Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam przymierzam sie do kupna nowego rowerku ,do wydania mam niecale 2 tysiace ,wybralem 4 modele ktore biore pod uwage .Mam 15 lat ,na rowerze jezdze dla przyjemnosci ,do sklepu ,po roznym terenie ,nie sa to skarpy czy cos ale twardy piach ,ziemia ,trawa i plyty jumbo (beton jesli ktos nie wie) .Na rowerze lubie szybko jezdzic ,nawet bardzo ,fajnie gdyby byl lekki bo obecny rower z marketu jest masakrycznie ciezki .Rzeczy typu stanie na tylnym kole(jazda tez) ,podskoki wystepuja bardzo czesto ,wiec miekki amor (taki jak w wheelerze 800 tatusia) odpada ,przezutki tez musza byc wytrzymale bo czesto z 3/7 przeskakuje na 1/1 ,wiem ze 2 kola to nie jakies szalenstwo ale cos co by mnie zadowolilo chyba znajde w tej cenie .Prosze o pomoc . Rowerki to : KTM Chicago Merida Matts 40V albo 40D (ktory lepszy?) Scott Aspect 40 albo 50 tez nie wiem czym sie roznia. No i jeszcze Unibike Evolution . No i jeszcze taka sprawa ,tatus w Wheelerze ma rame 22.5 ,jak stoje na ziemi to nie podniose (wg. poradnika)roweru nawet na troche ,ale jezdzi mi sie bardzo dobrze ,lubie duze rowery i taki tez bym chcial moze nie konkretnie 22.5 ale no musi byc duzy . Poradzcie cos prosze . Jerry.Jr
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2010 Najlepiej z tego zestawiania wiadomo wypada unibike, ma najlepszy osprzęt i jest najtańszy. Meridy Matts 40V i 40D różnią sie tym ze v ma hamulce typu V a D ma tarczowe. Rozmiar ramy dobiera sie do wzrostu o którym nie wspomniałeś.
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Mam ok 1.80 m wzrostu a waze ok 75 kg . Naprawde unibike wypada najlepiej ? szczerze mowiac to sdzilem ze jest najslabszy . Co z KTMem ?
KrzysztofR34 Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Do wzrostu 1.80 m powinieneś mieć ramę 19-calową. Co do KTMa to sam nie miałem z nim przyjemności ale wielu znajomych na rowerach tej marki jeździ i są zadowoleni. KTM słynie z dobrej jakości ram, resztę zawsze można wymienić
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 A co jesli bede mial rame np 21 albo 23 ,bedzie tragedia jakas skoro mi sie dobrze jezdzi ?
stefan2810 Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Mam 185 i rame 21,5 cala. Niby dla mnie za duża ale bardzo fajnie się jeździ i nie zamienił bym jej na żadną mniejszą.
Fenthin Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 23" to z pewnością za dużo, 21" jeżeli jeszcze rośniesz, może i by jeszcze była. KTM - dobra rama z marnym osprzętem. Najlepiej faktycznie wypada Unibike.
Cuberider Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Ja bym wybrał KTMa bo : Ma lepszą geometrię niż pozostałe będzie łatwiej wchodził na kółko rama jest rozwojowa więc z czasem możesz wymienić osprzęt na lepszy Pozdrówki
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 KTM z tej 4 ma najmniejszy skok amorka ,tylko 8 cm przy 10 w reszcie ...niby tylko 2 cm ale jakos tak mnie to uprzedza ...
Mod Team Puklus Napisano 2 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2010 Moim zdaniem bez sensu jest kupować rower za 1600 tylko po to żeby mu prawie kompletnie osprzęt wymienić. Jak sie tak bawić to już lepiej kupić odpowiednią rame i ją ubrać. Nie naciskam w żadnym wypadku ale unibike robi solidne konstrukcje i osprzętem jest przynajmniej klasę wyższy. Można też pod uwage brać krossa do 2000 np model A4 albo starszy A6.
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Ktos wspominal ze KTM bedzie latwiej na kolko wyrwac . dlaczego ? unibika bedzie ciezej ?
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Ten kto to stwierdził , nie ma pojęcia o czym pisze, KTM Chicago to typowo turystyczny MTB.
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 No to ja juz nie wiem . Macicie mi w glowe ,chce dobry osprzet na start ,czy KTM mi to zapewni ?
Cuberider Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Ja u siebie sprzedaję Unibike'i i KTM'y jak ktoś przychodzi i chce rower tani i na dobrym osprzęcie to oczywiście polecam Uni. Aly gdy przychodzi klient i mówi że chce rower na którym ma zamiar przejechać 100km i nie umrzeć na zawał to polecam Ktma Przy zakupie roweru najważniejsze jest przymierzenie się do kilku modeli wybranie tego, który jest najwygodniejszy bo przecież osprzęt jak się zużyje to można wymienić na lepszy
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 i mozna tez wydac bog wie ile ...a boje sie ze jak cos sie zepsuje to dlugo bedzie rowerek stal bo kaski nie bedzie na naprawe ...
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Tak w KTM kółko będzie łatwo poderwać - krótka rama, wysoka główka i jeszcze jedno - rozmiar ramy ma być optymalny, a nie duży Aly gdy przychodzi klient i mówi że chce rower na którym ma zamiar przejechać 100km i nie umrzeć na zawał to polecam Ktma Od takiego sprzedawcy to mnie Boże broń nawet nie zdaje sobie sprawy o jakim modelu pisze
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Chlopaki jak sie nie lubicie to zalatwcie to miedzy soba ,a teraz prosze o rzetelna porade ...ja nie umarlem na zawal jak moim marketowcem przejechalem 140 km w ciagu 4 dni ...o.c.k ? KTM mi sie bardzo podoba wizualnie ,Unibike nie jest zly i przekonuje mnie tym dobrym osprzetem ,jak te dwa rowery wypadaja w starciu ?
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Juz napisałem, do stawania na tylnym kole KTM. Na długie trasy Unibike (rama ma bardziej sportową geometrię, jest dłuższa, ma niższa główkę sterów co zapewnia wyciągniętą sylwetkę) I przeczytaj sobie to : http://bikeboard.pl/index.php?d=porady&g=35&art=372
Gość JerryJr Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Chcialbym teraz sie pochwalic ...wujek kupil sobie jakis czas temu Gianta Yukona bez tarcz ,mial 2 dni ,dal mi go na przejazdzke po lesie ,za lasem w jechalem w grzaskie bloto ,po wyjezdzie z niego zmienilem przerzutke i konik ! pekl ! ,no byem zalamany ...taki wypas rower a juz sie rozwalil ,konik normalnie sie przekrecil ,nie dosc ze pekl to jeszcze niemilosiernie porysowal bialy lakier ,bylo mi baaardzo glupio . wujek nadziany ,nawet sie nie przejal ,z tym ze nie wiedzial co powiedziec w serwisie . zaplacil tylko 100 za nowego konika i "mycie" bo rower byl tak upier....y ze masakra ... Nie chce wydac prawie 2 tysiace na cos co da mi takie same emocje . Dziekuje postoje ;] To co w koncu lepsze ?
Cuberider Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Ok ponad 6 lat w branży, ale ja się nie znam !sorry że cokolwiek zasugerowałem
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Od 6 lat w branży, ale nie przykładasz się do pracy ... mącisz chłopakowi w głowie ogólnikowymi frazesami bez zagłębienia się choćby w geometrię roweru. .wujek kupil sobie jakis czas temu Gianta Yukona bez tarcz No wiesz, nie jest to jakiś szczególnie super rower
Cuberider Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Po co mam się zagłębiać skoro zaraz mądrzejsi ode mnie napiszą to samo co mam na myśli Rulez Zgadzam się z Tobą więc nie wiem czemu tu na forum panuje taka wrogość. Z większości wymiany poglądów są jakieś bezsensowne spory tylko czemu to ma służyć ?? Zawsze uważałem że do człowieka się wyciąga pomocną dłoń a nie udowadnia swoją wyższość !
Fenthin Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Nawiązując do Gianta. Każda rzecz może się zepsuć, nieważne ileby kosztowała - wystarczy spojrzeć na pech Vettela w obu tegorocznych GP F1. Ja powiem Unibike. Dobre rowery, osprzęt lepszy niż u konkurencji. Tak, tak... wiem, osprzęt zawsze można zmienić. Tyle, że trzeba mieć na to fundusze, a statystyczny 15-latek zbyt wiele pieniędzy nie ma. Zresztą, jak ktoś wcześniej napisał - jaki sens ma zakup roweru tylko po to, żeby zostawić z niego ramę i parę innych rzeczy, a resztę wymieniać?
Rulez Napisano 2 Kwietnia 2010 Napisano 2 Kwietnia 2010 Cuberider Nie ma żadnej wrogości, KTM robi dobre rowery, jednak Chicago nie siądzie nikomu na kółko, to MTB turystyczny, a zajmowana na nim pozycja uniemożliwia to, w dodatku osprzęt słabszy, "depnięcie w pedały" znacznie łatwiej będzie to zrobić na Unibike, za to KTM łatwiej stanie na tylnym kółku, czy tez łatwiej będzie go poderwać do skoku I o taką rzetelną informację chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.