Skocz do zawartości

[Rower] Modernizacja Magnum Elite Disc


rogas2000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeżdżę już 3 sezony Magnum Elite Alivio Disc.

Oto jego specyfikacja:

RAMA ALU 7005 22"

WIDELEC: SUNTOUR XCR- LOCK OUT 100mm

OBRĘCZE -ALUMINIOWE WEINMANN ZAC 2000

PIASTY: QUANDO ALUMINIOWE

OPONY - DURO 26x2.1

PRZERZUTKA TYŁ - SHIMANO ALIVIO

PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO SIS

MANETKI - SHIMANO ALIVIO 3x8 SPEED

KLAMKI: SHIMANO ALIVIO

WOLNOBIEG: KASETA SHIMANO HG-30 8

KORBA - SUNTOUR XCT ALUMINIOWA

WKŁAD SUPORTU: ŁOŻYSKA MASZYNOWE

ŁAŃCUCH: KMC

HAMULCE: TEKTRO I.O. DISC

KIEROWNICA - ALU KALLOY 6061 PC 31.8mm

MOSTEK - ALU KALLOY 31.8mm

WSPORNIK SIODŁA - ALU KALLOY

SIODŁO: VELO

PEDAŁY ALUMINIOWE

 

A teraz trochę o samym rowerze. Gdy go kupowałem miałem 12 lat. Byłem zachwycony tarczami i dość dobrą specyfikacją w tej cenie. Jak na tak młody wiek nie miałem wcale tak małego móżdżka, jeśli chodzi o rowery. Wiem dobrze, że firma Magnum kojarzy się wam z makrokeszem, ale jest to całkiem dobrze wykonany POLSKI rower. Przejdźmy do rzeczy.

Rama jak rama. Nie katuję go. Waży przeciętnie.

Amortyzator to XCR LO. W tej cenie był to najlepszy amortyzator. Dziwi mnie, że amortyzator jest bardzo twardy. Mam przejechane 3 tyś. Niedawno zaczęło mi wywalać uszczelki, a amortyzator zrobił się miękki. Gdy je zamontowałem ponownie znów stał się twardszy. Z kolei XCM kolegi chodzi bardzo miękko.

Napęd. Co do niego nie mam zarzutów, ale myślałem, że jazda będzie lżejsza. Kolegi Univega w podobnym budżecie jeździ lżej. Co może być przyczyną tego? Może słabe i grube opony 2.1, a może waga roweru 14,7 kg.

Hamulce. Tektro IO nie są rewelacyjne, ale nie można nazwać ich kiczem. Mimo wszystko myślę nad małą modernizacją roweru. Czy opłacalny jest zakup Avid BB5 przy zwykłej jeździe, czasem las?

 

Ogólnie myślę nad wymianą piasty, opon, kierownicy na prostą i może czegoś jeszcze. Czy jest możliwość sprawić, aby rower był lżejszy i "łatwiej, mniej oporowo" jeździł. Powiedzmy, że budżet wynosi 300-400zł. Co warto wymienić? Generalnie jest zamiar wydać jak najmniej.

Napisano

Wiesz, zawsze do zbicia wagi mówi się: "koła!" , "amor!" , przynajmniej na poczatku w nieprzerabianych modelach. amor - tutaj ciężko coś lekkiego Jeśli chodzi o mniej oporową jazdę to właśnie dętki, koła. Zależy też ile ważą, bo jeśli nie po 1,5kg to za 400zł może się okazac że wiele mniej nie zejdziesz. Kierownica prosta z tańszych to np 175g truvativ XR za 60 zł, opony .. tutaj chyba byłoby najlepiej coś zrzucić bo z tego co szukałem to wagi za jedną oponę zaczynały się od ... 960 g :) To nawet niech ważą 850 to kupując :

tańszą : http://bike-center.pl/index.php?p2683,continental-explorer-26x2-10-zwijana stracisz z 300 g na koło

droższą : http://bike-center.pl/index.php?p2274,maxxis-crossmark-26x2-10-exception-120tpi-kevlar-62a-opona ~400 per koło

dętki to co tam

 

tyle mogę doradzić z mojej strony, może po mnie wejdzie ktoś bardziej kompetentny niż ja i podpowie coś mądrzejszego ;] Sam na razie sie zbieram żeby zrobić zamówienie... ;)

  • Mod Team
Napisano

Sądząc po napędzie jak mówisz cięższa jazda nie jest nim spowodowana.

Na pewno opony mają na to spory wpływ, a także waga całego roweru oraz masy rotującej w szczególności.

 

Czy modernizacja jest opłacalna ciężko powiedzieć, zależy czy będziesz się chciał rozwijać w kolarstwie.

Napisano

Jeśli opony będą dawały największą różnicę, to je zmienię w najbliższym czasie. Znalazłem chyba całkiem fajne opony Kenda Karma. Są jednak dwie wersje drutowa i zwijana. Czym one się różnią? Czy jest sens dokładać 20zł do zwijanej?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Mam taki sam rowerek od ponad roku czasu.Chciałbym aby był to rowerek do jazdy na wycieczki jedno dniowe a wprzyszły roku kilku dniowe.Co proponujecie zmienił,ulepszyć aby lepiej się nim jeździło z sakwą i czasami wpaść w jakiś teren?

Myślałem na d gumami Conti RaceKing i moze jakieś sliki,ale potzrebowałbym coś pomiędzy aby w piachu abrdzo sie nie gubiła ale też aby na asfalcie nie ciążyła za bardzo.Oczywiście koszty jak najniższe,ale nie chcem szajsu wkładać.

Pozdrawiam;

Napisano

Jeśli opony będą dawały największą różnicę, to je zmienię w najbliższym czasie. Znalazłem chyba całkiem fajne opony Kenda Karma. Są jednak dwie wersje drutowa i zwijana. Czym one się różnią? Czy jest sens dokładać 20zł do zwijanej?

 

Różnią się... obecnością druta. Mam te opony (zwijane) i zdecydowanie polecam. Niska jak na tę cenę waga, i mimo dużych klocków nie duże opory na asfalcie. Co do samych różnic między zwijanymi i drutami: zwijane są lżejsze i można je włożyć do plecaka, a drutowe jak zegniesz to możesz tylko wywalić...

Myślę że jak do tych opon dasz jeszcze dętki ultra-lite to poczujesz różnicę w przyśpieszaniu roweru.

Napisano

Fakt karmy są ok (jak za tą cenę), mocniej napompowane dobrze toczą się po asfalcie, przy czym przyjemnie buczą, w średnim blocku też dają sobie radę. Jednak uważam że za szybko zapychają się błotem i zbyt słabo z niego czyszczą.

po przejechanych po 2,5 kkm widać minimalne ślady zużycia.

Jak kolega wyżej doradził, warto wydać 20 zł więcej za zwijaną oponę. imo żadnej "dętki ultra-lite" więcej nie użyję, strasznie cienkie toto jest przez co podatne na przebicia, wolę zostać przy zwykłych dętkach.

 

inny plus zwijanych opon jest taki, że przy zakładaniu/ściąganiu ich właściwie nie potrzeba łyżki oraz o wiele łatwiej zlokalizować wbity kolec (które niestety chyba łatwiej się wbijają w tego typu oponki,niż w drutowe kloce)

Napisano

Fakt karmy są ok (jak za tą cenę), mocniej napompowane dobrze toczą się po asfalcie, przy czym przyjemnie buczą, w średnim blocku też dają sobie radę. Jednak uważam że za szybko zapychają się błotem i zbyt słabo z niego czyszczą.

po przejechanych po 2,5 kkm widać minimalne ślady zużycia.

Jak kolega wyżej doradził, warto wydać 20 zł więcej za zwijaną oponę. imo żadnej "dętki ultra-lite" więcej nie użyję, strasznie cienkie toto jest przez co podatne na przebicia, wolę zostać przy zwykłych dętkach.

 

inny plus zwijanych opon jest taki, że przy zakładaniu/ściąganiu ich właściwie nie potrzeba łyżki oraz o wiele łatwiej zlokalizować wbity kolec (które niestety chyba łatwiej się wbijają w tego typu oponki,niż w drutowe kloce)

 

 

edit

no i wykrakałem, złapałem dzisiaj kapcia - akacjowy kolec - to już 3 w ciągu miesiąca (żeby było ciekawiej na tej samej trasie;/ )

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam.

Myśle o zmianach w moim rowerze Magnum Elite.Na dobry początek zakupiłem opony Conti RK 2,2 w drucie.

Chciałbym zmieniać po kolej części w rowerze i startować w maratonach.Moja waga to 65kg.

Czy to dobre pomysły?

Obręcze http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/1482/Sun.Ringle.Equalizer.21/

Szprychy http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2047/Sapim.Laser/ lub http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/1300/DT.Swiss.DT.Champion.20/

Piasty LX http://allegro.pl/item1177951447_komplet_piast_deore_lx_32_otw_center_lock_wyprz.html

Przejście z Tektro io na Avidy SD7?

Może ktoś zaproponuje coś innego?

Pozdrawiam Adam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...