Skocz do zawartości

[konserwacja] merida matts sub 20

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od 3 lat posiadam rower Merida matts sub 20. Bardzo dużo jeżdżę rowerem(czasami po ~150km dziennie). Ale niestety, jestem kompletnym laikiem w dziedzinie napraw i konserwacji, a ostatnio bardzo zużył się mój rower. Dlatego proszę was o odpowiedź na kilka ważnych pytań. Proszę również o podarowanie sobie odpowiedxi w stylu: idź do serwisu, ponieważ nie mam pieniędzy. Z góry mówię że przez 3 lata był tylko smarowany łańcuch jakimś smarem grafitowym(?). Nic po za tym.

1. Czy do przednich amortyzatorów trzeba używać jakiś środków smarowniczych? Jeśli tak to jakich? Jak odkręcić taki amortyzator?

2. Denerwuje mnie cykliczny stukot w okolicach korby(mogę się pomylić w fachowej nazwie)-suportu. Co może być tego przyczyną? Jak zdjąć ten suport?

3. Tak jak pisałem, co jakiś miesiąc czyściłem benzyną i smarowałem łańcuch, ponieważ bardzo dużo kurzu, piasku i drobnych kamieni się na kasecie i łańcuchu znajdowało. Objawiało się to głośnym rysowaniem łańcucha o kasetę. Co możecie mi polecić ze środków smarujących łańcuch, kasetę? Czym czyścić, przed nałożeniem środka smarującego? Na ile mi taki środek wystarczy?

4. Co jeszcze muszę konserwować?

5. Pytanie z innego działu. Czy kompletne koła 28' wejdą do mojego roweru? Aktualnie posiadam 26', typowo na las; ciężko się jeździ nimi na szosie. Poszukuję coś pomiędzy szosa a piach/żwir, ogólnie na szosę. Czy fachowa nazwa to cross? Jakie koła mi polecicie? Jaki opony?

6. Ile w sumie będzie mnie kosztowała konserwacja roweru?

Piszę nowy temat, ponieważ "to już było" nie odnosi się konkretnie, do mojego modelu. A szukając odpowiedzi na podobne problemy, nie uzyskuję jednolitych odpowiedzi!

Napisano

Witaj