rogas2000 Napisano 4 Kwietnia 2010 Napisano 4 Kwietnia 2010 Jeżdżę już 3 sezony Magnum Elite Alivio Disc. Oto jego specyfikacja: RAMA ALU 7005 22" WIDELEC: SUNTOUR XCR- LOCK OUT 100mm OBRĘCZE -ALUMINIOWE WEINMANN ZAC 2000 PIASTY: QUANDO ALUMINIOWE OPONY - DURO 26x2.1 PRZERZUTKA TYŁ - SHIMANO ALIVIO PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO SIS MANETKI - SHIMANO ALIVIO 3x8 SPEED KLAMKI: SHIMANO ALIVIO WOLNOBIEG: KASETA SHIMANO HG-30 8 KORBA - SUNTOUR XCT ALUMINIOWA WKŁAD SUPORTU: ŁOŻYSKA MASZYNOWE ŁAŃCUCH: KMC HAMULCE: TEKTRO I.O. DISC KIEROWNICA - ALU KALLOY 6061 PC 31.8mm MOSTEK - ALU KALLOY 31.8mm WSPORNIK SIODŁA - ALU KALLOY SIODŁO: VELO PEDAŁY ALUMINIOWE A teraz trochę o samym rowerze. Gdy go kupowałem miałem 12 lat. Byłem zachwycony tarczami i dość dobrą specyfikacją w tej cenie. Jak na tak młody wiek nie miałem wcale tak małego móżdżka, jeśli chodzi o rowery. Wiem dobrze, że firma Magnum kojarzy się wam z makrokeszem, ale jest to całkiem dobrze wykonany POLSKI rower. Przejdźmy do rzeczy. Rama jak rama. Nie katuję go. Waży przeciętnie. Amortyzator to XCR LO. W tej cenie był to najlepszy amortyzator. Dziwi mnie, że amortyzator jest bardzo twardy. Mam przejechane 3 tyś. Niedawno zaczęło mi wywalać uszczelki, a amortyzator zrobił się miękki. Gdy je zamontowałem ponownie znów stał się twardszy. Z kolei XCM kolegi chodzi bardzo miękko. Napęd. Co do niego nie mam zarzutów, ale myślałem, że jazda będzie lżejsza. Kolegi Univega w podobnym budżecie jeździ lżej. Co może być przyczyną tego? Może słabe i grube opony 2.1, a może waga roweru 14,7 kg. Hamulce. Tektro IO nie są rewelacyjne, ale nie można nazwać ich kiczem. Mimo wszystko myślę nad małą modernizacją roweru. Czy opłacalny jest zakup Avid BB5 przy zwykłej jeździe, czasem las? Ogólnie myślę nad wymianą piasty, opon, kierownicy na prostą i może czegoś jeszcze. Czy jest możliwość sprawić, aby rower był lżejszy i "łatwiej, mniej oporowo" jeździł. Powiedzmy, że budżet wynosi 300-400zł. Co warto wymienić? Generalnie jest zamiar wydać jak najmniej.
Micusek Napisano 4 Kwietnia 2010 Napisano 4 Kwietnia 2010 Wiesz, zawsze do zbicia wagi mówi się: "koła!" , "amor!" , przynajmniej na poczatku w nieprzerabianych modelach. amor - tutaj ciężko coś lekkiego Jeśli chodzi o mniej oporową jazdę to właśnie dętki, koła. Zależy też ile ważą, bo jeśli nie po 1,5kg to za 400zł może się okazac że wiele mniej nie zejdziesz. Kierownica prosta z tańszych to np 175g truvativ XR za 60 zł, opony .. tutaj chyba byłoby najlepiej coś zrzucić bo z tego co szukałem to wagi za jedną oponę zaczynały się od ... 960 g To nawet niech ważą 850 to kupując : tańszą : http://bike-center.pl/index.php?p2683,continental-explorer-26x2-10-zwijana stracisz z 300 g na koło droższą : http://bike-center.pl/index.php?p2274,maxxis-crossmark-26x2-10-exception-120tpi-kevlar-62a-opona ~400 per koło dętki to co tam tyle mogę doradzić z mojej strony, może po mnie wejdzie ktoś bardziej kompetentny niż ja i podpowie coś mądrzejszego ;] Sam na razie sie zbieram żeby zrobić zamówienie...
Mod Team bogus Napisano 4 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 4 Kwietnia 2010 Sądząc po napędzie jak mówisz cięższa jazda nie jest nim spowodowana. Na pewno opony mają na to spory wpływ, a także waga całego roweru oraz masy rotującej w szczególności. Czy modernizacja jest opłacalna ciężko powiedzieć, zależy czy będziesz się chciał rozwijać w kolarstwie.
rogas2000 Napisano 5 Kwietnia 2010 Autor Napisano 5 Kwietnia 2010 Jeśli opony będą dawały największą różnicę, to je zmienię w najbliższym czasie. Znalazłem chyba całkiem fajne opony Kenda Karma. Są jednak dwie wersje drutowa i zwijana. Czym one się różnią? Czy jest sens dokładać 20zł do zwijanej?
adam9502 Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Mam taki sam rowerek od ponad roku czasu.Chciałbym aby był to rowerek do jazdy na wycieczki jedno dniowe a wprzyszły roku kilku dniowe.Co proponujecie zmienił,ulepszyć aby lepiej się nim jeździło z sakwą i czasami wpaść w jakiś teren? Myślałem na d gumami Conti RaceKing i moze jakieś sliki,ale potzrebowałbym coś pomiędzy aby w piachu abrdzo sie nie gubiła ale też aby na asfalcie nie ciążyła za bardzo.Oczywiście koszty jak najniższe,ale nie chcem szajsu wkładać. Pozdrawiam;
2701 Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Jeśli opony będą dawały największą różnicę, to je zmienię w najbliższym czasie. Znalazłem chyba całkiem fajne opony Kenda Karma. Są jednak dwie wersje drutowa i zwijana. Czym one się różnią? Czy jest sens dokładać 20zł do zwijanej? Różnią się... obecnością druta. Mam te opony (zwijane) i zdecydowanie polecam. Niska jak na tę cenę waga, i mimo dużych klocków nie duże opory na asfalcie. Co do samych różnic między zwijanymi i drutami: zwijane są lżejsze i można je włożyć do plecaka, a drutowe jak zegniesz to możesz tylko wywalić... Myślę że jak do tych opon dasz jeszcze dętki ultra-lite to poczujesz różnicę w przyśpieszaniu roweru.
staszku Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Fakt karmy są ok (jak za tą cenę), mocniej napompowane dobrze toczą się po asfalcie, przy czym przyjemnie buczą, w średnim blocku też dają sobie radę. Jednak uważam że za szybko zapychają się błotem i zbyt słabo z niego czyszczą. po przejechanych po 2,5 kkm widać minimalne ślady zużycia. Jak kolega wyżej doradził, warto wydać 20 zł więcej za zwijaną oponę. imo żadnej "dętki ultra-lite" więcej nie użyję, strasznie cienkie toto jest przez co podatne na przebicia, wolę zostać przy zwykłych dętkach. inny plus zwijanych opon jest taki, że przy zakładaniu/ściąganiu ich właściwie nie potrzeba łyżki oraz o wiele łatwiej zlokalizować wbity kolec (które niestety chyba łatwiej się wbijają w tego typu oponki,niż w drutowe kloce)
staszku Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Fakt karmy są ok (jak za tą cenę), mocniej napompowane dobrze toczą się po asfalcie, przy czym przyjemnie buczą, w średnim blocku też dają sobie radę. Jednak uważam że za szybko zapychają się błotem i zbyt słabo z niego czyszczą. po przejechanych po 2,5 kkm widać minimalne ślady zużycia. Jak kolega wyżej doradził, warto wydać 20 zł więcej za zwijaną oponę. imo żadnej "dętki ultra-lite" więcej nie użyję, strasznie cienkie toto jest przez co podatne na przebicia, wolę zostać przy zwykłych dętkach. inny plus zwijanych opon jest taki, że przy zakładaniu/ściąganiu ich właściwie nie potrzeba łyżki oraz o wiele łatwiej zlokalizować wbity kolec (które niestety chyba łatwiej się wbijają w tego typu oponki,niż w drutowe kloce) edit no i wykrakałem, złapałem dzisiaj kapcia - akacjowy kolec - to już 3 w ciągu miesiąca (żeby było ciekawiej na tej samej trasie;/ )
adam9502 Napisano 12 Sierpnia 2010 Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam. Myśle o zmianach w moim rowerze Magnum Elite.Na dobry początek zakupiłem opony Conti RK 2,2 w drucie. Chciałbym zmieniać po kolej części w rowerze i startować w maratonach.Moja waga to 65kg. Czy to dobre pomysły? Obręcze http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/1482/Sun.Ringle.Equalizer.21/ Szprychy http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2047/Sapim.Laser/ lub http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/1300/DT.Swiss.DT.Champion.20/ Piasty LX http://allegro.pl/item1177951447_komplet_piast_deore_lx_32_otw_center_lock_wyprz.html Przejście z Tektro io na Avidy SD7? Może ktoś zaproponuje coś innego? Pozdrawiam Adam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.