Skocz do zawartości

[konserwacja] merida matts sub 20


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od 3 lat posiadam rower Merida matts sub 20. Bardzo dużo jeżdżę rowerem(czasami po ~150km dziennie). Ale niestety, jestem kompletnym laikiem w dziedzinie napraw i konserwacji, a ostatnio bardzo zużył się mój rower. Dlatego proszę was o odpowiedź na kilka ważnych pytań. Proszę również o podarowanie sobie odpowiedxi w stylu: idź do serwisu, ponieważ nie mam pieniędzy. Z góry mówię że przez 3 lata był tylko smarowany łańcuch jakimś smarem grafitowym(?). Nic po za tym.

1. Czy do przednich amortyzatorów trzeba używać jakiś środków smarowniczych? Jeśli tak to jakich? Jak odkręcić taki amortyzator?

2. Denerwuje mnie cykliczny stukot w okolicach korby(mogę się pomylić w fachowej nazwie)-suportu. Co może być tego przyczyną? Jak zdjąć ten suport?

3. Tak jak pisałem, co jakiś miesiąc czyściłem benzyną i smarowałem łańcuch, ponieważ bardzo dużo kurzu, piasku i drobnych kamieni się na kasecie i łańcuchu znajdowało. Objawiało się to głośnym rysowaniem łańcucha o kasetę. Co możecie mi polecić ze środków smarujących łańcuch, kasetę? Czym czyścić, przed nałożeniem środka smarującego? Na ile mi taki środek wystarczy?

4. Co jeszcze muszę konserwować?

5. Pytanie z innego działu. Czy kompletne koła 28' wejdą do mojego roweru? Aktualnie posiadam 26', typowo na las; ciężko się jeździ nimi na szosie. Poszukuję coś pomiędzy szosa a piach/żwir, ogólnie na szosę. Czy fachowa nazwa to cross? Jakie koła mi polecicie? Jaki opony?

6. Ile w sumie będzie mnie kosztowała konserwacja roweru?

 

Piszę nowy temat, ponieważ "to już było" nie odnosi się konkretnie, do mojego modelu. A szukając odpowiedzi na podobne problemy, nie uzyskuję jednolitych odpowiedzi!

Napisano

Witaj

1.aby rozebrać amortyzator musisz odkręcić 2 śrubki(pod goleniami przeważnie na imbus).obracasz rower i przez te dziurki wlewasz olej zakręcasz śrubki o odwracasz rower.jak cieknie to dokręcasz śruby.ten smar jest dobry http://allegro.pl/item976519304_olej_do_amortyzatora_rsp_ultra_shock_250_ml_5_w.html

2.Na pewno łożyska w suporcie są nienasmarowane.Zależy jaki masz suport.klucze suportowe kosztują 20-50zł.

3. Może to nie będzie fachowe ale jeżeli masz kerchera to przeczyść to wodą te wszystkie zębatki. potem poczekaj aż wyschnie woda, wstrzyknij strzykawką zwykły olej samochodowy między piastę tylną. potem znów obróć rower i polej tym smarem łańcuch http://allegro.pl/item972895032_rsp_olej_do_lancucha_z_teflonem_50ml_100ml.html

4.piasty też strzykawką wstrzyknij smar łożyskowy(bardzo gęsty). łożyska w sterach zrób jak wcześniej.sprawdzaj czy masz naciągnięte szprychy.

5.raczej nie nie umiem znaleźć twojego roweru i sprawdzić jakie masz hamulce jeżeli v-brake to nie masz szans,ponieważ pivoty znajdują się na złej wysokości.Opony na piach,żwir hmm http://allegro.pl/item974967832_kenda_k_878_krisp_26x2_0_semislick_od_bajkszop_com.html małe opory toczenia a boczne klocki sprawią,że nie zapadniesz się w piasku.

6.~70-100zł

Napisano

Co z tego, że nie odnosi się di twojego roweru, odpowiedzi na wszystkie pytania są we właściwych tematach forum, leniu ;) i nie bądź taki szczwany.

Napisano

Zmarnowałeś, bo nie napisałeś np. o konkretnym amortyzatorze z Meridy sub 20 ;) , więc na nic twój post ;), nie napisałeś tez o konkretnym suporcie itd...

  • Mod Team
Napisano

Żeby rastapastor jeszcze znał się na rzeczy i nie dawał kiepskich rad to byłoby nieźle. A Ty szczwanydiplodoku, gdybyś włożył w to trochę wysiłku i poszukał to znalazłbyś odpowiedzi na wszystkie pytania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...