do dziela :). Mam nadzieje, ze wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...